Avatar billede kexe Nybegynder
21. november 2003 - 11:19 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

windows starter ikke fejl med configmg

mit problem er jeg når jeg starten min coputer kommer jeg ikke ind i windows, fodri der kommer en meddelelse der lyder på noget med "window kan ikke initialisere CONFIGMG"
nedenunder står der "computeren skal genstertes" og derefter må jeg åbne windows i fejl sikret tilstand.

problemet opstod da jeg havde tænd computeren og tjekke mail- lukket den igen - og 10 minutter efter tændte den (hvor den ikke kunne)

håber der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe mig

på forhånd tak
Avatar billede c-holst Novice
21. november 2003 - 11:30 #1
kunne du åbne maskinen  ved hjælp af fejlsikret tilstand. Mener du skal holde F8 nede eller trykke på den gentagne gange lige når den er færdig med at tælle rammene op.

kan du komme ind i maskinen kan vi tjekke for virus af den vej.

kan du ikke komme ind i maskinen kan vi tjekke den for virus ved hjælp af en meget effektiv scanner der via to disketter virker fra dos...

Men kom med lidt respons, så tager vi den derfra.

vi skal i jo gerne have den til at køre uden formatering
Avatar billede kexe Nybegynder
21. november 2003 - 11:52 #2
tak for det hurtige svar...ja jeg kan godt komme ind vha fejlsikret tilstand
er desværre på arbejde nu men vil prøve at tjekke for virus så snart jeg er hjemme igen
(har ikke noget anti-virus installeret (men kan vel godt tjekke efter virus på en måde alligevel?)

igen tak for hurtig svar
Avatar billede fromsej Praktikant
21. november 2003 - 11:54 #3
Avatar billede c-holst Novice
21. november 2003 - 12:26 #4
men uanset om fromsejs svar afhjælper dit problem eller ej, vil jeg gerne anbefale dig at få en fast virusscanner.

det kunne være en gratis fra AVG, som anbefales af flere andre brugere her på E
http://www.grisoft.com/us/us_dwnl_free.php
dette er blot en mulighed, der findes andre gode og gratis muligheder
læs om dem her, på dansk, hvis du foretrækker det
http://www.grisoft.com/us/us_dwnl_free.php
Avatar billede kexe Nybegynder
21. november 2003 - 16:58 #5
er kommet hjem nu og har kigget på det link fra fromsej
er desværre ret dårlig til tysk efter som jeg aldrig har lært det
så hvis nogen kan komme med en kort dansk version vill jeg være taknemmelig
Avatar billede fromsej Praktikant
21. november 2003 - 18:09 #6
I et Dosvindue, skriv linien ind, hvor du erstatter I med dit CDR drevbogstav.
extract I:\win98\win98_45.cab configmg.vxd c:\
Kopier derefter configmg.vxd over i C:\windows.
Genstart, så burde det virke.
Avatar billede c-holst Novice
22. november 2003 - 07:16 #7
Avatar billede kexe Nybegynder
22. november 2003 - 13:01 #8
tak for hjælpen
skulle gøres i dos-en (uden for windows)
da cd drevet ikke virkede i fejlsikret tilstand
Avatar billede fromsej Praktikant
22. november 2003 - 20:06 #9
Tak for point.*S*