Avatar billede geeeet Nybegynder
10. januar 2001 - 19:17 Der er 11 kommentarer og
5 løsninger

Fejlfinding...

Hej, et lidt anderledes spg. men jeg tror ikke at det strider imod nogle regler...

Jeg har lavet et lille script på
http://www.ghtml.com/scrollbar
som jeg gerne vil have testet på så mange forskellige browsere og på så mange forskellige platforme som muligt...

Point gives til fundne fejl, samt forbedringsforslag.... og så må i selvfølgelig gerne tage koden til personligt brug...

/Geeeet
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
10. januar 2001 - 19:24 #1
Virker fint i Netscape 6.0
Scroll virker ikke i Opera 4.02
Avatar billede mushie Nybegynder
10. januar 2001 - 19:25 #2
Win2k, IE5 - Fungerer upåklageligt.
Avatar billede geeeet Nybegynder
10. januar 2001 - 19:26 #3
fotograf >> opera... selvfølgelig...
Den har jeg glemt... point til dig... :-)

/Geeeet
Avatar billede mushie Nybegynder
10. januar 2001 - 19:27 #4
Win 2000
Opera 5
- Scroll virker ikke. Tekst inde i boksen er rykket ca. 100 ind fra venstre.

Netscape Navigator 4.08
- ingen problemer
Avatar billede mushie Nybegynder
10. januar 2001 - 19:27 #5
>> ca. 100 pixel
Avatar billede spectual Nybegynder
10. januar 2001 - 19:58 #6
det er ellers et lækkert styk kode du har der :-)
Avatar billede jakoba Nybegynder
10. januar 2001 - 20:13 #7
ns4.7  virker fint. Kommer lidt i karambolage med skærmens refresh rate; men at fixe det er vist for tæt på hardware til DHTML (eller er der en onHorizontalSync event?).

ns3    teksten står ude tilhøjre for boxen og intet virker. Næppe en overrraskelse.

WebTV  som ns3  (please report bugs mailto virker (osse i ns3)).

ie4.0  virker fint. mindre refresh flimmer end ns4.7.

Opera4  virker ikke. slidebutton er væk og pilene har ingen effekt.

hermed grabbet. tak

mvh JakobA
Avatar billede Jman Praktikant
10. januar 2001 - 20:32 #8
ie 5 på win 98se og win2k er O.K.!
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
10. januar 2001 - 21:35 #9
Forslag:
Et klik på scrollbar\'en ved siden af knappen plejer at scrolle en side minus en linie. Kan du også lave det, så er det som \'the real thing\'
Avatar billede hatecaps Nybegynder
10. januar 2001 - 22:21 #10
Win NT 4, IE 5.5 virker fint, lækkert skript. Dog lidt lille med 1024x768 opløsning, og stort set usynlig med 1280x1024, men det kan man jo tage højde for :-)

\"stjålet\" med arme og ben ;-)
Avatar billede geeeet Nybegynder
11. januar 2001 - 09:59 #11
Idanielsen >> en side minus en linie ??
Jeg er ikke helt med, kan jeg få dig til at forklarer lidt mere...

En side, er det et bestemt antal px, eller er det det antal pixels som indholdsvinduet er langt ?!?

/Geeeet
Avatar billede jakoba Nybegynder
13. januar 2001 - 03:41 #12
En side er det antal linier indholdsvinduet er højt. I dit exempel er det 21 linier. Ved at scrolle 20 linier op eller ned bibeholder man midt kontinuitet. Brugeren kan stadig see een linie af den tekst han så før klikket og ved dermed at han ikke er blevet smidt et helt andet sted hen.
Avatar billede jakoba Nybegynder
13. januar 2001 - 03:50 #13
Hovsa, fandt en fejl. Hvis NS4.7 winduet resizes forsvinder det tegnede vindue så der kun er tekst og knapper tilbage. Der skal et reload til for at de kommer igen.
noget i retning af:  onresize history.go(0) med ca 50 ms prell?

Det sker ikke i IE4.0

mvh JakobA
Avatar billede geeeet Nybegynder
13. januar 2001 - 16:16 #14
Ja, selvfølgelig...
Jeg har glemt nn4 resize-fixet !!!
Jeg takker....
Point hermed uddelt...

/Geeeet
Avatar billede jakoba Nybegynder
13. januar 2001 - 16:23 #15
Og points får man oveni købet. Tak.
nu mangler jeg bare 136 :-))
Avatar billede geeeet Nybegynder
13. januar 2001 - 16:25 #16
hehe forget about it :-)

/Geeeet