Avatar billede ngj Nybegynder
14. november 2003 - 10:03 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Signatur i e-mails med "billede" (lotus notes)

Vi har et ønske om at kunne lave en noget flottere signatur i vores udgående mails. Bl.a. med vore logo. P.t. har vi ver. 5.11 - men skifter snart til ver. 6.0.
Jeg har prøvet at oprette "brevpapir" med et indsat billede, som er en gif-fil lavet i photoshop med logo og noget tekst. Det ser også rigtig fint ud i notes - og kan sagtens ses når det sendes til andre der også bruger notes. Men problemet opstår hvis man mailer til en som har outlook. Så kommer den fine signatur som en vedhæftet fil og så er hele idéen jo "tabt på gulvet". Kan man overhovedet lave en signatur hvori der indgår andet end ren tekst??? MVH NGJ
P.S. (har ikke lige angivet point til dette spørgsmål, da jeg er helt ny her og ikke har fattet hvad det point system går ud på)
Avatar billede karstenv Nybegynder
14. november 2003 - 10:31 #1
Du kan under instillinger og signatur se at man kan indsætte en en HTML fil, i den kan du have billeder.
Avatar billede ngj Nybegynder
14. november 2003 - 10:54 #2
Hej og tak for svar.
Desværre så virker det ikke med at indsætte en HTML fil - jeg har prøvet den mulighed også. Den kommer stadig som en vedhæftet fil, når jeg åbner mailen i outlook.
MVH NGJ
Avatar billede karstenv Nybegynder
14. november 2003 - 11:43 #3
Jeg har selv lige testet det og du har ret, men det burde kunne lade sig gøre med de rigtige værktøjer, mit gæt er at den skal opfatte det som andet end et billede, jeg har bare ikke værktøjet til at lave det her.

Men Happy hunting :-)
Avatar billede cdelicht Nybegynder
14. november 2003 - 13:21 #4
Prøv følgende opsætning i MS Outlook:
Tools->Options->Fanebladet "Read"->"Read all messages in plain text" SLÅS FRA
Avatar billede ngj Nybegynder
14. november 2003 - 14:14 #5
Hej cdelicht!
Tak for dit forslag, men vi kan jo ikke rigtig bede alle de mennesker vi mailer til om, at ændre i deres opsætning for at de så evt. kan se vores signatur. Hvis det overhoved kan lade sig gøre, så skal "problemet" løses i notes.
MVH NGJ
Avatar billede cdelicht Nybegynder
14. november 2003 - 14:22 #6
Du har ikke et Notes problem, men et MS Outlook-bruger problem.
Hvis du sender grafik/et billede og modtageren vælger at se alt som tekst, hvordan vil du nogen sinde vise et billede?
Du må sikre din signatur kun indeholder tekst.
Avatar billede ngj Nybegynder
14. november 2003 - 15:24 #7
Hej igen cdelicht.
Tak for svar! Jeg konkludere ud fra det, at det slet ikke kan lade sig gøre - det jeg gerne vil? Så må vi jo bruge alm tekst i vores signaturer på mails og glemme alt om at tilføje vores logo.
MVH NGJ
Avatar billede casper_skovgaard Nybegynder
15. november 2003 - 13:49 #8
Der er nu ikke sikkert at de er et Outlook problem. Har du prøvet at sende til andre e-mail systemer fx. hotmail.com?

I Notes' User preferences kan man angive i hvilket format mail skal sendes i, prøv nogle af de andre muligheder og se om det hjælper.

Jeg mener at mail delen er forbedret en del i nd6 på netop dette område
Avatar billede cdelicht Nybegynder
17. november 2003 - 08:43 #9
>>casper
Korrekt, man kan stille Domino til at fremsende mail i f.eks. tekst format eller MIME. Hvis du vælger tekst sker det som ngj ikke ønsker - billeder mv. fremsendes som vedhæftet fil!
Det er et modtager probelm og ikke et afsender problem.
>>ngj
Her på eksperten gives point til svar der er korrekte - også selv om man ikke kan få sit ønske opfyldt ;-)
Avatar billede karstenv Nybegynder
17. november 2003 - 09:11 #10
SÅ skal der deles i portene da, for begge vores svar var jo rigtige, men de opfyldte bare ikke manden øndske :-)
Avatar billede ngj Nybegynder
17. november 2003 - 10:01 #11
Tak for yderligere svar! Jamen DAMEN deler da gerne de 30 points, hvis det kan lade sig gøre ;-)Jeg dropper projektet indtil videre, da det ikke er en holdbar løsning for os, at det er et "modtager" problem. Jeg har prøvet at sende til hotmail også, der kommer det både som en vedhæftet fil og ses fint som vi ønsker det. Vi opdaterer snart til ver. 6.0, og kan jo håbe at der er noget der, der kan løse vores ønske. MVH NGJ
Avatar billede ngj Nybegynder
17. november 2003 - 10:02 #12
Hvis I ikke fik jeres point, så må I lige melde tilbage om hvordan man gør :-)
MVH NGJ
Avatar billede casper_skovgaard Nybegynder
17. november 2003 - 10:50 #13
du burde kunne se en knap som heder accepter. Hvis point'ene skal deles mellem flere skal du klikke på Avanceret. Kun dem der har lavet et svar kan få point. Ønsker du at give point til nogen som ikke har lavet et svar må du bede dem om at lave et svar.
Avatar billede ngj Nybegynder
17. november 2003 - 13:43 #14
Mange tak - har fordelt point'ene nu :-)
MVH NGJ
Avatar billede casper_skovgaard Nybegynder
17. november 2003 - 15:46 #15
du har vist glemt at trykke på accepter, for spørgsmålet er ikke lukket endnu... du kan ikke tildele point og skrive en kommentar på samme tid.
Avatar billede jogii Nybegynder
18. november 2003 - 11:23 #16
Problemet ligger i hvem og hvordan der foretages konvertering fra Notes format til MIME-format. Den primære indstilling for dette indstilles i brugerens EGEN lokationsdokument under fanebladet "post/mail". Her angives om post sendt til internetadresser skal formateres i MIME format eller Notes Rich Text. Hvis brugeren vælger "MIME" foretages konverteringen i Notes klienten INDEN aflevering til serverens MAIL.BOX. Herefter forwarder serveren blot mailen til internettet. Hvis brugerens lokationsdokument derimod angiver "Notes Rich Text", så er det serveren der skal foretage konverteringen til MIME-format. Her opstår problemet med Domino R5. Den kan kun indstilles til at formatere alle mails til 2 formater:
from Notes to Plain Text
Create multi-part alternative including conversion and encapulation

Domino 6 derimod har yderligere 2 formater:
from Notes to HTML
from Notes to Plain Text and HTML

Umiddelbart lyder det som om dine klienter sender mail i NRT-format til serveren og denne konverterer til Plain Text.

Hvis klienterne formaterer til MIME, så burde outlook brugere se noget fornuftigt. Hvis de stadig har problemer, så er det Casper Skovgårds personlige indstillinger i "Preferences - User Preferences -> Mail -> Internet -> Internet mail format" der skal indeholde HTML. Hvis der stadigvæk er problemer, så er det Outlookbrugerens egne indstillinger som angivet fra cdelicht.

Det skal virke fra Notes5. Hvilken type brevpapir anvender du, "almindelig" med et body felt eller "Personal" med Header, Body Footer?
Den sidste virker kun når klienten sender NRT og serveren er D6 og kan konverterer NRT til HTML.
Avatar billede ngj Nybegynder
21. november 2003 - 09:57 #17
So sorry - det er ikke lige til at finde ud af at lukke spørgsmålet, acceptere osv..... er ikke sikker på jeg har gjort det rigtigt :-(
Men tak for svaret jogii. Vi opdatere til ver. 6.0 i næste uge og tager den så derfra. MVH NGJ
Avatar billede jogii Nybegynder
21. november 2003 - 09:59 #18
Go' fornøjelse