Avatar billede joashua Nybegynder
10. januar 2001 - 14:17 Der er 61 kommentarer og
1 løsning

stream fra logitech

Nogen der kan hjælpe mig med at få www.zequenze.dk/webcam til at streame ligesom : http://www.lottes.dk/cam/dkindex.htm
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
10. januar 2001 - 14:23 #1
Det er formodentligt ikke et Webcam, men et digitalt viedokamera...

Anyway ser koden sådan her ud.

<OBJECT ID=\"NSPlay\" WIDTH=286 HEIGHT=251 classid=\"CLSID:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95\"
codebase=\"http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=5,1,52,701\"
standby=\"Loading Microsoft Windows Media Player components...\"
type=\"application/x-oleobject\" align=\"middle\">
    <param name=\"AudioStream\" value=\"-1\">
    <param name=\"AutoSize\" value=\"-1\">
    <param name=\"AutoStart\" value=\"-1\">
    <param name=\"AnimationAtStart\" value=\"-1\">
    <param name=\"AllowScan\" value=\"-1\">
    <param name=\"AllowChangeDisplaySize\" value=\"-1\">
    <param name=\"AutoRewind\" value=\"0\">
    <param name=\"Balance\" value=\"0\">
    <param name=\"BaseURL\" value>
    <param name=\"BufferingTime\" value=\"5\">
    <param name=\"CaptioningID\" value>
    <param name=\"ClickToPlay\" value=\"-1\">
    <param name=\"CursorType\" value=\"0\">
    <param name=\"CurrentPosition\" value=\"-1\">
    <param name=\"CurrentMarker\" value=\"0\">
    <param name=\"DefaultFrame\" value>
    <param name=\"DisplayBackColor\" value=\"0\">
    <param name=\"DisplayForeColor\" value=\"16777215\">
    <param name=\"DisplayMode\" value=\"0\">
    <param name=\"DisplaySize\" value=\"0\">
    <param name=\"Enabled\" value=\"-1\">
    <param name=\"EnableContextMenu\" value=\"-1\">
    <param name=\"EnablePositionControls\" value=\"-1\">
    <param name=\"EnableFullScreenControls\" value=\"0\">
    <param name=\"EnableTracker\" value=\"-1\">
    <param name=\"Filename\" value=\"mms://213.237.70.38/Cam\">
    <param name=\"InvokeURLs\" value=\"-1\">
    <param name=\"Language\" value=\"-1\">
    <param name=\"Mute\" value=\"0\">
    <param name=\"PlayCount\" value=\"1\">
    <param name=\"PreviewMode\" value=\"0\">
    <param name=\"Rate\" value=\"1\">
    <param name=\"SAMILang\" value>
    <param name=\"SAMIStyle\" value>
    <param name=\"SAMIFileName\" value>
    <param name=\"SelectionStart\" value=\"-1\">
    <param name=\"SelectionEnd\" value=\"-1\">
    <param name=\"SendOpenStateChangeEvents\" value=\"-1\">
    <param name=\"SendWarningEvents\" value=\"-1\">
    <param name=\"SendErrorEvents\" value=\"-1\">
    <param name=\"SendKeyboardEvents\" value=\"0\">
    <param name=\"SendMouseClickEvents\" value=\"0\">
    <param name=\"SendMouseMoveEvents\" value=\"0\">
    <param name=\"SendPlayStateChangeEvents\" value=\"-1\">
    <param name=\"ShowCaptioning\" value=\"0\">
    <param name=\"ShowControls\" value=\"-1\">
    <param name=\"ShowAudioControls\" value=\"-1\">
    <param name=\"ShowDisplay\" value=\"0\">
    <param name=\"ShowGotoBar\" value=\"0\">
    <param name=\"ShowPositionControls\" value=\"-1\">
    <param name=\"ShowStatusBar\" value=\"-1\">
    <param name=\"ShowTracker\" value=\"-1\">
    <param name=\"TransparentAtStart\" value=\"0\">
    <param name=\"VideoBorderWidth\" value=\"0\">
    <param name=\"VideoBorderColor\" value=\"0\">
    <param name=\"VideoBorder3D\" value=\"0\">
    <param name=\"Volume\" value=\"-80\">
    <param name=\"WindowlessVideo\" value=\"0\"><embed type=\"application/x-mplayer2\" pluginspage=\"http://www.microsoft.com/Windows/Downloads/Contents/Products/MediaPlayer/\" filename=\"Cam.asx\" src=\"Cam.asx\" Name=\"NSPlay\" ShowControls=\"1\" ShowDisplay=\"1\" ShowStatusBar=\"1\" width=\"290\" height=\"320\">
</OBJECT>

/Nikolaj
Avatar billede joashua Nybegynder
10. januar 2001 - 14:24 #2
kan du ik lige komme på ICQ : 92064248 og forklare ??
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
10. januar 2001 - 14:26 #3
Siden bliver Streamet fra en MMS-server og først skal du have adgang til sådan en. De er DYRE.
Du kan også streame fra en http-server, men resultatet er ikke ligeså lækkert...

Du kan i øvrigt nøjes med den her kode...

<OBJECT ID=\"MediaPlayer\" width=320 height=240
  classid=\"CLSID:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95\"
  codebase=\"http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=,1,52,701\"
  standby=\"Loading Microsoft Windows Media Player components...\"
  type=\"application/x-oleobject\">
  <PARAM name=\"FileName\" value=\"mms://myserver/mypath/myfile.asf\">
  <EMBED type=\"application/x-mplayer2\"
    pluginspage=\"http://www.microsoft.com/Windows/Downloads/Contents/Products/MediaPlayer/\";;
    SRC=\"mms://MINSERVER/STI/MINVIDEO.asf\"
    name=\"MediaPlayer\"
    width=320
    height=240>
  </EMBED>
</OBJECT>

Du skal huske at ændre stien og filnavnet. Anyway hvis du ikke har adgang til en streaming server kan du ikke livesende. Du skal altså enten købe plads på en eller selv sætte en MMS (Microsoft Media Server) op.

Her svarede jeg på noget der ligner.....

http://www.eksperten.dk/spm/26981/

Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
10. januar 2001 - 14:28 #4
Har ingen ICQ... Må få gjort noget ved det...
Avatar billede joashua Nybegynder
10. januar 2001 - 14:30 #5
Hmmmm jeg har mit eget domaine har det noget at skulle have sagt ??
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
10. januar 2001 - 14:30 #6
Du skal bruge WME - Windows Media Encoder, der kan hentes gratis hos Microsoft - bare søg efter WME eller encoder.

Kommentaren om at du ikke kan Livesende er pastet fra et ældre indlæg og det KAN faktisk godt lade sig gøre at sende live fra en http-server - med lidt god vilje.

/Nikolaj
Avatar billede joashua Nybegynder
10. januar 2001 - 14:31 #7
Hmm.....kan du sætte noget op ??
Avatar billede joashua Nybegynder
10. januar 2001 - 14:32 #8
Avatar billede joashua Nybegynder
10. januar 2001 - 14:36 #9
Jeg tager lige på job er tilbage kl. 17.00 håber du har fået ICQ der (92064248)
Avatar billede joashua Nybegynder
10. januar 2001 - 18:57 #10
Tilbage, er der nogen der kunne hjælpe ?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
10. januar 2001 - 20:17 #11
Nu er jeg her igen... er lige vågnet efter en velfortjent lur.

Avatar billede joashua Nybegynder
10. januar 2001 - 20:29 #12
Hmmm...kan du ik prøve at sætte noget op og sige hvad jeg skal gøre ??
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
10. januar 2001 - 20:42 #13
Faktisk sad vi og sendte live da vi skrev sammen tidligere. Jeg kan ikke sætte noget brugbart op nu, da jeg har 56k modem.

Ikke fordi jeg har helt vildt tjeck på Webcams, men prøv at hente WME - altså Media Encoderen. Har kan du vælge dit webcam som source.

Du skal også have en del båndbredde. Normalt siger man dobbelt så meget som du har encodet dit signal i. Altså hvis du encoder til ISDN skal du have minimum Dual ISDN upload for at få det til at køre.

/Nikolaj
Avatar billede parazite Nybegynder
10. januar 2001 - 20:45 #14
nikolajdu : Mail sendt! :o)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
10. januar 2001 - 20:55 #15
Parazite - oki.
Avatar billede joashua Nybegynder
10. januar 2001 - 23:58 #16
Øhhh..... Jeg har ADSL er det ok ??
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
11. januar 2001 - 00:04 #17
Parazite skrev til mig om noget helt andet vi havde diskuteret i et andet spørgsmål.

Med f.eks. en 256 upload kan du så max bruge de 128Kb. Hvis du vil have bare et rimeligt billede skal du nok bruge ca 30 Kb.... Så kan du selv gange op til 128...
Avatar billede joashua Nybegynder
11. januar 2001 - 00:09 #18
Det fatter, jeg ik men er det NOK ??
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
11. januar 2001 - 00:17 #19
på en forbindelse med 256Kb upload og med den Bitrate på 30 jeg angav kan du så have ca 4.2 samtidige brugere på af gangen.

4.2 brugere lyder ikke af meget, men virkeligheden vil at det rent faktisk ikke er så let som man skulle tro at få folk til at glo på den slags eller andre former for Streaming for den sags skyld. Så skal man hedde Madonna. Få 400 mio for det og have Microsoft i ryggen.

/Nikolaj
Avatar billede joashua Nybegynder
11. januar 2001 - 00:19 #20
*g* Ja okay....hvad skal jeg så gøre kan du guide mig igennem, og har du fået ICQ ??
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
11. januar 2001 - 00:30 #21
Har ikke installeret ICQ. Du får mig ikke til at hente 5.5 Mb med det her skod 56K modem.

Anyway har jeg den liggende på CD et sted, men det bliver ikke i dag.

/Nikolaj
Avatar billede joashua Nybegynder
11. januar 2001 - 00:31 #22
Nå okay, er det \"nemt\" at sætte op, så den kan streame osv ??.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
11. januar 2001 - 00:38 #23
Det er faktisk ikke svært.

Efter du har installeret programmet skal du vælge hvor høj en bitrate du vil sende ud. (i det her tilfælde formodentlig omknring 30-40).

Så vælger du hvilke sources du vil have med.

1. dit Cam.
2. Hvis du vil have lyd på kan du sætte mikrofon til

Tryk på udfør og start og så kører det faktisk.

Det skal dog siges at du bliver nødt til at ave fast IP-adresse, da du så ellers skal ind og rette på linket hver gang du logger på.

Programmet har også en knap hvor der står \"Copy Internet URL\" - den sætter du ind i den kode jeg gav dig.

/Nikolaj
Avatar billede joashua Nybegynder
11. januar 2001 - 00:40 #24
Hvor laver jeg en fast IP ??
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
11. januar 2001 - 00:51 #25
Det skal du bestille hos din udbyder.... Det koster lidt ekstra, men det er et engangs gebyr.
Avatar billede joashua Nybegynder
11. januar 2001 - 00:53 #26
Hvor meget ekstra ??
Avatar billede joashua Nybegynder
11. januar 2001 - 00:55 #27
Nu har jeg trykket på den der copy knap ting, og http://195.215.243.22:1060 er det den har gemt, hvordan bliver min kode så og skal den bare sættes ind på en html side ??
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
11. januar 2001 - 01:07 #28
Det er den kode folk skal paste ind i Playeren.

Du vil have det embedded så skal du sætte det ind her:

<object id=\"MediaPlayer\"
    classid=\"CLSID:22d6f312-b0f6-11d0-94ab-0080c74c7e95\"
    width=\"128\"
    height=\"98\"
    style=\"position:absolute;
        left:36px;
        top:92px;; width: 150px; height: 115px\"
    >
    <param name=\"FileName\" value=\"http://195.215.243.22:8080\">
    <param name=\"AnimationatStart\" value=\"0\">
    <param name=\"TransparentatStart\" value=\"1\">
    <param name=\"AutoStart\" value=\"1\">
    <param name=\"ShowControls\" value=\"0\">
    <param name=\"ShowStatusBar\" value=\"0\">
    <param name=\"ShowDisplay\" value=\"0\">
    <param name=\"ClickToPlay\" value=\"0\">
  </object>

Læg mærke til at jeg har ændret porten fra 1060 til 8080.

Port 8080 bliver normalt brugt til LiveStreaming så brug den.

Nu starter du så encoderen.

Prøv så at maile http://195.215.243.22:8080 til en eller anden med Mediaplayer 7.0 eller prøv selv skrive adressen i playeren, men jeg er ikke sikker på det sidste virker.

Anyway skal du inden du går i gang lige vælge en profile. Start med 56K for Dial up modems og prøv dig så frem til det resultat du vil have.

/Nikolaj

http://195.215.243.22:1060
Avatar billede parazite Nybegynder
11. januar 2001 - 01:13 #29
Erhm... ifølge TeleDanmarks hjemmeside tilbyder de IKKE fast IP til private NetExpress-brugere.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
11. januar 2001 - 01:18 #30
damn... så har han et problem. For så skal han ind og ændre IP hver evigt eneste gang han logger på.
Avatar billede joashua Nybegynder
11. januar 2001 - 01:21 #31
Øhhh hvad går der galt : http://www.zequenze.dk/test.htm

Jeg startede min egen mediaplayer op ig gik til url adressen og det virke (forsinket selvfølgelig) men hvorfor ik på den side ??
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
11. januar 2001 - 01:30 #32
Nu har du fået det til at virke i Mediaplayeren - så langt så godt.

Jeg skal ikke lige kunne sige hvad der er galt, men et godt bud kunne være...

du har skrevet <param name=\"FileName\" value=\"<http://195.215.243.22:8080\">

du skulle nok fjerne < før http.

Det burde nu virke.

/Nikolaj
Avatar billede joashua Nybegynder
11. januar 2001 - 01:33 #33
du kan se i koden < er fjernet og det virker stadig ikke.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
11. januar 2001 - 01:36 #34
Jeg kan faktisk se dig bnu... Så det virker fint.. Du har mørkt hår og grå skjorte på..
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
11. januar 2001 - 01:37 #35
Du må godt smile når nu det virker... he he :-)

/Nikolaj
Avatar billede joashua Nybegynder
11. januar 2001 - 01:39 #36
*s* Mange tak jeg ville virkelig ønske jeg havde flere points. Mange tak for hjælpen, havd syntes du : http://www.zequenze.dk/livecam/
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
11. januar 2001 - 01:40 #37
Det er faktisk et helt rimeligt billede jeg får med mit 56K modem...

TILLYKKE

/Nikolaj
Avatar billede joashua Nybegynder
11. januar 2001 - 01:42 #38
Ja og det er LIIIIVVVVEEE *g*
Avatar billede joashua Nybegynder
11. januar 2001 - 01:42 #39
Øhh, skal folk have 7.0 udgaven ??
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
11. januar 2001 - 01:46 #40
skidt med pointene...

Hvad synes du selv??? Er kvaliteten som du vil ha´ den eller??? Prøv at vælge forskellige profiles. Der er bla. en der kan multicaste i 3 forskellige bitrates fra 28.8 56.6 og op til 100 KB... prøv den... Den tager højde for hvor hurtig en forbindelse brugeren har...

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
11. januar 2001 - 01:47 #41
Yup folk skal have 7.0. installeret.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
11. januar 2001 - 01:50 #42
Du bør nok lige ændre det her lidt...

til...

    <param name=\"ShowControls\" value=\"1\">
    <param name=\"ShowStatusBar\" value=\"1\">
    <param name=\"ShowDisplay\" value=\"0\">
    <param name=\"ClickToPlay\" value=\"0\">

Nu er der også knapper på.
Avatar billede joashua Nybegynder
11. januar 2001 - 01:50 #43
Hvad er det for en af profilerne, den øverste eller hva ??
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
11. januar 2001 - 01:52 #44
to sekunder åbner lige Encoderen selv...
Avatar billede joashua Nybegynder
11. januar 2001 - 01:55 #45
Jamen se nu...nu tager knapperne en masse af billedet
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
11. januar 2001 - 01:55 #46
Enten den øverste hos mig 28.8 til Single ISDN - den er anyway nok den bedste, men eller den der hedder 28.8 til 100 og LAN

/Nikolaj
Avatar billede joashua Nybegynder
11. januar 2001 - 02:00 #47
Hvad sker der hvis brugeren ik har 7.0 og hvordan ser det ud hos dig nu ??
Avatar billede joashua Nybegynder
11. januar 2001 - 02:01 #48
Nåå ja og for man KUN ny ip når man starter sin com op igen, og ik ved midnat eller sådan noget ??
Avatar billede joashua Nybegynder
11. januar 2001 - 02:11 #49
Hvorfor er forskellen egentlig så stor : se www.zequenze.dk/eksperten/broadcast.JPG
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
11. januar 2001 - 02:12 #50
Hvis brugeren ikke har 7.0 bliver der ingenting vist.

Du får kun ny IP hver gang du logger på nettet...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
11. januar 2001 - 02:22 #51
Hvorfor forskellen er så stor??

Tjaa.. Jeg kan kun gætte...

1. Du har sat bitraten ned og fået dårligere billede.
2. Du har sat bitraten så højt at du simpelthen ikke kan hente det bedste billede.
3. Du har bevæget dig hurtigt mens billedet til højre blev taget. Jo mere i billedet der bevæger sig - jo flere data skal ud over nettet og så bliver det sløret...

Du bliver nødt til at eksperimentere lidt med indstilllingerne og finde det du synes er bedst.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
11. januar 2001 - 02:23 #52
Hvis du ikke skal bruge lyd. Så lav dine egne indstillinger uden lyd. Det vil i dit tilfælde frigøre mellem 10 og 20Kb der så vil blive brugt til at gøre billedet mere skarpt og bedre kørende.
Avatar billede joashua Nybegynder
11. januar 2001 - 02:23 #53
Ja okay hvordan ser det ud hos dig ??
Avatar billede joashua Nybegynder
11. januar 2001 - 02:27 #54
Skal jeg bare vælge microfonen fra så ??
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
11. januar 2001 - 02:40 #55
Lav en helt ny profil du bygger op fra bunden. Slå Audio fra og sæt så videoen´s bitrate op.

Du har stavet Broadcasting forkert - der er ikke ligefrem F i.

Du skriver:

delay in about 4-5 sec because of the transfertime.

Det er ikke helt rigtigt. Forsinkelsen er nærmere mellem et halvt og et helt minut. Det kan man simpelthen ikke gøre noget ved om du så har en 140Mb linie....

/Nikolaj
Avatar billede decoy Nybegynder
15. januar 2001 - 19:14 #56
www.lotte.dk benytter sig af

Kort fortalt windows 2000 med mediaserver..og et alm. webcam
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
15. januar 2001 - 19:20 #57
decoy...

vi har skam fundet ud af det...

Ovenstående løsning behøver kun win 98 og media Encoder - en noget lettere løsning, der faktisk kører ligeså godt.
Avatar billede emileej Nybegynder
16. januar 2001 - 07:04 #58
Er der nogen, der gidder at smide den færdige kode her??? :o)

E-)mil
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
16. januar 2001 - 12:20 #59
Hey Emil...
den står faktisk her 11/01 2001 01:07:05 - resten er gantageelser og forklaringer...

:-)

/Nikolaj
Avatar billede emileej Nybegynder
16. januar 2001 - 16:44 #60
Thx :o)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
16. januar 2001 - 16:54 #61
no problemos amigo...
Avatar billede flipper Nybegynder
28. december 2004 - 19:07 #62
Hejsa..

Selv om det snart er 4 år siden I skrev dette, så har jeg nu samme problem, og vil gerne have det til at virke, vil en af jer maile tilbage til mig ? .. Mit problem er at jeg ikke kan få en person udefra til at se mig, selv om vedkommende klikker på mit link