Avatar billede convinius Nybegynder
14. november 2003 - 00:21 Der er 7 kommentarer

Opgave styring

Hej eksperter,

Mig og min kollega, har snakket om at få snskaffet et lille simpelt kode, der kan oprette opgaver hvor man kan skrive kommentar og evt. skrive hvor langt man er kommet med opgaven i form af % (procent).

Mon der ligger noget klart på nettet......Så vil jeg blive glad hvis i kan henvise til sådan et system.

/Convinius
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2003 - 07:09 #1
Indenfor bl.a. byggebranchen bruges programmet "Project", hvor man i et givent projekt kan se de enkelte opgaver, deres varighed, prioritet, % færdigt, buffer, afhænighed af andre opgaver i samme projekt, bemanding og mange andre relevante detaljer, som man i det enkelte tilfælde vurderer kan være relevant.

Visningerne kan ses både i grafer eller andet.

Alle data kan relateres til økonomistyring i samme program.

Project er et program som Microsoft har opkøbt for nogle år siden.
Avatar billede ALS Praktikant
14. november 2003 - 15:45 #2
MS Project er et temmelig avanceret program, der også kan anvendes hvis man bygger Storebæltsbroer. Prisen er 4.999,00 excl. moms i standard udgaven :o)

Mon ikke det ligger væsentligt over convinius "en lille simpelt kode"

Måske var Thomas Daugaard´s AssignmentTime v2.1 en mulighed.
Det er freeware og kan hentes på http://www.freelanceweb.dk/res_download.php
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2003 - 17:18 #3
Well... han spurgte efter et program som kunne procent-fremvise et forløb i en arbejdsproces. Så det fik ham.

Jeg aner jo ikke omfanget af hans og kolegernes behov og/eller økonomi.  :-)

Men hvis omfanget alligevel er forholdsvis stort, og de ønsker bl.a. at kunne styre maskiner/mandskab/økonomi/tid i samme proces, er "Projekt" jo et fantastisk værktøj.  :-)

Men nu har han ihvertfald nogle valgmuligheder at undersøge sammen med kolegerne.  :-)
Avatar billede neoman Novice
14. november 2003 - 18:45 #4
Check out www.hotscripts.com under ASP eller PHP groupware... der findes ting i både PHP og ASP. Jeg har leget lidt med PHProjekt som er rimeligt primitivt, og har ikke al den fancy funktionalitet som MS Project, men er nemt at installere og gå til.
Avatar billede convinius Nybegynder
18. november 2003 - 16:03 #5
Hej,

Tak for oplysningerne. IT-rene har ret....."en lille simpelt kode" :-)

Vi er blot 3 der har startet en webshop, og arbejder alle hjemmefra. Så når vi har nye ide'er vil vi bare have et fællesplatform hvor vi indtaster hvor langt vi er kommet og hvor meget vi har fundet ud af eller lavet.

Procentvis er ligegyldig, bare man kan oprette opgaver og derunder lave en rapport..eller en slags opfølgning.

Jeg kigger på de 2 muligheder.

Mange tak. Jeg vender tilbage snart OK

/Convinius
Avatar billede convinius Nybegynder
24. november 2003 - 20:48 #6
Neoman..din løsning er den jeg har brugt...vil du svare?
Avatar billede hardwaretweaker Nybegynder
29. november 2003 - 21:14 #7
Convinius...et side nogenlunde som du søger er allerede i gang med at blive lavet...det system jeg taler om har dog langt flere muligheder og koster derfor også lidt penge: http://www.eksperten.dk/spm/431850