Avatar billede nixon Juniormester
10. november 2003 - 20:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tysk telefon i Danmark

Er der nogen der har erfaring, de gerne vil dele med mig? ..  Jeg har købt en telefon"fastnet" i Tyskland, som jeg gerne ville bruge i Danmark, det drejer sig om en Siemens SL150
http://www.my-siemens.com/MySiemens/CDA/Index/1,1652,HQ_en_0_product%253AHO%252FTL%252FCL%252FGIGASETSL150%252Fdesc,00.html

Jeg har et problem .. eg kan ringe fra den, men kan ikke ringe til den :( ...
Avatar billede bernie Nybegynder
10. november 2003 - 20:29 #1
lydder som en fejl i telefonen. prøv at tage den med dig der hvor du har købt den næste gang du skal der ned
Avatar billede nixon Juniormester
10. november 2003 - 20:52 #2
Er der nogen der har været ude for noget tilsvarende ?? .. Den har stik til GE/UK nogen der har købt en Fastnet telefon i Tyskland/England og fået den til at virke .. skal nok være en DECT "trådløs" hvis jeg skal kunne sameligne ..

Virkede jeres med det samme? .. eller fik i også problemer ??
Avatar billede nixon Juniormester
10. november 2003 - 20:53 #3
Bernie >> fik lige afvist dig lidt hurtigt, men jeg tror bestemt ikke det drejer sig om en fejl .. hvis det skulle være sagen, skal jeg nok skrive det, så du kan ligge et nyt svar ..
Avatar billede nixon Juniormester
11. november 2003 - 08:38 #4
Jeg har prøvet at tage kontakt til Siemens, Telestyrelsen og TDC "min fastnet udbyder" og håber de kan komme med et svar.
Avatar billede buck Nybegynder
11. november 2003 - 10:29 #5
Hej,
det tyske telenet er opbygget anderledes end det danske. Jeg kender ikke præcis forskellene, men det er vist noget med forskellige spændinger...

Jeg købte for en måneds tid siden en trådløs telefon (også siemens) i tyskland, og da fortalte forhandleren at det var lidt af et sats at tage den med til danmark, da det langt fra var alle telefoner fra tyskland der passede til det danske telenet.
Især de nye mere avancerede "halv-digitale" telefoner var et problem.
Den telefon jeg købte var en ældre model, der var i udsalg. Jeg var heldig, for den virker fint med det danske telenet.

har du undersøgt om ikke der sidder en eller andet chip el.lign. der kan skiftes for at telefonen kommer til at passe til det danske telenet?
Avatar billede nixon Juniormester
11. november 2003 - 19:45 #6
Telefonen er så ny, at den ikke er kommet til Danmark endnu :( .. Det vil være lidt drastisk at udskifte komponenter på telefonen. Jeg håber det bliver/er muligt at lave en opdatering med noget firmware eller ligende, men er desværre ikke faldt over noget endnu.

Siemens Danmark mener lige som din forhandler at det var noget af en chance at tage, da de ikke kan give garanti for at den vil virke i Danmark "hvilket jeg jo også skrev til dem :(" ..
Avatar billede nixon Juniormester
02. december 2003 - 18:27 #7
Efter endnu en omgang af kontakter med Siemens, TDC og telestyrelsen, er jeg desværre nået frem til den konklusion at der ikke er noget at gøre ved det.

Jeg vælger derfor at lukke spørgsmålet, er der en der finder udaf hvordan jeg kan benytte min telefon 100% "dvs. med telefonsvare og det hele" så skriv et indlæg, og jeg genåbner spørgsmålet