Avatar billede sorenmh Nybegynder
10. november 2003 - 16:39 Der er 1 løsning

Problemer med rpmbuild

Hejsa, jeg har forsøgt at bygge en Courier pakke med rpmbuild, det virkede også nogenlunde som det skulle i første omgang. Jeg stod i mit homedir og skrev:
rpmbuild -ta courier-0.44.0.tar.bz2, rpmbuild oprettede så et rpm dir og det er jeg senere kommet til at slette.

Når jeg nu igen forsøger at gøre det samme for at genskabe pakken så får jeg følgende fejlmeddelse:

fejl: Kunne ikke omdøbe /usr/src/redhat/SPECS/rpm-spec.7gGxOa til /usr/src/redhat/SPECS/rpm-spec.7gGxOa: Ingen sådan fil eller filkatalog: Ingen sådan fil eller filkatalog

Filnavnets endelse (i det her tilfælde 7gGxOa) varierer hver gang jeg forsøger.

Hvad er der sket og hvordan fikser jeg problemet?

Jeg har root adgang til systemet, men bygger pakken mens jeg er logget ind som en anden, da den ellers ikke gider at bygge den og det er et Red Hat Linux 9 system.
Avatar billede sorenmh Nybegynder
10. november 2003 - 16:47 #1
Har fundet løsningen...
Jeg manglede .rpmmacros i mit hjemdir, samt rpm diret.