Avatar billede hansons Nybegynder
09. november 2003 - 18:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kategoriliste baseret på feltindhold

Yow

Næsten ligesom kategori valget her på eksperten, har jeg brug for et script der "husker" den valge kategori.

Når jeg siger næsten - er det fordi kategorivalget skal være baseret på et tektfelts indhold.

Der er tale om load af ny side i en frame. Ved ny page reload skal scriptet således vælge/gå til den valgte kategori baseret på et felts indhold. Ved tomt felt skal scriptet gå til toppen af kategorilisten.
Avatar billede skovenborg Nybegynder
09. november 2003 - 19:47 #1
kunne du give lidt flere detaljer???

Har hver kategori en side som du vil have scriptet til at redirecte til?
Ligger tekstfeltet i et anden frame end dine kategorisider?
Indeholder tekstfeltet den fulde url til siden eller blot et kategorinavn?

Find selv på flere spørgsmål ;-)
Avatar billede hansons Nybegynder
10. november 2003 - 13:43 #2
Nej hver kategori har ikke en side tilknyttet, ej heller et link.

Nej tekstfeltet ligger ikke i en anden frame end kategorilisten.

Kategorilisten er foruddefineret og hentes fra en database.

Kategorilisten er tilknyttet et felt, eller omvendt om man vil.

Feltet kan kun indeholde data fra den foruddefinerede liste eller være blankt.

Her er forløbet:

Dokumentet: se.html i framen: main viser indeholdet af: tekstfelt 1 som er readonly.
Indholdet af tekstfelt 1 er baseret på et valg i en kategoriliste.
Kategorilisten er tilknyttet tekstfelt 1 i dokumentet:se2.html der loades ind
i framen: main via et link fra dokumentet: se.html.
Kategorilisten viser som standard det første valg - dette er ikke hensigtsmæssigt i mit tilfælde.
Opgaven går derfor ud på at få kategorilisten til at vise "gå til" det pre-valgte indhold i dokumentet: se2.html som var kendt i dokumentet: se.html inden dokumentet: se2.html blev loaded ind i framen main.
Avatar billede hansons Nybegynder
12. november 2003 - 21:23 #3
jeg lukker skuffet spørgsmålet og finder en ekspert et andet sted.
Avatar billede skovenborg Nybegynder
12. november 2003 - 22:10 #4
hovsa du må undskylde jeg ikke svarede tilbage :-(

Jeg har haft lidt travlt og mere eller mindre glemt dit spørgsmål.
Avatar billede skovenborg Nybegynder
12. november 2003 - 22:15 #5
men jeg tror desuden - når det nu har med database at gøre at du skal have fat i ASP og PHP. Hvis du stadig er interreseret kan jeg måske fixe noget i PHP/Javascript men ellers må du nok henvende dig inde i en af de to kategorier.

Men jeg er ked af jeg ikke kunne hjælpe noget før :-(
Avatar billede hansons Nybegynder
12. november 2003 - 22:22 #6
Det er ok.

Er iøvrigt god træt af denne site og alle de forbandede popups.
Avatar billede skovenborg Nybegynder
12. november 2003 - 23:08 #7
fair nok - prøv måske http://www.udvikleren.dk/ hvis du vil skifte forum.

I øvrigt ville det måske være en fordel for dig hvis hvert link til en kategori blev tilføjet et ?kategori='kategori' fx:
se.html?kategori='Fisk';
så kunne du på din se.html side hente denne såkaldte searchstreng og gå ind i den kategori som indholder. Og hvis der så ikke er nogen viser den bare alle sammen som standard. Men det kommer an på om du bruger en select-boks som kategori-liste. Det fik jeg vist aldrig rigtig fat i..