Avatar billede camoo Nybegynder
09. november 2003 - 15:51 Der er 3 kommentarer

Forbindelse mellem 2 computere?

Hej

Hvordan opretter man en forbindelse mellem to computere (Jeg vil gerne overføre filer mellem de 2 computere). Min internetforbindelse kommer ind via. en Router?

Router------Hub------Computer1(Hub.port1.)------Computer2(Hub.port2.)

Hvis man gør det på denne måde, hvordan kan man så lave en forbindelse mellem computer 1 og 2?
Avatar billede halifax Nybegynder
09. november 2003 - 15:56 #1
Det kan du formentlig gøre ved at oprette "Lokalnetværk med IPX/SPX og NetBEUI" - Læs den fulde forklaring/guide her
http://www.cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/
Avatar billede bjuhl Nybegynder
10. november 2003 - 08:28 #2
Det er ikke nødvendig at bruge IPX og Netbeui, da du har en router på.
Hvis routeren fungere som DHCP server, (meget sandsynlig) så skal du bare have TCP/IP protokolen installeret og sætte den til at hente IP automatisk.
Disse ting sættes op under netwærksinstillingerne på dit netkort.

Derefter giver Routeren automatisk dine PC'er en intern IP, samt en gateway og DNS til Internettet. (DNS og gateway = Routerens interne IP)

Så skal du huske at dele et drev på begge pc'er, samt huske at sætte dem i samme Workgroup. Ellers kan de ikke se hinanden.

Go fornøjelse :-)
Avatar billede camoo Nybegynder
10. november 2003 - 15:08 #3
Tak for svaret bjuhl...;)