Avatar billede wosylus Nybegynder
08. november 2003 - 17:44 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Forbindelse mellem to XP Pro

Jeg forsøger at få forbindelse mellem min stationære og min bærbare, der begge kører Win XP Pro. De er forbundet med et krydskabel. Jeg har delt alle drevene som jeg plejer, men så opstår problemet.

Jeg kan kun pinge den stationære, og få adgang til den, men ikke få lov til at kopiere noget derover, selvom jeg har admin rettigheder... Jeg får en besked om, at adgang er nægtet, og jeg skal sikre at disken ikke er skrivebeskyttet eller fuld..

Så tænker jeg, at jeg bare vil bruge den stationære til at hente filer fra min bærbare. Men jeg kan ikke pinge min bærbare fra den stationære, men til gengæld godt se den hvis jeg søger efter den. Men når jeg så forsøger at gå ind på den, får jeg en besked om, den ikke er tilgængelig, og at jeg måske ikke har tilladelse til at benytte denne netværksressource... Den spørger slet ikke efter kodeord, eller noget.

Håber nogen kan hjælpe...
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2003 - 17:45 #1
Har du oprette den samme bruger på begge PC'er ? De skal begge have admin retigheder...
Avatar billede wosylus Nybegynder
08. november 2003 - 18:03 #2
Yes
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2003 - 18:10 #3
Hvis ikke du kan pinge din bærebar, så er der noget galt med forbindelsen...
Er der lys i lamperne på netkortet ?
Avatar billede wosylus Nybegynder
08. november 2003 - 18:27 #4
Ja, de lyser begge steder... Jeg forstår ikke hvordan jeg kan pinge den ene vej, men ikke den anden.
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2003 - 20:05 #5
Nej det lyder underligt.
De er vel også begge i samme subnet.
f.eks. 255.255.255.0
Avatar billede squashguy Nybegynder
08. november 2003 - 20:10 #6
Den maskine, som ikke kan pinges, har vel ikke en firewall?
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2003 - 20:13 #7
Måske....
Prøv at gå ind i egenskaber for din netværksforbindelse, og vælg fanbladet "advanced"
Her kan du slå din firewall til og fra.
Avatar billede wosylus Nybegynder
08. november 2003 - 21:24 #8
Jeg havde en anden firewall til at køre, og da jeg slog den fra, virkede det :-) Jeg kan dog stadigvæk ikke kopiere noget over på min stationære via den bærbare.. Får stadig fejlen at disken enten er skrivebeskyttet eller fuld, hvilket jeg ikke forstår.. Men det virker igennem den stationære :-) Mange tak skal du have! Smid et svar, og du får point...
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2003 - 22:04 #9
svar :o)