Avatar billede refsgaard Nybegynder
08. november 2003 - 16:58 Der er 10 kommentarer

hvordan gør jeg en cd booteble?

Er der noger som ved hvordan jeg gør en cd booteble.
Skal man have et specielt program?
Håbenr nogen kan hjælpe
Avatar billede dock Praktikant
08. november 2003 - 16:59 #1
Ude bios opsætningen skal du skrive at du gerne vil boote fra CD. Normalt skal du under opstart trykke F8 for at komme ind i Bios opsætning.
Avatar billede bernie Nybegynder
08. november 2003 - 17:00 #2
dock> var ikke det han spurte om
Avatar billede refsgaard Nybegynder
08. november 2003 - 17:01 #3
Det var et hurtigt svar. Tak for det
Avatar billede freeman Nybegynder
08. november 2003 - 17:03 #4
Bemærk lige refsgaard... !!!

Man skal altså angive et pointantal når du opretter et spørgsmål...
Avatar billede wickedd Juniormester
08. november 2003 - 17:12 #5
Det du skal bruge er en kopi af Nero Burning ROM + En startdiskette som du har lavet i det system du nu bruger.

Start Nero, smid disketten i, vælg "Make Bootable CD-ROM" og voila!
Avatar billede refsgaard Nybegynder
08. november 2003 - 17:26 #6
men hvordan laver jeg en startdiskette? Det er til windows 98?
Avatar billede wickedd Juniormester
08. november 2003 - 17:27 #7
Hmmm... kan ikke huske det. Har ikke brugt 98 i et par år nu.
Kig i hjælp filen (F1)
Avatar billede refsgaard Nybegynder
08. november 2003 - 17:35 #8
Nej, for faktisk kører jeg Xp, men skal til at formatere computeren. Af en eller anden grund, kan dette kun gøres ved at instalere windows 98 først, og så overskrive med xp. Måske ved du hvorfor?
Avatar billede locturian Nybegynder
08. november 2003 - 20:39 #9
refsgaard, forhøj point - Man laver ikke et spørgsmål uden at sætte point på højkant...
Avatar billede mranders Nybegynder
12. november 2003 - 14:53 #10
kender en der har samme problem, tror nok det er fordi du har en speciel win xp cd-rom, som opdaterer win98.