Avatar billede nillebis Nybegynder
08. november 2003 - 16:22 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kommer man hurtigt på de forskellige søgemaskiner??

Nogle der kan hjælpe mig med at få vores hjemmeside hurtigt på en masse søge maskiner..
Avatar billede stp1 Nybegynder
08. november 2003 - 16:24 #1
Jeg forstår ikke spørgsmålet helt
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. november 2003 - 16:35 #2
Du kommer ikke hurtigt ind, det tager ca. 3 måneder. Og det kan ikke betale sig at forsøge at komme ind på dem alle, det er alligevel kun max 10 søgemaskiner, der giver trafik, så det er bedst at koncentrere sig om disse. Her er hvad du skal gøre:
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. november 2003 - 16:46 #3
1. Indhold er det vigtigste, et site uden indhold, kommer sjældent med, og hvis det kimmer i bliver det kun for få søgeord og ikke med en ret god placering. Koncentrer dig om at skabe indhold. meget af det oggerne unikt. Indhold er det vigtigste.

2. Især google lever af links. Skaf links til dit site, jo flere der linker til dig, jo bedre placering får du. De bedste links er dem der kommer fra sites der handler om det samme som dit site. Hvis du har mulighed for det, så er det særligt godt hvis de sites der linker til dig, bruger dine søgeord som den aktive del at link teksten''3. De interne links har også stor betydning. Sørg for at alle dine sider kan nås med max 3 klik med musen og at alle dine sider har mindst 3 links der peger på dem. En side med kun 1 link er ikke vigtig og tæller derfor ikke ret meget.

4. Søgeordene er meget vigtige, analyser hvilke ord og sætninger der er vigtige for dit sit, find ord og sætninger som folk faktisk bruger og som det er realistisk at du kan opnå en placering vblandt de 1 til 30 første i søgemaskinerne, over 30 er ligemeget.

5. Optimer dine sider til dine valgte søgeord. Normalt max 3 søgeord pr side og gerne kun 1 søgeord pr side. Optimering er: Søgeord i title taggen, i overskrifterne, på sideteksten ,i hyperlinkteksterne, i alt taggen på title attributterne, i meta. Det er vigtigt at søgeordet forekommer mange gange på siden i sin naturlige sammenhæng.

6. Tilmelding er også vigtigt at gøre rigtigt. Og dermed kan det kun gøres i hånden, autosubmitterene er ikke præcise og tilpassede nok til at gøre det ordentligt. Arbejdet er ikke uoverkommeligt når det kun er 10 maskiner der skal tilmeldes til.

Google bør di ikke tilmelde til, den skal heldst finde dig selv. Dette sker via alle de links du skaffer. Du bør dog tilmelde til ODP på www.dmoz.org. Denne maskine giver intettrafik, men tæller meget i google og vil forbedre din placering. Det er svært at komme med i odp, så vær omhyggelig.

Altavista og alltheweb skal du tilmelde alle enkeltsider til, tilmeld ikke mere end 5 om dagen, og hold gerne en pause en gant immellem. Gentilmeld aldrig en side før efter mindst en måneds pause.

Tilmeld til yahoo.dk, jubii, www.alltheweb, ODP (for google), msn, aol, lycos, altavista.
Alle de danske kan du godt tilmelde dig til, hvis du har god tid, men forvent intet trafik
Avatar billede nillebis Nybegynder
08. november 2003 - 18:42 #4
dmoz virker forvirrende .... Vi er en it-virksomhed med såvel hardware som software.. Kan du sende et direkte link??
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. november 2003 - 20:44 #5
Dmoz er svær og du bør gøre følgende:

Find dine konkurrenter, samarbejdspartnere og virksomheder der ligner jeres (gør i det hele taget meget ud af at finde præcist den kategori hvor I høre bedst hjemme).

Herefter læser I hvad dem der er optaget har skrevet i deres emner, prøv at skabe et overblik over hvad redaktørene acceptere.

Undersøg dernæst hvad der er på de sites der er opdaget i dmoz, og lever så noget der ikke er der i forvejen. Hvis jeres site ikke levere noget nyt, kommer i ikke med.

Når I føler at jeres site er klar, så lav tilmeldingen omhyggeligt.
Brug den tid der skal til. og vær så tålmodige, der kan godt gå noget tid før i kommer med
Avatar billede nillebis Nybegynder
10. november 2003 - 15:17 #6
Lukket
Avatar billede 2c Nybegynder
17. november 2003 - 22:30 #7
Der findes også produkter der kan hjælpe dig. Kig eventuelt på :
http://www.hit-creator.com/dk/
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. november 2003 - 18:02 #8
Den slags produkter bør du bestemt undgå. De er ofte ikke målrettede nok til at give gode nok resultater i de få maskiner det kan betale sig at koncentrere sig om og flere af dem kan oven i købet give direkte modsatte resultater af hvad der er tilsigtet