Avatar billede stp1 Nybegynder
08. november 2003 - 15:48 Der er 5 kommentarer

Jeg har monteret en switch, nu virker min ADSL forbindelse ikke!

jeg har en Tiscali ADSL forbindelse. Hertil er der forbundet en Cisco SOHO router. herfra var min PC forbundet. Da jeg har behov for at flere enheder bruger min ADSL forbindelse samtidig, har jeg været nede og købe en Swich (5 porte). Den har jeg sat imellem mine 2 pc'ere + en PS2 og Cisco SOHO routeren. Det har bevirker at jeg ikke har forbindelse til internettet mere. Hvad gør jeg galt og kan jeg slet ikke bruge en swich? skulle det have være en HUB?
Avatar billede peet-49 Novice
08. november 2003 - 16:41 #1
Du kan sagtens bruge en switz, gå i kontrolpanel-netværksforbindelser, i venstre side er der: opret ny forbindelse, brug den.
Avatar billede leif Seniormester
08. november 2003 - 16:51 #2
Du har sikkert ikke sat Routeren i den rigtige port på switchen !!!
Avatar billede bjuhl Nybegynder
10. november 2003 - 08:41 #3
Jeg holder med leif.

Kablet fra Routeren skal sidde i Uplink porten på switchen, (typisk port 1 eller 5) ellers skal man bruge et krydset kabel.
Avatar billede peet-49 Novice
10. november 2003 - 09:00 #4
Til switze og routers skal der bruges lige kabler.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
10. november 2003 - 09:30 #5
-> peet49

Det kommer så sandelig an på hvordan du forbinder det.
Her er et par eksempler:

Fra ADSL-modem til router (wan) = Lige
Fra router til switch (uplink) = Lige
Fra router til switch = Krydset
Fra switch til PC = Lige
Fra switch (uplink) til PC = Krydset
Fra switch til switch (uplink) = Lige
Fra switch (uplink) til switch (uplink) = Krydset

osv........