Avatar billede fibber Nybegynder
07. november 2003 - 19:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

2 på PPPoE på med 2 netværkskort i en

Hejsa, som overskriften lyder, mig og en kammerat sidder her og nu skal vi også have internet på hans, jeg har sat et ekstra netværkskort i min computer så har jeg 2 i min og 1 i hans, min skal så virke som server og give ham internet, men jeg kan ikke få det til at virke, så mit spørgsmål lyder: Hvordan skal de 2 netværkskort sættes op?
Det skal lige siges at jeg skal ringe op når jeg går på internettet med min før der er forbindelse.
Avatar billede fibber Nybegynder
07. november 2003 - 19:24 #1
Det skal lige siges at på det netværkskabel mellem hans og min computer er der en hub da jeg ikke har noget krydset netværskabel, og hubben er sat op som "PC" (Jeg har 2 dynamiske ip'er, glemte jeg også at skrive)
Avatar billede fibber Nybegynder
07. november 2003 - 20:17 #2
nå nu fik jeg da anskaffet et krydskabel, men det virker stadig ikke...
Avatar billede kenp Novice
07. november 2003 - 20:19 #3
Du har 2 muligheder når du siger 2 har 2 ip-adrsser!

Enten marker du begge netkort og højreklikker og vælger broforbindelse! (kræver at han også logger ind på nettet via ppoe)

eller du markere det netkort han er forbundet til, højreklikker og egenskaber ->avanceret ->tillad andre bruger at komme på nettet.
Avatar billede fibber Nybegynder
07. november 2003 - 20:26 #4
Hm, har prøvet den sidste mulighed, men prøver lige den første, hvis det virker får du points
Avatar billede fibber Nybegynder
08. november 2003 - 14:03 #5
Nå vi fik ik noget af det til at virke, desværre