Avatar billede mick Nybegynder
05. november 2003 - 10:42 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Måle reel hastighed på netværk

Vi har et netværk med ca. 20 computere. Vi har lidt problemer med lav hastighed mellem nogle af disse computere.

Findes der et program som kan bruges til at måle reel hastighed mellem forskellige maskiner i et netværk?
Avatar billede bjuhl Nybegynder
05. november 2003 - 10:57 #1
Hvad ska vi bruge Egon:

-En stor fil
-Et stopur
-En lommeregner

;-)
Avatar billede mick Nybegynder
05. november 2003 - 11:01 #2
Jojo Egon, men jeg tænke man kunne få et lille program som gjorde dette automatisk :-)
Avatar billede bjuhl Nybegynder
05. november 2003 - 11:14 #3
Jeg har kun programmer til at måle internet-forbindelse med. Det plejer ikke at være et problem på LAN.

Men hvad er langsom?
Hvordan er nettet koblet sammen? (hubs, switches)
Er de på nettet? Hvordan? (router eller seperate globale Ip'er)
Avatar billede mick Nybegynder
05. november 2003 - 11:15 #4
Netværket er delt op i to dele adskilt med en trådløs bro. Det er egentlig hastigheden over denne bro vi ønsker at måle.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
05. november 2003 - 11:26 #5
OK, så er det derfor det går langsomt.

Der er bare ikke meget at gører ved det.

Men jeg kender ikke lige et specielt program til det. Men du kan altid lave en ftp overførelse internt, så skriver den kb/sek.

Ellers plan Egon, det er jo bare en enkelt gang du skal måle.
Men selvom det er en 11 mbit trådløs forbindelse, så skal du ikke regne med nogensinde at komme op i den hastighed.
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
05. november 2003 - 11:31 #6
prøv windows versionen af TTCP: http://www.pcausa.com/Utilities/pcattcp.htm

har selv prøvet den lidt, den er let at bruge og giver en indikation af hastigheden ved TCP trafik, men kan også måle med UDP trafik.
Avatar billede infinity Nybegynder
05. november 2003 - 13:20 #7
Eller du kan downloade NetIQ's Qcheck fra: http://www.practicallynetworked.com/reviews/qcheck.htm

Det er meget nemt tilgængeligt og hurtigt at komme igang med hvis man ikke er til kommando-linie baserede applikationer.