Avatar billede snoop_x Nybegynder
04. november 2003 - 18:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Trådløst netværk mellem stationær / Blærbar

Hej eksperter !!

Jeg får snart en Blærbar :-0 som jeg ville koble på nettet via min stationære comps´adsl + de skal kunne køre netværk sammen !!

Hvordan gøres det nemst og biligst ??

På for hånd 1000 tak !
Avatar billede snoop_x Nybegynder
04. november 2003 - 18:28 #1
Flot mener nemest og billigst !!
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
04. november 2003 - 18:34 #2
du køber en wireless router, et wireless pci-kort til den stationære og et wireless pcmcia kort til din blærbar ;)

1. Adsl tilsluttes router
2. Kortene puttes i de respektive computere
3. Routeren konfigureres ( følg instrukserne der medfølger til sådan en fætter)
4. Så kører bussen :)

/Christian
Avatar billede snoop_x Nybegynder
04. november 2003 - 18:49 #3
Ok men hvad kommer det så til at koste??
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
04. november 2003 - 18:56 #4
det behøver ikke være særlig dyrt...

det afhænger af hvor hurtigt det skal være

hvis det skal være 10mbps (det er vel standarden for wlan for tiden..) koster kortene nok 500-800 og routeren kan enten lejes af din ADSL-supplier eller købes for 1000

hvis det skal være 20mbps eller 40 mbps stiger prisen markant derefter (som det nu gør med så mange computerting)

jeg har selv et 10mbps WLAN som jeg har haft i et lille år... jeg holder nu mest af alm. LAN for det går meget hurtigere... :P

Håber du fik svar

/Christian
Avatar billede kenp Novice
04. november 2003 - 19:12 #5
du køber en linksys wirelessrouter (54 mbit til 995,-) også et trådløst kort til din bærvar! usb/pmcia kan fås for ca. 300,- også sætter du det sammen så køre det.

Men det kan jo være der er indbygget wlan i din bærbar så du faktisk kun skal ud og købe en router.
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
05. november 2003 - 15:27 #6
kenp> hvis du køber et til 300 så er du sikker på at du i hvert fald ikke får 54mbit ud af dit netværk!
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
05. november 2003 - 15:27 #7
kenp> og hvorfor skulle det være en linksys?
Avatar billede kenp Novice
05. november 2003 - 18:07 #8
tjaaa jeg kunne jo også have skrevet d-link eller hvilket som helts andet produkt!

(ja sorry et 54 mbit pmcia kort ligger på ca. 500)