Avatar billede whiteclaw Praktikant
03. november 2003 - 20:59 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Mandarin vs clementin

Et lille sæsonaktuelt spørgsmål. En gang imellem for ikke at sige ofte støder man på kerner i disse så ellers dejlige frugter. Mit spørgsmål går på om der er kerner i begge og hvorfor, samt hvordan man kan undgå at købe mandariner/clementiner med kerner.
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. november 2003 - 21:18 #1
satsuma sorten af mandariner indeholder ikke kerner - så køb dem ;)
Avatar billede ljm21 Praktikant
04. november 2003 - 08:11 #2
Ifølge nudansk ordbog er mandariner med kerner og klementiner uden.

Mvh
Lars
Avatar billede jinsenu Nybegynder
09. december 2003 - 13:14 #3
Som tidligere frugt&grønt ansat kan jeg afsløre at der i Danmark ikke forefindes mandariner! Nogle forretninger tror de sælger mandariner, men det er også klementiner!
I tidligere tider var mandariner mindre end klementiner, og rigtigt nok uden kerner!
Hvis du vil undgå kerner skal du købe nogle friske klementiner som ikke er for store!
Avatar billede jinsenu Nybegynder
09. december 2003 - 13:15 #4
Der findes selvfølgelig mandariner, men de importeres yderst sjældent til DK
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. december 2003 - 20:29 #5
Som tidligere frugt&grønt ansat kan jeg afsløre at der i Danmark forefindes mandariner!
Selvfølgelig findes de, enhver velassorteret frugt og grønt engros butik importerer dem i stor stil.
Avatar billede ljm21 Praktikant
10. marts 2004 - 09:40 #6
Hvis du fik dit svar så luk spørgsmålet, ellers må du uddybe.

Lars