Avatar billede fci Nybegynder
02. november 2003 - 22:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Flash med .bin fil

jeg har brug for at flashe mit Cdrom drev, har da også filen, som er en .bin fil
og et program kaldet MTKflash, men har ikke den ringeste andelse om hvordan det fungerer er der nogen der kan hjælpe med denne plz :)

BTW cdrom er secondary master
Avatar billede vbcoder Nybegynder
03. november 2003 - 10:17 #1
Du skal lave dig en bootdisk med kun en command.com og bootloader
Du kan finde en på www.bootdisk.com som er velegnet til bios flash
Så kopierer du din .bin fil og din .exe fil til disketten.
Så udskriver du den readme fil der fulgte med .bin filen
Der kan stå nogle oplysninger om parametre m.m. som flash programmet kræver.

Boot din maskine på disketten og udfør flash programmet.

//vbcoder
Avatar billede fci Nybegynder
03. november 2003 - 15:35 #2
der fulgte desværre ikke en readme fil med
problemet er ikke at køre det program, kan sagtens starte det op, problemet er bare hvordan jeg bruger det (eller hvis der findes et program der kan bruges i windows)
Avatar billede vbcoder Nybegynder
03. november 2003 - 16:19 #3
Prøv at starte programmet med /?

Det giver ofte en hjælp til parametre

Nogle programmer kan bare startes - så spørger de efter hvilken fil de skal bruge til bios flash.

Så angiver du bin filens navn inkl. endelse hvorefter programmet selv søger efter dit cdrom drev samt checker for om bin filen er korrekt og hvis den er det flasher dit cdrom drev med den nye firmware

//vbcoder
Avatar billede izemate Nybegynder
03. november 2003 - 19:14 #4
ikke for at være lyse slukker men var det ikke lige blevet vedtaget at det var forbudt at linke til bootdisk.com > http://www.eksperten.dk/spm/417719 ??
Bare så du er advaret

<\\izemate
Avatar billede fci Nybegynder
03. november 2003 - 23:18 #5
tror jeg fandt løsningen, takker for hjælpen vbcoder
Avatar billede vbcoder Nybegynder
04. november 2003 - 08:16 #6
Jeg takker for opdateringen og undskylder hermed min uvidenhed vedr. det refererede site med bootdiske

//vbcoder