Avatar billede gram123 Nybegynder
02. november 2003 - 20:05 Der er 10 kommentarer

Sms sender på website ?

Efter der kom nye regler for online sms sendere, altså med at det koster penge for det website der sender at sende sms'er til mobil telefoner, er det blevet svært at sende sms'er over nettet. Det kan dog stadig lade sig gøre, mange steder dog mod betaling f.eks. coolsms.dk

mit spørgsmål er hvordan gør disse steder ? er det stadigt muligt at sætte et website op hvor man kan sende sms'er fra og hvis det er hvad er koden til en sms sender så.

Udoverdet vil jeg gerne vide hvad det evt. koster for sitet at sende beskeder til telefonerne og hvordan det betales

Er der nogle der kan hjælpe mig ?
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
02. november 2003 - 20:07 #1
du sakl have lavet en aftale med nogen der har et SMS-Center ... det er der flere firmaer der har og prisen for afsendelse aftales direkte med dem...

SMS A/S er et af dem ...

.. men hvis jeg skla være ærlig tror jeg det marked er pænt dødt og det er lidt svært at få det op som et site du rent faktisk kan tjene penge på eller i det mindste bare få til at løbe rundt..
Avatar billede gram123 Nybegynder
02. november 2003 - 20:10 #2
du siger at sms a/s laver den slags aftaler.... har de en hjemmeside ? jeg vil gerne se deres priser og læse mere info omkring emnet. Hvis du kender andre firmaer der laver den slags aftaler vil jeg gerne høre om du kender deres webadresse ?
Avatar billede kr-data Nybegynder
02. november 2003 - 20:11 #3
Ja, du får det ikke gratis, og jeg tror selskaberner tager deres del for at give dig lov til det. Hvis det er til udlandet, så kan nogele af de partnere ICQ har vist gøre det endnu!
Avatar billede gram123 Nybegynder
02. november 2003 - 20:16 #4
Det er ikke meningen jeg vil havde det gratis, men jeg vil gerne se på mulighederne for at sætte en sådan side op
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
02. november 2003 - 20:19 #5
www.smsas.com
www.tge.dk
er dem jeg lige kender..
Avatar billede gram123 Nybegynder
02. november 2003 - 20:20 #6
tak for det
Avatar billede gram123 Nybegynder
02. november 2003 - 20:25 #7
hmm synes ikke rigtig der står noget på nogle af siderne, det er som om det er et lukket område....
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
02. november 2003 - 20:32 #8
ja man skal sjovt nok kontakte firmaerne for at få oplysninger om hvad man skal bruge... de skræddersyr løsninger og leverer dem ikke bare ud fra en stykliste ..
Avatar billede locturian Nybegynder
02. november 2003 - 20:41 #9
Jeg har en aftale med coolsmsc.dk, hvor vi betaler 30 øre pr. sms. - Så som du kan se, kan det aldrig betale sig med mindre man har et meget stort kapital at kunne skyde i det, og evt. købe sin egen gateway og markedsføre det stort og bredt....
Avatar billede netro Nybegynder
03. november 2003 - 20:49 #10
Hvis dit behov ikke er kæmpestort, så sæt en mobil til serveren og installer komponenten fra www.strongcube.com f.eks. Det koster dig så alm. SMS-takst hver gang, der udsendes en besked.