Avatar billede Slettet bruger
01. november 2003 - 17:25 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

3D Uddannelse, kursus eller autodidakt

Jeg har besluttet mig for at blive 3D animator, men synes ikke rigtigt at jeg kan finde andet end private kursusvirksomheder hvor det koster ml. 30.000-200.000. Hvor kan jeg lære det gennem SU eller anden støttet ordning? Gerne i Nordsjælland/København.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
01. november 2003 - 23:08 #1
Avatar billede olemunk Nybegynder
02. november 2003 - 06:38 #2
Rejs ud i verden:
(Jylland) http://www.futurecom.dk/
Øvrige verden:
http://www.splutterfish.com/sf/
Avatar billede mcgreed Nybegynder
06. november 2003 - 10:54 #3
Jeg er på noget der hedder Digital Media, Multimedia Animator i Aalborg.
http://www.digitalmedia.dk/
Avatar billede aagaard Nybegynder
08. november 2003 - 18:15 #4
Er der et sted hvor det ikke koster penge at uddanne sig som 3d animator?
Avatar billede i11uzion Nybegynder
10. november 2003 - 00:27 #5
aagaard>>> se mcgreeds link.
Avatar billede aagaard Nybegynder
10. november 2003 - 10:02 #6
i11uzion >>  Jeg kan ikke rigtig bruge linket til noget, da jeg ikke kommer fra Aalborg. Jeg er fra København så mangler et sted Københavnsområdet(Stor København).

Håber det er i orden jeg skriver her "Dunse"
Avatar billede i11uzion Nybegynder
10. november 2003 - 11:29 #7
aagaard>>> Jeg tror samme uddannelse findes i Roskilde.
Avatar billede osborne Nybegynder
27. december 2003 - 11:43 #8
Som Per skriver kan jeg også anbefale KTS .. tag evt. ind og få en snak med en af instruktørerne (på Værnedamsvej) .. Bjarne og Ernie derinde hjalp mig igang :-)
Avatar billede osborne Nybegynder
31. december 2003 - 21:44 #9
IT-højskolen kan også være en mulighed, afhængig af hvad det er du har tænkt dig.
Avatar billede osborne Nybegynder
06. januar 2004 - 18:54 #10
En helt tredie mulighed er jo at tage udddannelse privat.

Netop inden for 3D kan det ofte være lige så godt som at tage et formelt kursus, hvis man ellers har selvdisiplin til at arbejde med tingene ind i mellem undervisningen. Samtidig koster det ikke en milliard.

I jobsøgningssituationen inden for 3D er det alligevel hvad du har lavet og kan fremvise, og ikke så meget hvilken uddannelse du har.

Håber det giver dig svar.
Avatar billede s_u_m_s_a_r Nybegynder
31. marts 2004 - 13:33 #11
Hej dunse,

Der er andre muligheder hvis du er villig til at flytte til udlandet.

Jeg er pt. selv igang med en BA (hons) i digital animation og multimedie i Nordengland. Jeg har faaet SU'en med...saa det eneste jeg skal betale er ca. 11000kr aarligt i tuition fee - men der er mulighed for at faa stotte fra fonde o.lign.

Hvis du er interesseret i gamegrafik - saa sog paa Teeside Uni
Hvis du er interesseret i ren animation - saa sog paa Bournemouth Uni
Hvis du er interesseret i Multimedia saa sog paa Cumbria Institute of the arts

Haaber du kunne bruge det til noget.

Rasmus
Avatar billede olemunk Nybegynder
31. marts 2004 - 13:48 #12
Ring eller skriv til SU og få oplyst, hvilke uddannelser, der er SU berettiget.
Se først her: http://www.su.dk/
Uddannelsen i Future.com er anerkendt i udlandet --selv i Hollywood (Gud (eller fanden) bedre det). Helt alvorligt; prøv at ringe til dem.
PS. Jeg har ikke nogen form for interesse i firmaet, hverken uddannelsesmæssigt eller økonomisk. Jeg nævner det, fordi de har fat i nogen konstruktivt, der ovenikøbet efterspørges.