Avatar billede groyk Novice
30. oktober 2003 - 13:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Overdragelse af mindre edb foretagende

Hej Eksperter

Jeg har drevet en lille virksomhed med køb/salg af edb udstyr gennem de sidste 4 år. Efter at være blevet færdig med min uddannelse (Produktionsteknolog), mener jeg ikke længere at jeg har tid/lyst til at fortsætte firmaet.

Kort om firmaet.

Navn: Groyk.dk
www: www.groyk.dk
email: salg@groyk.dk

Salg:
Firmaets salgskanaler har været lokalområdet (Varde) og salg via Internettet bla. QXL

Køb:
Firmaets indkøb er fortaget gennem danske distributørere. Derudover har Groyk.dk en leverendør i kina (Producent af bla. Mp3 afspillere, USB kabinetter, Flashpenne mm.)

Med overdragelsen følger:
Hjemmeside: (groyk.dk) Med tilhørende administrationsside
Domæne: groyk.dk
varelager: værdi ca. 20.000kr.
kontaktoplysninger til leverendørere.

Prisen for overdragelsen vil blive ca. 20-25000kr.
Avatar billede nse Nybegynder
30. oktober 2003 - 14:47 #1
Hvad er din omsætning på?
Avatar billede groyk Novice
30. oktober 2003 - 15:02 #2
Sidste år var omsætningen på 183.000kr. og DB på 39.000, kan desvære ikke se ud fra regnskabet hvor mange arbejdstimer der er brugt.
Avatar billede nse Nybegynder
30. oktober 2003 - 21:27 #3
Hvad mener du med DB?
Avatar billede tommyf Nybegynder
30. oktober 2003 - 22:07 #4
DækningsBidrag :)
= Af de 183.000 har han selv givet 144.000 for varerne, og tjener dermed 39.000 på det samlede salg.

En dækningsgrad på ~21%
... vel ret fair når man handler med edb-udstyr?
Avatar billede groyk Novice
30. oktober 2003 - 22:20 #5
Hej igen

Citat "En dækningsgrad på ~21%"

Som sagt skal det siges at der også er arbejdstimer med i omsætningen, og timelønnen er jo ikke trukket ud!

Derfor er DB (DækningsBidraget) jo egentlig lidt misvisende.

MVH
Groyk.dk
Simon Madsen
Avatar billede ALS Praktikant
01. november 2003 - 16:54 #6
Prøv at oprette samme "spørgsmål" på www.startfirma.dk
Jeg ved der er flere derinde, som er igang med at starte ligende virksomheder.