Avatar billede guanche Nybegynder
30. oktober 2003 - 12:41 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

ibm tp x31 med xp

vi har en ibm x31 hvor der er pre instaleret xp hvordan trækker man den xp ud af maskinen så den er bevaret og kan reetableres igen da vi gerne vil have win2000 på maskinen istedet for

vi har en extern firewire 200gb disk hvis den kan hjælpe noget
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2003 - 12:54 #1
Jeg vil da tro at man kan lave et image af disken med f.eks. DriveImage.
http://www.powerquest.com/driveimage/
Avatar billede guanche Nybegynder
30. oktober 2003 - 12:58 #2
vi har drive image og jeg troede også den virkede men disken er i ntfs så den kan ikke ses i image programmet
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2003 - 13:01 #3
Jeg har selv DriveImage, og det virker da fint med NTFS. :o)
Avatar billede guanche Nybegynder
30. oktober 2003 - 13:03 #4
hvilken version er din
Avatar billede guanche Nybegynder
30. oktober 2003 - 13:03 #5
det er drive image professional vi har
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2003 - 13:09 #6
Jeg kan ikke huske det. Sider lige på mit arbejde. :o)
Avatar billede kraka Nybegynder
30. oktober 2003 - 13:47 #7
Køb en anden disk og sæt den i. Sådan en koster under 1500 kr så hvorfor spilde tid på backup og restore. Check lige om der ikke er en genetablerings partition på disken, det er der mange TP'er der har. Så kan du altid genetablere ved at trykke F12 ved boot. Og så er det jo endnu lettere. Går det helt galt kan du bestille reetablerings CD hos IBM.
Avatar billede guanche Nybegynder
30. oktober 2003 - 13:57 #8
du siger noget ,tjekker det senere i dag
Avatar billede pzycho Nybegynder
30. oktober 2003 - 13:57 #9
På IBM X31 findes en skjult partition som ikke kan ses fra Windows. Der ligger et image så man kan genskabe den originale installation. Prøv at trykke på IBM access knappen lige når du har tændt for PCen og kig under system restore...
Avatar billede guanche Nybegynder
30. oktober 2003 - 21:45 #10
husk og lægge svar så får i en del af poingene

til pzycko har du selv en x31 ?
Avatar billede pzycho Nybegynder
31. oktober 2003 - 08:42 #11
guanche> Nej, men jeg har testet en på arbejde i en uges tid... Funktionen findes også i IBM T40.
Avatar billede guanche Nybegynder
31. oktober 2003 - 09:43 #12
prøvede funktionen i aften og fandt også funktionen.

hvis jeg booter på en w2000 cd og sletter det område xp ligger på går restore området så tabt eller bevares det ?

ved du om der findes en org restore cd til w2000 ?
Avatar billede kraka Nybegynder
31. oktober 2003 - 11:24 #13
Du kan installere win 2K uden problemer. Der findes en Reetablerings CD til Win2K, men den må du ikke bruge på grund af microsofts licensregler (preload). Hvis du vil bruge win2k sal du selvfølgelig bestille en x31 med win2k på.
Avatar billede kraka Nybegynder
31. oktober 2003 - 11:30 #14
Se evt. på  www.pc.ibm.com
Avatar billede pzycho Nybegynder
31. oktober 2003 - 14:41 #15
guanche > Områden hvor restore funktionen ligger kan man ikke slette med noget diskværktøj, man skal i BIOS for atslå denne funktion fra, hvis man ønsker at bruge hele disken.
Avatar billede guanche Nybegynder
04. november 2003 - 13:45 #16
ok

der er noget i manualen jeg ikke kan få til og passe der står den har bluetooth ,men funktionen kan jeg ikke finde er der flere modeller af x31 ?
Avatar billede pzycho Nybegynder
04. november 2003 - 14:57 #17
Der er en del modelle af X31, men prøv at kigge på undersiden af din laptop efter et nummer i stil med dette: 2884-BNU
Derefter kan du slå den op på www.ibm.dk og finde alle de tekniske oplysninger på dyret...
Avatar billede guanche Nybegynder
07. november 2003 - 19:32 #18
jeg syntes ikke og kunne se det på siden der står flg i bunden af maskinen

2672-c8g
Avatar billede kraka Nybegynder
07. november 2003 - 20:08 #19
Undersiden er vist det samme som bunden. Din model er c8g
Avatar billede pzycho Nybegynder
08. november 2003 - 11:44 #20
Det skule vist være de fulde specs til din PC, det ser ikke ud til at der er bluetooth i den...

http://www5.pc.ibm.com/dk/products.nsf/$wwwPartNumLookup/_TK1C8DK?OpenDocument
Avatar billede guanche Nybegynder
09. november 2003 - 19:48 #21
du skal have tak for hjælpen ,vi har i mellem tiden fået en bog fra ibm med alle deres bærbare maskiner i så det er lettere og finde rundt i nu