Avatar billede fej Nybegynder
29. oktober 2003 - 18:06 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

http://piv.pivpiv.dk Hvordan er den side lavet??

Jeg har undret mig lidt over hvordan denne side er lavet, men jeg kan ikke se koden bag. Ved i hvordan den er skruet sammen?
Avatar billede badassguy Nybegynder
29. oktober 2003 - 18:09 #1
de har vel bare lavet en sidde med de der smileys og nogle lyd effekter.. og så har gjordt så der popper tusind hvis af dem op overalt...
Avatar billede csslover Nybegynder
29. oktober 2003 - 18:09 #2
er du på dope din idiot ?
Avatar billede csslover Nybegynder
29. oktober 2003 - 18:10 #3
der menes med det, at du godt kunne skrive lidt om de problemmer man skal igennem, når jeg åbner...
Avatar billede fej Nybegynder
29. oktober 2003 - 18:13 #4
Undskyld, det havde jeg glemt...
Avatar billede bredker Nybegynder
29. oktober 2003 - 18:13 #5
csslover >>> det burde du da selv kunne regne ud
se bare på spørgers brugernavn
det tør han da ikke *G*
Avatar billede grunken Nybegynder
29. oktober 2003 - 18:14 #6
Og dette var så dagens lektion i hvordan det kan være at flere og flere slår javascript fra!
Avatar billede michael-k Nybegynder
29. oktober 2003 - 18:16 #7
eller hvorfor flere og flere ser eksperten som unødvendig :)
Avatar billede fangel Nybegynder
29. oktober 2003 - 18:17 #8
lad os dele det op i at par dele

-- animation ---
det er bare Macromedia Flash (www.macromedia.com) - et meget brugt værktøj til at lave interaktive sider, internet spil og små animationer

højre klik på siden, og se at der står 'about macromedia flash'
---

-- pop-ups -- (thanks god for Mozilla - der kommer ingen)
Dette er meget simelt JS

en funktion at at monitor'e key-presses, og en funktion til at åbne ca 40 vinduer...

disse funktioner bliver bare kaldt ved visse events - og er derfor meget distraherende...

desuden er der en play-ball funktion, som jeg ikke ved hvad gør - da denne ikke virker i Mozilla - og tak for det ! tænk hvis Linux folk skulle forpæstes af sådan noget... det må IE gerne beholde !
---

Morten
Avatar billede grunken Nybegynder
29. oktober 2003 - 18:26 #9
og så du ved det dea_pg, så flytter playball functionen vinduet rundt på skærmen i et random virvar ;)

ganske grumt, det var så det første goe argument for at vælge linux som default styresystem ;D
Avatar billede mat Nybegynder
29. oktober 2003 - 18:38 #10
..eller for at save hænderne af klovnen der har lavet det.
Avatar billede fangel Nybegynder
29. oktober 2003 - 18:43 #11
grunken -> Mozilla findes også til Windows - www.mozilla.org

i Firebird kan du også disable ting som fx ændre statusbar ol

Morten
Avatar billede grunken Nybegynder
29. oktober 2003 - 18:48 #12
dea >>

har den allerede ;), men har ikke fundet lige fundet stedet hvor man fjerne at den flytter rundt på vinduet ;), men tak ;)
Avatar billede fangel Nybegynder
29. oktober 2003 - 18:53 #13
Edit -> Pref. | Advanced -> Scripts and Plugin's

derinde (i det normale Mozilla) kan du slå sådane ting fra - har ikke lige Firebird inde pt så kan ikke sige hvordan man gør det på den...

Morten
Avatar billede grunken Nybegynder
29. oktober 2003 - 18:58 #14
Tak mester, fandt det ;)
Avatar billede fej Nybegynder
19. august 2010 - 00:54 #15
Cool