Avatar billede baadz2 Nybegynder
29. oktober 2003 - 11:43 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Password politik i 2003 AD

Jeg har installeret en 2003 server, lagt AD på den og vil nu til at oprette brugere.

Det går fint ind til jeg skal give dem et password.
Jeg får en meddelelse om at det ikke opfylder sikkerheds kravene der er give i AD.
Jeg har prøvet at lave om på politikken der ligger som defaul, lave nye og helt slette den. intet synes at virke.

Kan det godt passe at det ikke er helt lige til at oprette en ny bruger?

på forhånd tak
Avatar billede venturer Nybegynder
29. oktober 2003 - 11:51 #1
Du skal finde "Default Domain Policy" under Adminstrative Tools.

Her skal du så finde Password Policies og sætte "Require complex passwords" til Disables (IKKE til not defined)

Du skal desuden sætte Password length til 0 (Igen... du skal IKKE vælge Not Defined). På den måde kan du oprette brugere uden noget password.
Avatar billede baadz2 Nybegynder
29. oktober 2003 - 12:05 #2
Har jeg prøvet, det virker desværre ikke.
Avatar billede squashguy Nybegynder
29. oktober 2003 - 12:20 #3
minimum password age står som default på 1 dag; den ændrer du til 0, så skulle det køre..
Avatar billede baadz2 Nybegynder
29. oktober 2003 - 12:39 #4
Så er der styr på lortet og ikke lort på styret.

takker mange gange.