Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2003 - 09:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kan jeg "select" i en tabel fra en anden database!

Jeg har brug for at kunne lave en select over i en anden database.

F.eks.:

select id
from  database2.table

Nogen der ved hvad syntaksen er, så man kan selecte i en anden database end den man "lige står i" ??
Avatar billede frizzzb Nybegynder
29. oktober 2003 - 14:42 #1
tror desværre ikke det kan lade sig gøre direkte.. der er i hvert fald ikke nogen måde du kan select'e over i en anden db på den måde. sorry..
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2003 - 18:21 #2
og dog ... hvis jeg sætte dbo. foran database2 .. så kommer den med en "fejl" om, at dette ikke er implementeret endnu!

om det så betyder at jeg skal installere yderligere pakker eller at funktionaliteten slet ikke findes ... tjaa... :)
Avatar billede frizzzb Nybegynder
29. oktober 2003 - 19:29 #3
http://developer.postgresql.org/todo.php

her kan du se, at "Queries across databases or servers (two-phase commit)" er på deres urgent-list, så det bliver nok implementeret snart..

kunne da også være ret rart nu jeg tænker over det :-)
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2003 - 09:10 #4
dammit ... :)

nå, så må jeg lave et hax :D