Avatar billede cygnet Praktikant
26. oktober 2003 - 14:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

MySql og MsSql er da databaser

Min IT lære på HHX på står at MySql og MsSql ikke er databaser - og trumfede mig ned med at Paradox er en "rigtig" database.

Det er der da ikke hold i ? Er der ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. oktober 2003 - 14:38 #1
Man kan betragte dem som databasesystemer.
Avatar billede cygnet Praktikant
26. oktober 2003 - 14:39 #2
"kan" hvad skal det siges ?
Avatar billede arne_v Ekspert
26. oktober 2003 - 14:54 #3
Jeg vil da absolut sige at MySQL og MS SQLServer er databaser.

Paradox er også en database.

Paradox er en fil-database.

MySQL og MS SQLServer er database-servere.

Men fil-databaser og database-servere betragter jeg som 2 del-mængder
af databaser.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. oktober 2003 - 14:54 #4
Så umiddelbart lyder det som en højest mystisk påstand far din lærer.

Har du forstået ham korrekt ?
Avatar billede fangel Nybegynder
26. oktober 2003 - 15:29 #5
MySQL - MsSQL - Oracle osv er database-servere (altså en server der håndtere flere forskellige databaser)... altså sådan set ikke en database, men et program til at håndtere skrivning til dens databaser)

Paradox - Acces osv er 'en' database - en fil med 1 database i sig, hvor du skal bruge et andet program til at læse filen...

så halvt om halvt har han ret - men nok mest forkert...

Morten
Avatar billede arne_v Ekspert
03. november 2003 - 23:55 #6
Tid at lukke spørgsmålet ?

(evt. bede nogen ligge svar, hvis du har fiundet deres kommentarer brugbare)
Avatar billede arne_v Ekspert
16. november 2003 - 22:37 #7
??
Avatar billede cygnet Praktikant
17. november 2003 - 00:02 #8
arne kom du med et svar så vi kan få lukket
Avatar billede arne_v Ekspert
17. november 2003 - 06:39 #9
svar