Avatar billede fedthans Nybegynder
24. oktober 2003 - 11:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan man lave en bat fil som kan afinstaller et program

Hej rødder

Er der nogle som ved om man kan lave en bat fil som kan gå ind i tilføj / fjern og afinstaller et program, jeg skal bruge den over et netværk, jeg gidder ikke at gå rundt til samtlige pcer, så henvisninger jeg til bat filen via mail.
Bat filen må gerne kunne køre som run as.

der er 100 gode grunde til at ligge hoved i blød, til den første med et godt svar.
mvh
Fedthans
Avatar billede spine Nybegynder
24. oktober 2003 - 11:51 #1
Du kan starte uninstall filen med en bat, og så formentlig scripte dig igennem en slags answer file til afinstallationen... meeeen....
jeg tror nu jeg ville bruge eks. AI fra symantec ghost pakken.... og så lave en exe fil, som fjerner komponenterne, for at få registry og det hele med.
hvad er det for noget software du skal have fjernet ?
Avatar billede fedthans Nybegynder
24. oktober 2003 - 12:01 #2
Hej Spine

Det er adobe acrobat 5.0, har ikke licens til acrobaten, men kun readeren.
Avatar billede hidefighter Nybegynder
24. oktober 2003 - 12:25 #3
www.download.com og hent reader 6.0 gratis.
Avatar billede spine Nybegynder
24. oktober 2003 - 12:33 #4
ok... jeg vil altså foreslå at gøre det ved hjælp af Ghost AI builder...
acrobat er en stort program som har fat i mange registry keys osv pgra bla integrationen med office.... Men der er ingen garanti for at det vil forløbe helt smertefrit.
Avatar billede fedthans Nybegynder
24. oktober 2003 - 12:33 #5
Okay, jeg er klar over at den er gratis readeren, men det er acrobaten ikke!!
Avatar billede hidefighter Nybegynder
24. oktober 2003 - 12:43 #6
okay my mistake
Avatar billede bertelbrander Praktikant
24. oktober 2003 - 19:34 #7
Måske med "uninst unist.isu"
uninst er et standard windwos program, unist.isu er en adobe specifik fil, min ligger i "C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat 4.0\NT\Uninst.isu"
Avatar billede fedthans Nybegynder
10. november 2003 - 08:14 #8
lukker sorry no point