Avatar billede edelbo Nybegynder
24. oktober 2003 - 08:13 Der er 27 kommentarer

Problemer med mit netkort

Jeg har Internet via TDC Kabel TV. Jeg har tilsluttet mit kabelmodem via USB. Nu vil jeg midlertidig gerne lave dette om, og smide forbindelsen på via mit netkort.

Jeg har nu tilsluttet min forbindelse via mit netkort og modem, men det virker overhovedet ikke!! Når jeg starter Win XP op, så tager det 40 år at starte og den kan ikke starte halvdelen af de programmer som normalt starter op, og Internet kommer den ikke på, den giver mig bare en privat adresse!!

Grunden til at jeg vil over på mit netkort er, at jeg har købt en Bluetooth USB dongle, som jo skal tilsluttes USB, men den laver så min Internet forbindelse om, da denne jo er tilsluttet via USB også...

Jeg har prøvet at fjerne mit netkort fra systemet og geninstalleret dette, men det virker stadig ikke, den er bare møg langsom.

Når jeg så smider den over på USB igen, så virker det fint (jeg har afinstalleret Bluetooth igen!!)

Det er dog en sandhed med modifikationer, da mit Internet slet ikke virkede i går igen, efter at været gået over på USB igen, det netkort fucker virkelig hele systemet op. Det skal lige siges, at efter at have leget med bluetooth, så virkede min com porte heller ikke, de virker dog nu igen, takket være systemgendannelsen i XP.

Hvordan fanden få jeg det til at virke. Jeg mener selv at jeg benytter et almindelig Ethernet kabel, men for en sikkerhedsskyld må i meget gerne lige smide et link til et kabel magen til det som jeg skal bruge, så jeg lige kan tjekke at jeg benytter det korrekte!!

Mit bundkort med Lan på er:

http://www.msicomputer.com/product/detail_spec/product_detail.asp?model=865PE_Neo2-LS&search_text=MS-865PE%20NEO2-LS
Avatar billede peet-49 Novice
24. oktober 2003 - 08:18 #1
Du skal bruge RJ45 lige-ikke krydset, det bliver kun brugt til intern netværk mellem to computere.
Avatar billede edelbo Nybegynder
24. oktober 2003 - 08:20 #2
Hvor står det på kablet? Har du et link?
Avatar billede edelbo Nybegynder
24. oktober 2003 - 08:24 #3
Kan du finde det her, da jeg skal købe det ved dem:

http://www.pckabinettet.dk/Loesdele/Produktkatalog.php3?vgr=17&shvgr=&sec=
Avatar billede peet-49 Novice
24. oktober 2003 - 08:26 #4
Det kan du se på stikkene, hvis du holder stikkene med den samme side opaf, skal farverne på ledningerne i samme side være den samme, hvis den er orange ivenste side på det ene stik og en anden farve i samme side, på det andet stik, er det et krydset kabel.
Avatar billede squashguy Nybegynder
24. oktober 2003 - 08:27 #5
Du skal huske at genstarte dit modem (tag det fra strøm) når du skifter port. Den virtuelle MAC adresse som tildeles USB porten er forskellig fra den på dit netkort..
Avatar billede edelbo Nybegynder
24. oktober 2003 - 08:31 #6
Skal jeg tage strømmen fra mit modem inden jeg sætter netværksstikket i, og derefter smide strøm på det igen? Men hvorfor bliver min computer så åndssvag med hensyn til programmer osv??
Avatar billede peet-49 Novice
24. oktober 2003 - 08:33 #7
Man slukker for modem, så det kan reesette sig selv, inden ny konfiguration.
Avatar billede edelbo Nybegynder
24. oktober 2003 - 08:34 #8
OK, når min computer er startet op, så tager jeg strømmen fra mit modem, og lader det stå lidt. Så smider jeg mit netværksstik i, og smider strøm på igen, så skulle det virker? Mener jeg også bare at jeg prøvede i går, har snart prøvet alt!!
Avatar billede peet-49 Novice
24. oktober 2003 - 08:36 #9
Modemet skal først have fundet nerværket, det kan tage noget tid, normalt kan du se på lamperne på modemet, om alt er som, det skal være.
Avatar billede edelbo Nybegynder
24. oktober 2003 - 08:40 #10
Det mest pudsige er, at alle lamperne på mit modem lyser som de plejer...

Men skal jeg slukke modem og starte det igen og så først der smide mit netværksstik i, eller skal jeg gøre som beskrevet i min post kl. 08.34.32??

Og hvorfor fucker den sådan op med mine programmer, bl.a. kan antivirus ikke starte op osv., så snart jeg starter op med mit netværksstik.

Kan I ikke også lige smide et link til det kabel jeg skal bruge, så jeg er sikker på at det er det korrekte??
Avatar billede peet-49 Novice
24. oktober 2003 - 08:49 #11
Gå i KØR skriv SFC /SCANNOW det kan være dit system har nogle defekte DLLèr, husk mellemrum efter SFC.
Avatar billede edelbo Nybegynder
24. oktober 2003 - 08:50 #12
Skal jeg så ikke til at køres Windows Update igen??
Avatar billede edelbo Nybegynder
24. oktober 2003 - 08:53 #13
Og netkablet??

Og hvilken fremgangsmåde skal jeg bruge vedr. reset af modem, af den to forslag jeg er kommet med??
Avatar billede peet-49 Novice
24. oktober 2003 - 08:56 #14
Du skal ikke køre update efter SFC, den tjekker og reparerer kun de skjulte windowsfiler. Hvordan du reesetter modem, er lige meget.
Avatar billede edelbo Nybegynder
24. oktober 2003 - 08:58 #15
OK, så mangler vi kun lige et link til netkabel, så jeg kan prøve når jeg kommer hjem!!
Avatar billede peet-49 Novice
24. oktober 2003 - 09:10 #16
Du kanm ikke se noget specifikt på et link til kablet, der findes ikke så mange forskellige slags, men du kan købe her, se under netkabler, det skal være lige. www.ph-computer.dk
Avatar billede squashguy Nybegynder
24. oktober 2003 - 09:12 #17
er det en 169.x eller 192.x du får tildelt, og kan du pinge modemet?
Avatar billede edelbo Nybegynder
24. oktober 2003 - 09:15 #18
squashguy: Er jeg ikke helt sikker på, sidder på arbejde nu, så kan desværre ikke finde ud af det.

Jeg prøver når jeg kommer hjem, men ved ikke om jeg kan pinge modemmet. Skal jeg bare skrive ping efterfulgt af den tildelte ip?

Hvad er forskellen på 169.x og 192.x??
Avatar billede squashguy Nybegynder
24. oktober 2003 - 09:15 #19
hvis du har et surfboard er ip'en 192.168.100.1
Avatar billede edelbo Nybegynder
24. oktober 2003 - 09:16 #20
Jeg har et surfboard fra Motorola!!

Skal jeg bare prøve at skrive : ping 192.168.100.1. Hvad hvis det ikke lykkedes?
Avatar billede squashguy Nybegynder
24. oktober 2003 - 09:16 #21
surfboard har indbygget dhcp og tildeler 192.168.100.x adresser. 169.x bliver tildelt af windows hvis ingen dhcp server er tilgængelig.

hvis du får en 169.x så prøv at sætte en fast ip op: 192.168.100.2 og pinge 192.168.100.1; kan du pinge, er det i hvert fald ikke kablet.
Avatar billede edelbo Nybegynder
24. oktober 2003 - 09:18 #22
Der plejer jo at stå tildelt via dhcp, men det gør der ikke med netkablet, der står bare automatisk privat adresse!!

Hvordan smider jeg lige en fast ip op??
Avatar billede edelbo Nybegynder
28. oktober 2003 - 07:58 #23
Nu har jeg prøvet at lave en reperation af XP. Nu loader den fint med mit netkort, men kommer stadig ikke på nettet.

Jeg får en 169.x, og jeg kan ikke pinge mit modem med den ip der er skrevet her.

Jeg har købt et netkabel magen til det i har sagt jeg skulle, og benytter dette nu.

Jeg har så prøvet at smide mit modem på USB igen, men så loader den ikke ordentlig, ligesom den gjorde med netkortet inden reperation.

Er den eneste udvej virkelig en formatering??
Avatar billede edelbo Nybegynder
28. oktober 2003 - 20:26 #24
Jeg har lige lavet en format og geninstalleret Windows.

Den startede op med netværkstik, men kom ikke på!!

Så skiftede jeg over på USB, den kom sørme på...

Hvad fanden er der galt.

Please help??
Avatar billede peet-49 Novice
28. oktober 2003 - 20:30 #25
Det OnBoard lan må være defekt, gå i bios og desable det, derefter kan du montere et PCI netkort.
Avatar billede edelbo Nybegynder
28. oktober 2003 - 21:15 #26
Der er to netkort i mit kontrolpanel, det vi snakker om her og et som hedder 1349, hvad er det sidste for et??
Avatar billede peet-49 Novice
29. oktober 2003 - 08:18 #27
Slet dem begge i enhedshåndtering, og genstart maskinen.