Avatar billede mowo Nybegynder
05. januar 2001 - 17:38 Der er 1 kommentar

Inden for web-design

Hej
Jeg søger en dialog med Web-designer inden for det grafiske område.
Grundet er at jeg vil til at tilbyde min arbejdskraft freelance. Efter at have prøvet job i et fast firma,  som web-designer - må jeg sige at den form for arbejde (masseproduktion) tiltaler mig ikke længere.
Derfor vil jeg slå mig ned som freelancer for at få en mere (forhåbentlig) ”normal” hverdag, hvor andre interesser også kan plejes.
Men nu kommer spørgsmålet så! – hvordan kan man definere ”klart” over for sine kommende arb. Partnere hvordan der afregnes for forskellige projekter?
1.    Hvis man laver et komplet design (statisk) og kun designet – afregnes så pr. time eller efter tilbudspris. Et design kan jo tage fra 4 – 40 timer, eksempelvis og man kender vel næppe omfanget før man er færdig, hvis det skal gå fornuftigt til.
2.    Og hvad med løseligt grafik - time eller fast pris
3.    Hvordan kan dialog mellem designer (mig) og det firma jeg tilbyder mig til, gøres bedst muligt? – jeg tænker på hvordan vil et/en præsentation af et projekt bedst ske, så de rigtige signaler kommer ud i designet og målgruppe rammes?
Jeg er skolet inden for medie og kommunikation, med web-design som hovedfag, men jeg må sige at virkeligheden ikke står helt tilfælles, med de mange vigtige ting jeg lærte i sin tid.
Håber der er nogen der kan og vil, give mig gode råd – eller fortælle om deres egen erfaring
M.V.H
mowo
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
08. januar 2001 - 15:19 #1
Jeg synes du skal stille dit spørgsmål i kategorien \"Generelt\", \"Fri debat\", der er meget bedre chancer for et svar ! Denne kategori er alene vedr. selve Eksperten.