Avatar billede squize Nybegynder
23. oktober 2003 - 10:59 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

winXP - Smoothwall - Inet - Cisco PIX - win2k server Problem!

Efter jeg har sat en Smoothwall firewall op herhjemme, kan jeg ikke længere komme på en af mine kunders netværk længere. Før havde jeg en speedstream router på, og havde ingen problemer.

Min forbindelse er som titelen siger:

Jeg bruger Cisco's VPN dialer som klient, herefter skal jeg igennem Smoothwallen, som sidder som router/firewall og videre over internettet frem til en Cisco PIX router/firewall, og derfra ind på en win2k server.

Forbindelsen skal kun oprettes når jeg starter mit klient program.

Jeg er blevet fortalt at det kan have noget at gøre med at PIX'en kører med 3DES kryptering og der derfor kan være nogle problemer med ESP. Men hvordan kan jeg få dem igennem smoothwall'en ?

Andre der har samme "forbindelse" ? eller kender en løsning ?
Avatar billede mikef Nybegynder
23. oktober 2003 - 11:12 #1
Hvad har du åbnet for i Smoothwall'en - udgående?
Avatar billede mikef Nybegynder
23. oktober 2003 - 11:15 #2
Har du (på Cisco klienten) enabled "Transparent tunneling" med ipsec via tcp eller udp?
Avatar billede squize Nybegynder
23. oktober 2003 - 11:26 #3
I cisco klienten har jeg enabled Transparent tunneling med ipsec via udp.

i smoothwallen har har jeg åbnet for nogle porte under extern service adgang, er det dem du mener ? eller portforwarding ?
Avatar billede squize Nybegynder
23. oktober 2003 - 11:29 #4
Men jeg har fundet ud af, hvis jeg åbner port 500 udp og router den til min client maskine, så kan jeg skabe en forbindelse, men jeg kan hverken pinge eller skabe en forbindelse med terminal service.
Avatar billede rubeck Nybegynder
23. oktober 2003 - 12:47 #5
Transparent tunneling understøttes ikke imod en PIX el. IOS baseret router. KUN imod VPN3000 series consentratore. Det skal understøttes af både client og end- point for tunnel. Du skal tillade UDP port 500 (IKE) og PROTOCOL 50 (IPSec) fra Outside ind imod din PIX.

/Rubeck
Avatar billede squize Nybegynder
23. oktober 2003 - 12:53 #6
Jeg har også set det med protokol 50 (IPSec), 51 (ESP) og 52 (AH) men... hvordan dælen åbner jeg for en protokol ?

Kan heller ikke forstå at det kan passe at jeg bliver nødt til at route port 500UDP ned til min client maskine ? Det er ihvertfald ikke nødvendigt med en alm. router.

Det ser forøvrigt ud til at en smoothwall tillader al trafik indefra og ud. men selvfølgelig ikke den anden vej.
Avatar billede squize Nybegynder
23. oktober 2003 - 12:57 #7
ups mente selvf. protokol 50 = ESP & protokol 51 = AH
Avatar billede rubeck Nybegynder
23. oktober 2003 - 13:00 #8
Hvis der bruges AH kan det ikke bruges hvis du er bag ved NAT, uanset hvordan du drejer det. Du har vel ikke PIX konfig. så kan det se? SmoothWall SKAL understøtte IPSec passthrough før det vil virke..
Avatar billede rubeck Nybegynder
23. oktober 2003 - 13:01 #9
Glem konfig... Der bruges ikke AH. Det har jo virket med din SpeedStream..
Avatar billede squize Nybegynder
23. oktober 2003 - 13:04 #10
Det har du ret i.. Men der bruges ESP, men jeg synes ikke rigtigt jeg kan finde noget om smoothwall understøtter dette, men det burde den da ! Har fundet flere eksempler hvor folk har lavet en fast tunnel mellem en smoothwall og en PIX. Men synes ikke rigtigt at kunne finde noget om at lave en forbindelse igennem den.
Avatar billede rubeck Nybegynder
23. oktober 2003 - 13:08 #11
Avatar billede squize Nybegynder
23. oktober 2003 - 14:18 #12
Rubeck........... Du er skat ! send et svar og du får point !
Avatar billede rubeck Nybegynder
23. oktober 2003 - 14:33 #13
1000 takker... :-) Håber det kan hjælpe...

/Rubeck