Avatar billede kalou Nybegynder
05. januar 2001 - 12:40 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Tidsbegrænsning

Kunne man ikke lave en tidsbegrænsning for et spørgsmål. Således at vi slipper for år gamle spørgsmål der er glemt.

Evt 1-2mdr så skulle spørgeren få en automatisk henvisning omkring at lukke spørgsmålet eller gentage spørgsmålet.
hvis der efter den henvisning ikke sker noget så skal spørgsmålet fjernes.
Avatar billede zhatten Nybegynder
05. januar 2001 - 12:41 #1
Det sker allerede det med at man for en mail ;)

- Zhatten
Avatar billede pstric Nybegynder
05. januar 2001 - 12:45 #2
Hvis spørgsmålet fjernes, hvordan skal pointene så fordeles? Man skal vel ikke kunne undgå at give points, bare ved at trække tiden ud?
Avatar billede kalou Nybegynder
05. januar 2001 - 12:46 #3
Det ser jo bare ikke ud til at folk reakgerer på det. Derfor skulle det fjernes automatisk efter evt. 3 dage hvis man ingen ændringer har foretaget efter man har fået henvisningen.
Avatar billede kalou Nybegynder
05. januar 2001 - 12:47 #4
Næh men så kan man jo fjerne pointene fra system eller andet!
Avatar billede kalou Nybegynder
05. januar 2001 - 12:49 #5
Med pointene kunne man foreksempel fordele dem mellem dem der har brugt tid på at svare.
Avatar billede pstric Nybegynder
05. januar 2001 - 12:52 #6
Det sidste lyder brugbart, men det ville kræve faste regler for fordelingen. Man skal jo ikke kunne tjene points på at gå ind og svare et eller andet ligegyldigt på et spørgsmål derhar ligget stille så længe at man kan se, at pointene snart bliver uddelt automatisk.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. januar 2001 - 12:53 #7
De points der så er udlovet kunne gå til admin! Så er det ikke gratis at få hjælpen, selv om at man forsøger at unddrage sig.

Samtidigt kunne man indføre at man ikke kan give points til sig selv.
Avatar billede kalou Nybegynder
05. januar 2001 - 12:57 #8
Pointfordelingen kunne foregå ved at de besvarelser, der er faldet inden for få dage for, del af de udlovede point. Således kan man ikke få gavn af bare at svare i sidste øjeblik.
Avatar billede tommyf Nybegynder
05. januar 2001 - 12:58 #9
God idee hvis der ikke skete noget efter ½måned efter modtagelsen af advarsel mailen kunne Admin, eller dem der har svaret indefor 20 dage får pointene. På den måde kan man heller ikke bare svare på gamle spørgsmål.
Avatar billede kalou Nybegynder
05. januar 2001 - 12:58 #10
eller også kunne jeg godt leve med at Admin fik dem. Det er bare surt for dem der har brygt tid på at svare.
Avatar billede pstric Nybegynder
05. januar 2001 - 13:02 #11
Admin sletter jo af og til points, de ikke har \'fortjent\', men har fået ved at gå ind og lukke for spørgsmål. Så de ville ikke få noget ud af pointene. Jeg mener heller ikke, at de der har brugt tid på at svare skal snydes for deres point. På den anden side får man jo heller ingen points så længe spørgsmålet står åbent, og af og til bliver point givet til andre selvom man selv mente, at man havde givet et godt svar.
Avatar billede cstern Nybegynder
05. januar 2001 - 13:11 #12
Det er efterhånden et standardspørgsmål. For 1-2 måneder siden var der nedsat en arbejdsgruppe på mit initiativ. Vi har barslet med et forslag til regler omkring gamle spm. Men jeg mener at admin skal offentliggøre disse når tiden er moden (bl.a. når den nødvendige kode er klar til at håndtere reglerne). Der vil blive tale om en helt automatisk proces der betyder at gamle spm (over ca. 2 mdr) automatisk lukkes hvis der ikke er kommet nye svar inden for en uge før lukketiden. Men der er mange detaljer i det, bl.a. om varsling og points osv. Men som sagt vil jeg ikke offentliggøre det endelige forslag (heller ikke pr e-mail), da det er admins opgave. But rest assured: der vil ske noget (på et tidspunkt).
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
05. januar 2001 - 13:11 #13
Dette har været oppe at vende MANGE gange, og jeg gentager lige status. Der er udarbejdet et forslag om auto-lukning, inkl. håntering af point, og dette system bliver lavet så snart tiden er til det. Vi er opmærksomme på problemstillingen.
Avatar billede kalou Nybegynder
05. januar 2001 - 14:35 #14
Andreas admin>> Hov ved ikke hvad der skete.
Det var ikke for at afvise dit svar.

Jeg havde ikke hørt at det tidligere har været oppe og vende.

Så jeg venter og ser hvad der sker.