Avatar billede dj_dennis Nybegynder
22. oktober 2003 - 12:56 Der er 2 kommentarer

E-handel

hvorfor danske virksomheder i en årrække ikke har valgt at sælge sine produkter via Internettet, selv om hver 3. husstand allerede i 1999 havde mulighed for at komme  på nettet. Debatten går lige nu på ” at e-handel volder danske virksomheder problemer” – men vores spørgsmål går som sagt på hvorfor det har været sådan op til i dag, hvis man ser nogle år tilbage – er grundende de samme i dag som de var dengang?
Avatar billede locturian Nybegynder
22. oktober 2003 - 14:41 #1
Du tror ikke du har lagt dit spørgsmål i den forkert kategori? Dette er ikke 'Jeg vil gerne have andre til at lave mine lektier' kategorien...
Avatar billede nse Nybegynder
28. oktober 2003 - 11:25 #2
Problemet skal ses branchespecifikt. IT-branchen har stor success med e-handel, men alligevel er der nogen der falder fra pga. af servicen. Du kan ikke opnå samme serviceniveau som i butikker, og mange kunder vil gerne stå overfor sælgeren og produktet.
Lad os fx. tage tøjbranchen. Den vil nok næppe aldrig rigtigt slå igennem, fordi folk ikke kan prøve tøjet og føle kvaliteten.
Desuden er mange virksomheder stadig tilbøjelige til at skyde alt for mange penge i sådanne projekter. E-handel kan gøres billigt og uden de store ekstra omkostninger, hvis der allerede er en fysisk butik eller virksomhed.