Avatar billede dkampmann Nybegynder
21. oktober 2003 - 15:15 Der er 2 kommentarer

Mobile Intel P4 1,6GHz CPU til Acer TravelMate

Jeg overvejer at investere i en ny processor til min Acer TM, da min nuværende er en PIII 650 Mhz. Jeg har kigget på en der har flg. specifikationer:

Mobile Intel P4 1,6GHz CPU
Hastighed: 1,6 GHz
Socket type: 478 pin PPGA / FC-PGA2
Bushastighed (FSB): 400MHz
Level 2 Cache: 512Kb med en hastighed på 1,6 GHz
Model nummeret er: SL6CG

Men da jeg ikke kender noget til den slags vil jeg gerne vide om en sådan CPU passer i min bærbare computer, om det er en fornuftig CPU og om der er nogen problemer forbundet med en sådan installation...?
Avatar billede darkside Nybegynder
21. oktober 2003 - 15:16 #1
Du skal ikke regne med at kunne få en P4 til at passe i en socket 370, Du skal nok satse på at finde en anden Pentium 3 CPU.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
21. oktober 2003 - 15:26 #2
du kan IKKE bruge en P4 med socket 478 i en micro socket 370 *der er 108ben formeget* og cpu'en er meget større end den mobil PII650

plus, at den P4 bruger mere strøm og kræver bedre køling