Avatar billede jasperDK Nybegynder
21. oktober 2003 - 14:59 Der er 45 kommentarer og
2 løsninger

Avg og vil ikke opadatere!!

Jeg har AVG AntiVirus free editon og Spywareblaster. I et stykke tid har Spywareblaster ikke gidet opdatere! Den kommer bare med fejlmeldingen:

*_*SpywareBlaster*_*

There was an error getting the update information file from th server. The server may be temporarily unavailble, or there may be conflict with firewall software installed on your pc. The update information file may have also gotten corrupted during download. Please try agian soon.

              *_*OK*_*

Har win xp´s egen firewall aktiveret

I går downloadede jeg Avg AntiVirus, men det gider heller ikke opdatere, det kommer med fejlmellingen:

*_*AVG 6.0 Anti-Virus*_*

An automatic connection to the Internet could not be established. Please manually establish a connection to download your Updates files (this can typically be done by launching your Internet browser).

                                          *_*OK*_*

Håber på hjælp!
Avatar billede flumse Nybegynder
21. oktober 2003 - 15:38 #1
Hej do
Jeg har haft og har til tider også problemer med avg,,samme fejlmeddelelse som den du får og det hjælper ikke nødvendigvis at "launche browseren"
jeg prøver bare igen og igen... alt i alt syntes jeg det virker og jeg har endnu ikke været ramt af virus,,men klart man bliver jo lidt bekymret hvis man i lang tid ikke kan hente opdateringer,, Sidste nye opdatering var den
16/10-o3 så kan du jo lige checke om du har den  ik´
MHT spywareblaster hentede jeg netop igår en ny opdatering, men det kan godt være deres server var nede da du prøvede,,prøv igen min ven..
Avatar billede jasperDK Nybegynder
21. oktober 2003 - 15:40 #2
hehe, Tak for opbakningen! Har lige hentet AVG´s update på deres hjemmeside, www.grisoft.com .  Kigger om der er opdateringer til spywareblster på deres hjemmeside!

Fortsat god dag!
Avatar billede perhaps Nybegynder
21. oktober 2003 - 15:51 #3
Har du seneste version af SpywareBlaster 2.6.1 ? Dette er normalt den bedste downloadserver for HELE programmet:  http://www.wilders.org/HTMLobj-1626/spywareblastersetup.exe
men ellers har serveren været lidt nede ind imellem de seneste dage, men skulle nu køre ok igen.
Avatar billede jasperDK Nybegynder
21. oktober 2003 - 16:04 #4
Har lige downloadet den nye version, men den gider stadig ikke downloade opdateringer!!! ØV!
Avatar billede flumse Nybegynder
21. oktober 2003 - 16:32 #5
taler du om spyareblaster nu :)
Den sidste opdatering var den 19/10-03.. Jeg har lige været inde omkring deres server og den kører fint nu
Prøv da, at afinstallerer den og hent en ny via perhaps link,, han ved hvad han taler om.. det er jo et kanon program så du skal jo have det til at køre.. pøj pøj med det
Avatar billede jasperDK Nybegynder
21. oktober 2003 - 16:57 #6
Ja, Spywareblaster. Prøver lige!

P.s en ubetydelig lille ting, men hvorfor skriver du hele tiden 2 kommaere og punktummer? Bare et spv.!
Avatar billede jasperDK Nybegynder
21. oktober 2003 - 17:02 #7
Afinstallerede Spywareblaster, downloadede Spywareblaster på Perhaps link, men den siger stadig samme error besked!
Avatar billede perhaps Nybegynder
21. oktober 2003 - 17:32 #8
Er det den error besked som du har skrevet øverst i dit spørgsmål eller står der error efterfulgt af et nummer. Hvis der står et nummer så giv mig lige det.
Avatar billede jasperDK Nybegynder
21. oktober 2003 - 17:48 #9
Det er den error besked, jeg har skrevet øverst!
Avatar billede perhaps Nybegynder
21. oktober 2003 - 18:35 #10
hm.... Problemet må ligge på din puter. Har lige prøvet at downloade her på min. Ingen problemer og heller ikke med efterfølgende opdateringer. Normalt skulle det ikke give problemer med XPs firewall, men har du prøvet at deaktivere den før update?
Avatar billede jasperDK Nybegynder
21. oktober 2003 - 18:58 #11
Prøvede at slå den fra, hjalp ikke. Men nu når jeg slår den til og trykker på ok for jeg mellingen: Der opstod en fejl under aktiviring af Deling af Internetforbindelse.
Tjenesten kan ikke modtage kontrolmeddelser i øjeblikket.

Nu virker den heller ikke!
For 2-4 måneder siden fik jeg pillet ved nogle filer, så når puteren går på pauseskærm, kommer der bare en kommandoprompt hvor der står:

Microsoft Windows XP [version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Kasper2>

Jeg er den eneste bruger på puteren!
Avatar billede jasperDK Nybegynder
21. oktober 2003 - 18:59 #12
Det var med pauseskærmen, var bare en mulighed!
Avatar billede jasperDK Nybegynder
21. oktober 2003 - 19:04 #13
Så, nu er det med pauseskærmen ordnet!
Avatar billede flumse Nybegynder
21. oktober 2003 - 19:16 #14
Hej igen
jeg har så mange af dem her ,,,, og lidt her...  ;) nå men jeg syntes, at det måske udarter sig over i noget der kunne tyde på, at du måske skulle lave en repair på din xp. bare et gæt, men vent lige og se om nogle andre har bud på det. ærlig talt så er jeg IKKE ekspert, jeg har bare efterhånden lidt erfaring med antivirus og spyware, noget jeg har fået ved at lytte til perhaps og andre fra team spywarefri og selvfølgelig andre eksperter herinde
Avatar billede jasperDK Nybegynder
21. oktober 2003 - 19:24 #15
Uff! Det lyder sq ikke så godt. Please, someone give me a anser, please
Avatar billede perhaps Nybegynder
21. oktober 2003 - 19:33 #16
Gå i start - kør - skriv: sfc /scannow - ok

Din Windows Cd skal sidde i maskinen mens du gør det. Det som der sker via denne komando er at alle manglende og ødelagte systemfiler bliver installeret/rettet.
Avatar billede perhaps Nybegynder
21. oktober 2003 - 19:33 #17
husk mellemrum efter sfc
Avatar billede jasperDK Nybegynder
21. oktober 2003 - 19:55 #18
Finder lige CD´en!
Avatar billede jasperDK Nybegynder
21. oktober 2003 - 20:28 #19
Så er det gjort! Men det virker stadig ikke!
Avatar billede perhaps Nybegynder
21. oktober 2003 - 21:15 #20
Så må du igang med en egentlig repair. Du finder en rigtig god guide hvordan du gør her: http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#installering_repair
Der er nok ingen anden vej.
Avatar billede jasperDK Nybegynder
22. oktober 2003 - 17:44 #21
F***, nu når jeg tjekker det efter gider AVG AntiVirus free editon, Spywareblaster, Spywareguard, Ad-ware, Spybot (har ikke flere programmer der kan updates), gider ikke update, alle komme med en fejlmelling, (men fjelmellingerne er forskellige!). Hvis man repair sletter det alle programmer?
Avatar billede jasperDK Nybegynder
22. oktober 2003 - 17:45 #22
Jo, trojanhunter 3.0, (trial), gider heller ikke opdatere!
Avatar billede jasperDK Nybegynder
22. oktober 2003 - 18:31 #23
Slettede en masse prg.er, ordnede lidt i RegEdit! og nu virker det helt fint!
Avatar billede flumse Nybegynder
22. oktober 2003 - 18:44 #24
Jamen tillykke med det
selvgjort er velgjort
hvad ordnede du egentlig lige??? bare nysgerrig
Avatar billede jasperDK Nybegynder
22. oktober 2003 - 19:22 #25
Det sq meget simpelt. (ska lige sig at tilføj og fjern prg.er gik i kaos). Jeg slettede mauelt alle programmer, amadi, Ulead gif animator, Battlefield secret weapons osv. af programmer jeg ikke bruger! Så tog jeg et smut ind om RegEdit, og slettede alt unødigt.

Jeg sir MANGE tak for hjælpen, (eller var det poitene der trak? hehe), i kom begge hurtigt med forslag, og blev med til den gode ende. Vil i ikke ligge et svar begge, så pointene kan blive det mellem OS!

(Men min Win XP firewall virker stadig ikke!!)
Avatar billede jasperDK Nybegynder
22. oktober 2003 - 19:24 #26
*rettelse: "Jeg slettede alle programmer" kun alle prg.er jeg ikke brugte, (eller brugte særlig meget), så spybot, spywareblaster osv. blev liggende!
Avatar billede flumse Nybegynder
22. oktober 2003 - 23:09 #27
næh jeg skal ikke have noget, perhaps havde noget konkret til dig, del du selv med perhaps, det var jo dig selv der fandt den egentlige løsning.
hvordan ved du firewall´en ikke virker, har du testet den på nettet?
Avatar billede perhaps Nybegynder
23. oktober 2003 - 10:10 #28
Lige som flumse synes jeg det er ok du beholder points :o)
Avatar billede jasperDK Nybegynder
23. oktober 2003 - 14:57 #29
Jeg kan ikke slå den til! Så jeg vil mene den ikke virker, hvis jeg ikke har slået den til!

Men min "Tilføj og fjern programmer" virker ikke, der står kun 7 programmer, og man ´kan ikke fjerne nogle af dem. Jeg har mange fler end de syv programmer!
Avatar billede perhaps Nybegynder
23. oktober 2003 - 15:59 #30
Du burde have kørt en repair som jeg foreslog dig. Den reparerer men sletter ikke noget. Det er farligt at rode rundt i reg.databasen hvis man ikke lige ved hvad man skal. Nu er jeg da bange for at en format C snart står for døren.
Avatar billede flumse Nybegynder
23. oktober 2003 - 17:28 #31
ups hva tjj?
selvgjort er åbenbart ikke altid velgjort,
prøv nu den repair og se om ikke det kan gøre det og ellers er det måske format c.
tilføj/fjern er jo ikke til at undvære. Håber du får styr på det
Avatar billede perhaps Nybegynder
23. oktober 2003 - 17:33 #32
Som flumse siger prøv den repair. Jeg håber også du får styr på det.
Avatar billede jasperDK Nybegynder
23. oktober 2003 - 18:07 #33
Det skal lige siges, at det med "Tilføj og fjern programmer" var sårn, før jeg roddede i regedit!

Flumse> dit sidste digt var dårligt! "selvgjort er åbenbart ikke velgjort". Så jeg går til modangreb! Flumse Numse! Undskyld.
måske du har ret?

Når jeg får tid, vil jeg repair, hvor lang tid tager det?
Avatar billede flumse Nybegynder
23. oktober 2003 - 23:34 #34
He he...det er ok! no hard feelings.
Alt andet lige så er der oftere et højere læringsnievau i, at prøve selv, en konsekvens af dette er så, at det kan ske vi laver lort i det.
En repair har jeg endnu ikke selv prøvet,så det ved jeg ikke.
Men igen prøv det.
Avatar billede perhaps Nybegynder
24. oktober 2003 - 05:54 #35
Jeg må være ærlig og sige at jeg tvivler på den repair nu efter at du selv har fjernet ting og sager fra regedit. Man kan rolig rode i regedit hvis man ved hvad man gør, men ellers skal man tage backup først, så man hurtig kan importere den gamle database hvis noget går galt. Men prøv alligevel repair. Det er et forsøg værd.
Avatar billede jasperDK Nybegynder
24. oktober 2003 - 16:20 #36
Det jeg ordnede i regedit var kun ting som jeg var/er 99,9% sikker på hvad var. Jeg slettede også mange programmer, (ikke i regedit), så der blev mere plads.

Når jeg indsætter min win xp cd, står der, (undskyld men kan ikke huske alle de ting der stod): Installer Win xp
                              Tilføj program-dele eller sådan noget, men der stod ikke repair! Hvis Du/I vil vide PRÆCIST hvad der stod, så si til.
Avatar billede perhaps Nybegynder
24. oktober 2003 - 16:31 #37
Kan du boote fra din CD? Sæt din WindowsXP - CD i CD-Rom-drevet og tænd for din PC. Efter nogle sekunder så skriver den tryk på en tast.
For at starte windows installationen så trykker du enter og så kører det hele derfra.
Kan du gøre det? Du skal altså have CD'en i pc'en FØR du starter.
Avatar billede jasperDK Nybegynder
24. oktober 2003 - 16:34 #38
Ja, men så installere den windows, sletter den så ikke alle programmer? Så jeg starter fra cd´en?

(Tak for den hurtige kommentar)
Avatar billede jasperDK Nybegynder
24. oktober 2003 - 16:39 #39
Ved du hvad, jeg prøver alligevel!
Avatar billede perhaps Nybegynder
24. oktober 2003 - 16:48 #40
Jeg skal nok følge dig sådan at du kun reparerer og ikke mister noget af det du har liggende.

Nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens (F8)
Spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din installation (nyinstallation)
Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C
Nu fortæller den dig, at der er et styresystem på dette drev, og om du vil slette det (L = formatering)
eller om du vil lave en Repair (R)
Du vælger R = Repair og du ikke mister dine data.
Du beholder alle dine indstillinger og dit skrivebord intakt, men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler, forhåbentlig. Det er den sidste udvej. Prøv det.
Avatar billede jasperDK Nybegynder
24. oktober 2003 - 16:55 #41
Tak, vil gå igang MEGET snart!

*Rettelse: TUSIND tak!!
Avatar billede perhaps Nybegynder
24. oktober 2003 - 17:03 #42
Bare ok ttj. Kom bare tilbage hvis du er i tvivl om noget.
Avatar billede jasperDK Nybegynder
24. oktober 2003 - 18:22 #43
Kan ikke komme til computeren i "øjeblikket", men så snart jeg får en lejlighed: GØR JEG DET!

God weekend!
Avatar billede jasperDK Nybegynder
25. oktober 2003 - 10:23 #44
Så nu er jeg igang, så er det bare om det går godt!
Avatar billede perhaps Nybegynder
26. oktober 2003 - 06:41 #45
Hvordan gik det ttj?
Avatar billede jasperDK Nybegynder
26. oktober 2003 - 08:48 #46
Desværre hjalp det ikke på problemet, men andre små ting hjalp det da på. Jeg skal bare installere programmet igen, så virker "Tilføj og Fjern" igen.

Jeg siger igen mange tak for hjælpen, og vil bede Dem om at ligge et svar.
Avatar billede perhaps Nybegynder
26. oktober 2003 - 09:31 #47
*S*