Avatar billede dumbo Nybegynder
21. oktober 2003 - 14:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

XP finder 52 GB ud af 120 GB på ny harddisk

Jeg skal installere en ny harddisk på 120 GB men når jeg AUTO detecter harddisken så finder den 122 GB men når jeg så har gemt og exit og går ind i Fdisk, så finder den kun 52 GB ??? Bundkortet understøtter 120 GB.

Er det en ny BIOS man skal ha ? ( opdatere BIOS'en )

På forhånd tak
Avatar billede peaceofcake Nybegynder
21. oktober 2003 - 14:32 #1
Gå evt. ind på harddisk producentens hjemmeside, og se om ikke der skulle være en utility til at løse det problem...
Avatar billede dumbo Nybegynder
21. oktober 2003 - 14:36 #2
Har været derinde men uden held...
Avatar billede ppr Nybegynder
21. oktober 2003 - 14:49 #3
Fdisk kan ikke se en stor disk uden at du går via Microsofts hjemmeside og får den opdateret...
Avatar billede ppr Nybegynder
21. oktober 2003 - 14:52 #4
Avatar billede dumbo Nybegynder
22. oktober 2003 - 07:58 #5
Tak for svaret men den opdatering er kun til Win 98 og IKKE til XP.
Jeg har fået løst problemet uden Fdisk. Jeg startede computeren op med XP cd'en i, så går det hele af sig selv. Den finder selv alle GB og man kan partionere inden man installere.