Avatar billede semir Nybegynder
20. oktober 2003 - 16:05 Der er 3 kommentarer

Ericsson T68i modem IR scrip til Lotus Notes ?

T68i modem IR scrip til Lotus Notes ?

Er der noget der har erfaring med Ericsson og Lotus Notes (mobile script)

Modem IR filen/script til T68i virker ikke sammen med Lotus Notes 5 ??? jeg har prøvet alt, det kunne bare ikke ladsig gøre ??? / Jeg kører Windows XP (Dansk) Lotus Notes 5.08/

Nokia 6310i virker heller IKKE ??????

Hvis jeg prøver med Nokia 6210 det virker fint...

Hvis der er en der køre med T681 eller Nikia 6310i please skriv!!!

Håber at I kan hjælpe....

Venlig hilsen
/SM
Avatar billede jogii Nybegynder
21. oktober 2003 - 10:50 #1
Jeg er ikke helt med. Hvordan vil du have Notes koblet til din T68i?
Kan du ikke anvende standard Windows opkobling (RAS) og lade Notes udnytte dette?
Kobler du dig op mod en Domino server? Via TCPIP eller XPC?
//Jörg
Avatar billede semir Nybegynder
21. oktober 2003 - 22:11 #2
/Jeg ved ikke hvor meget du ved om Lotus ?!

Men det vi gøre er et du instalerer mobil driver til windows / og bruger .mdm fil til at snakke med Lotus / via  Modem Script (mdm) for Lotus ringer du til Lotus server via mobilen/ via Infrared connection.... på den måde henter du mails. dvs. du kan hente dine mails via mobilen nå' som helst/hvor som helst.

/SM
Avatar billede jogii Nybegynder
21. oktober 2003 - 23:27 #3
Nu er det lidt lang tid siden jeg har arbejdet med mdm-filer, men så vidt jeg husker har de ikke noget med Windows mobil driver at gøre. mdm-filer ER modemdriver-config-filer og virker ud over Windows på Linux, Solaris, OS/2, AIX og Novell Netware. Den indbyggede protokol i Lotus Notes/Domino til kommunikation via modem hedder XPC.

Hvor har du .mdm-filen fra? Hvad hedder den?
Måske anvender du mdm-filen til 6210 til at kommunikere med T68 & 6310 med. Det kan være begrundelsen.

Når du siger der skal installeres en Windows driver, så må det være for at kunne håndtere IR kommunikationen mellem pc og telefon. Kan Windows kommunikere med telefonen iva IR? Kan du koble pc'en op mod internet via RAS?

Kan den server, som du vil kommunikere med, evt. nås via internettet (RAS og TCPIP)?