Avatar billede styrup Nybegynder
17. oktober 2003 - 11:49 Der er 24 kommentarer

Ændring af afsenderadresse i Outlook 2000 ?

Jeg har set at man kan ændre (eller snyde) outlook, så den rigtige afsenderadresse ikke bliver vist, men at der i stedet kan skrives en fake adresse. således at man som modtager tror man har fået mail fra en anden end den faktiske afsender.

hvordan lader det sig gøre ?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
17. oktober 2003 - 11:59 #1
Du tilføjer bare en ny konto til din outlook og skriver så istedet for fake adressen.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
17. oktober 2003 - 11:59 #2
Kan også bare bruge www.eoffice.dk
Avatar billede styrup Nybegynder
17. oktober 2003 - 12:07 #3
jeg prøver lige...
Avatar billede styrup Nybegynder
17. oktober 2003 - 12:15 #4
hmmm...

det virker ikke.

ad 1) jeg kan jo ikke tilføje en ny konto på et fake navn, når det ikke er en valid adresse

ad 2) eoffice.dk sætter et tag i bunden af mailen hvor der står : "This mail was sent through DMZ|HOUSE Eoffice: http://www.eoffice.dk" !

er der mon andre steder på nettet hvorfra man kan gøre samme nummer ?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
17. oktober 2003 - 12:27 #5
ad 1)

HVorfor ikke det, jeg har altså ingen problemer med det, du skrive et fake navne/adresse og så bruger du bare samme mail server som du bruger til en af dine andre mail adresser. Så er det da lavet!
Avatar billede kedde65 Praktikant
17. oktober 2003 - 12:31 #6
Du kan også bare logge direkte på en SMTP server via en kommandoprompt, SMTP protekollen understøtter at man blot skriver en fake addr.

VH CK
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
17. oktober 2003 - 12:48 #7
kedde65 >> how ?
Avatar billede kedde65 Praktikant
17. oktober 2003 - 12:55 #8
Gå in menuen run i windows og skrive følgende

telnet SMTPservernavn 25

SMTPServerNavn skal naturligvis være en server hvor du har adgang til. Men du kan bruge din egen exchange server til det, den har man jo adgang til.

Herinde skriver du så følgende

HELO
MAIL FROM:god@heaven.org
RCPT TO:tiAddresse@domain.com
DATA
Herinde skriver du så den tekst besked du vil have til at stå i mailen...
tryk nu følgende
enter
.
enter

og nu bliver mailen sendt til køen på exchange serveren og lander i modtagerens mailbox som afsender god@heaven.org

VH CK
Avatar billede styrup Nybegynder
17. oktober 2003 - 13:10 #9
jakobclausen : på den måde vil man jo stadig kunne se at afsenderadressen ikke stemmer overens med det navn man så skriver...?

kedde65 : det kan jeg sgu ikke få til at virke ?! - men jeg er heller ikke helt sikker på at jeg kan finde det rigtige SMTP servernavn...
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
17. oktober 2003 - 13:18 #10
styrup >> jamen du kan da indtaste hvilket som helst navn.

Mener også at telnet skal være understøtte af serveren
Avatar billede kedde65 Praktikant
17. oktober 2003 - 13:30 #11
SNTP serveren behøver ikke have telnet understøttelse for at dette virker. Det er simpel kommunikation med SMTP service.

VH CK
Avatar billede styrup Nybegynder
17. oktober 2003 - 14:16 #12
kedde65: det virker nu ikke her hvor jeg sidder !!!
Avatar billede kedde65 Praktikant
17. oktober 2003 - 14:17 #13
Melder den nogle fejl? Har du adgang til SMTP serveren?

VH CK
Avatar billede styrup Nybegynder
17. oktober 2003 - 14:18 #14
den melder ikke fejl - men vinduet lukker bare ned...
Avatar billede kedde65 Praktikant
17. oktober 2003 - 14:19 #15
Så prøv at starte en commandoprompt og skriv telnet SMTPServer 25 og se om ikke den melder en fejl

VH CK
Avatar billede styrup Nybegynder
17. oktober 2003 - 14:21 #16
jakobclausen : det hjælper jo ikke at lave et fake navn på en adresse. den kan man jo ikke besvare til
Avatar billede styrup Nybegynder
17. oktober 2003 - 14:22 #17
kedde65: hvis fejl betyder at prompt-vinduet lukker ned igen - så ja.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
17. oktober 2003 - 14:22 #18
styrup >> Det vil du da aldrig kunne komme til ved en fake adresse
Avatar billede kedde65 Praktikant
17. oktober 2003 - 14:22 #19
så giver jeg op...
Avatar billede kedde65 Praktikant
17. oktober 2003 - 14:24 #20
Det kan jo reelt være du ikke angiver den rigtige SMTP server, eller at der der spærret for at du må gøre det. Det er de eneste to muligheder jeg kan finde på der kan være galt.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
17. oktober 2003 - 14:33 #21
kedde65 >> Skal man taste enter efter de første linier ?
Avatar billede kedde65 Praktikant
17. oktober 2003 - 14:34 #22
ja når du har skrevet HELO så trykker du enter så skriver du MAIL FROM: Mail@domain.dk og trykker enter

VH CK
Avatar billede styrup Nybegynder
17. oktober 2003 - 14:36 #23
jeg skriver "telnet SMTPServer 25" og trykker enter -> vinduet med prompten åbner -> der står "Opretter forbindelse til SMTPServer..." -> efter 4 sek. lukker vinduet af sig selv !
Avatar billede kedde65 Praktikant
17. oktober 2003 - 14:40 #24
Så er det fordi du ikke har rettigheder til at logge på serveren.