Avatar billede far_mand Nybegynder
16. oktober 2003 - 10:01 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

FTP Server med dynamisk IP

hejsa....

Jeg er ved at sætte en FTP server op så mine venner kan hente fra min Computer, men hvad skal jeg gøre vist jeg har en dynamisk ip adresse??
Avatar billede far_mand Nybegynder
16. oktober 2003 - 10:03 #1
Jeg bruger Bullet proof. ftp server 2.15, Og FlashFXP..
Avatar billede b.b Nybegynder
16. oktober 2003 - 10:04 #2
Det tror jeg ikke du kan...som jeg ser det vil der være et problem med at få dine klienter routet igennem til din IP....

Men en fast IP koster nu altså heller ikke en herregård..
Avatar billede b.b Nybegynder
16. oktober 2003 - 10:06 #3
En flad 10'er om mdr. hos TDC for en fast IP...og så er du kørende..
Avatar billede angak Nybegynder
16. oktober 2003 - 10:09 #4
Der skulle ikke være nogle problemer med at connecte, hvis de blot kender din IP på det pågældende tidspunkt.

En alternativ løsning var at benytte www.dyndns.org hvor du fx kan få et "domæne" som hedder farmand.dyndns.org

Det kræver dog at du selv går ind og opdaterer din IP på dyndns.org mindst en gang i døgnet...
Avatar billede Spotgun Seniormester
16. oktober 2003 - 10:24 #5
Du kan dog få et lille program der hedder "DynSite" som automatisk kan gå ind og opdatere din ip hos dyndns og et hav af andre dyn-dns hosts.
Avatar billede Spotgun Seniormester
16. oktober 2003 - 10:25 #6
...det virker faktisk upåklageligt med DynSite og en dyndns-adresse. Brugte det selv før jeg fik fast ip, og der har aldrig været problemer...
Avatar billede angak Nybegynder
21. oktober 2003 - 11:20 #7
Har du fået det til at virke?
Avatar billede far_mand Nybegynder
21. oktober 2003 - 13:21 #8
I er nød til og forklarer det lidt bedre :D

Det jeg skal er at have så mine venner kan kan downloade og uploade fra og til mig :D
Avatar billede angak Nybegynder
21. oktober 2003 - 13:25 #9
Har du prøvet at kigge ind på www.dyndns.org ?
Avatar billede far_mand Nybegynder
22. oktober 2003 - 18:47 #10
ja, men aner ikke hvad jeg skal klikk på ?
Avatar billede angak Nybegynder
24. oktober 2003 - 15:24 #11
Først tilmelder du dig (Sign Up) øverst til højre.
Så logger du ind (hvis den ikke har logget dig ind automatisk)
Tryk på ACCOUNT
Ved Dynamic Host trykker du på ADD HOST
Udfyld felter:
    - Vælg den adresse du gerne vil have
    - Indtast IP (Hvis du ikke kender din IP: START->Kør->cmd->ipconfig)

Tadaaaaaah.... Nu kan man logge på din FTP ved hjælp af den adresse du valgte