Avatar billede orangefisk Nybegynder
15. oktober 2003 - 16:53 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Skærm / Internt skærmkort / Ingen billede

Halløj! Jeg sidder lige med en maskine som ikke vil vise noget billede når jeg starter maskinen med et AGP grafikkort. Maskinen kan godt starte op med samme grafikkort i VGA tilstand (Windows XP), men så snart jeg ændrer opløsningen igen går min skærm ud af sync.

Maskinen kan sagtens kører i højopløsning med det onboard grafikkort der er, men ellers ikke...?

Er her nogen med en løsning?..

Kender ikke mainboard producenten, så hvis der var en der lå inde med noget software som kunne fortælle mig det ville det være fedt (Måske man kunne deaktivere det onboard grafikkort)

Tak.
Avatar billede fromsej Praktikant
15. oktober 2003 - 17:04 #1
Avatar billede fromsej Praktikant
15. oktober 2003 - 17:06 #2
Aida burde kunne fortælle dig hvad dit bundkort hedder og hvilken producent det er, samt muligvis et link til en manual.
Avatar billede orangefisk Nybegynder
15. oktober 2003 - 17:08 #3
Hov... Vent lige :)
Avatar billede fromsej Praktikant
15. oktober 2003 - 17:13 #4
Jeg venter, hvis du finder nogle oplysninger eller links er det meget nemmere at hjælpe dig.
Avatar billede orangefisk Nybegynder
15. oktober 2003 - 17:13 #5
Motherboard Egenskaber
Motherboard ID    62-0914-001437-00101111-071595-SiS730S$M810LRRelease 09/14/2001 S
Motherboard Navn    PCChips M810LR

Front Side Bus Egenskaber
Bus Type    DEC Alpha EV6
Bus Bredde    64 bit
Virkelig Hastighed    100 MHz (DDR)
Effektiv Hastighed    200 MHz
Båndbredde    1600 MB/s

Motherboard Fysisk Information
CPU Sokler    1
Udvidelses Sokkel    2 PCI, 1 AGP, 1 AMR
RAM Sokler    2 DIMM
Integrerede Enheder    Audio, Video, LAN
Form Faktor    Micro ATX
Motherboard Chipset    SiS730S

Motherboard Producent
Firma Navn    PC Chips Group of Companies
Produkt Information    http://www.pcchips.com.tw/product.html
Hent BIOS software    http://www.pcchips.com.tw/BIOS.html
Avatar billede fromsej Praktikant
15. oktober 2003 - 17:18 #6
Avatar billede bartfreak Nybegynder
15. oktober 2003 - 17:21 #7
husk det kort skal bankes i..O)

og ja du skal vel ind i bios og slå det fra..
Avatar billede orangefisk Nybegynder
15. oktober 2003 - 17:21 #8
Uuuuh... Så skal der jo checkes om der kan fjernes onboard grafikkort og om det så virker :)
Avatar billede orangefisk Nybegynder
15. oktober 2003 - 17:24 #9
*G* Kortet skal bankes i... Yeah - gi mig en hammer. Kortet virker - men vil ikke gå op i opløsning, og tror det er en konflikt imellem onboard og agp grafikkort...

Kan bare ikke se noget i bios om at slå det fra?..
Avatar billede bartfreak Nybegynder
15. oktober 2003 - 17:26 #10
når der er en agp-port, burde det være muligt
Avatar billede bartfreak Nybegynder
15. oktober 2003 - 17:27 #11
hvad med evt..en agp.driver..O)
Avatar billede orangefisk Nybegynder
15. oktober 2003 - 17:30 #12
Hmmm... AGP driver... Hehe - måske. Prøver lige en smule her. Kan ikke disable den i bios uden en opdatering, så jeg prøver lige med agp driveren først
Avatar billede bartfreak Nybegynder
15. oktober 2003 - 17:32 #13
Avatar billede fromsej Praktikant
15. oktober 2003 - 17:34 #14
Side 25 i manualen, jeg gav dig et link til.
Primary Graphics Adapter
This item indicates if the primary graphics adapter uses the PCI or the AGP bus.  The default PCI setting still lets the onboard display work and allows the use of a second display card installed in a PCI slot.
Avatar billede fromsej Praktikant
15. oktober 2003 - 17:35 #15
Så den skal ændres i din BIOS.*S*
Avatar billede orangefisk Nybegynder
15. oktober 2003 - 18:05 #16
Arrgh! For søren da også... Det virker ikke. Sidder og bruger mit geforce mx 440 lige nu - men så snart jeg skifter opløsning (sidder lige nu i 640 x 480 *G*) - hopper skærmen af..?!

Har instaleret agp driver - nogen forslag?
Avatar billede orangefisk Nybegynder
15. oktober 2003 - 19:21 #17
Halløj de ædlre herrer!
har fundet ud af at det er et problem med mine drivere. Har hentet de nyeste nvidia drivere til XP - og det er dem der fucker systemet op. Forsøger at hente nogle af ældre dato...
Avatar billede bartfreak Nybegynder
15. oktober 2003 - 19:32 #18
Avatar billede bartfreak Nybegynder
15. oktober 2003 - 19:33 #19
men tak for..nåå nej.
Avatar billede fromsej Praktikant
15. oktober 2003 - 19:34 #20
Bartfreak>>Rolig, vi deler da bare.*S*
Avatar billede fromsej Praktikant
15. oktober 2003 - 19:39 #21
Avatar billede bartfreak Nybegynder
15. oktober 2003 - 19:41 #22
tak ..fromsej...:O)

ha´ en go  aften.
Avatar billede orangefisk Nybegynder
19. oktober 2003 - 15:38 #23
Ville lige fortælle at problemet skyldes at bundkortet ikke understøtter Geforce mx 440 - og at det er derfor der var så mange problemer...