Avatar billede alphine Nybegynder
15. oktober 2003 - 12:46 Der er 2 kommentarer

kolonner og rækker i et array?

Jeg skal have et array med 2 dimintioner, altså rækker og kolonner.
det skal virke ligesom i db'er f.eks

ID    Login    Password
1    michael    leahcim
2    hans    larsen

Og så skal man så kunne tilføje nye personner til. Nu undre i jer sikkert over hvorfor jeg ikke bare bruger en db, og grunden er at jeg ikke ved hvilken en jeg skal bruge, da jeg skal kunne kommunikere mellem et c++ program og så min php webside.
det jeg gerne vil hav er at en forklare mig hvordan man tilføje / sletter / sortere (både numerisk og alfabetisk) hiver data ud fra forskellige kolonner osv. hvis nogle kender nogle links hvor det står rimetlig præsist beskrevet er det også fint nok

på forhånd tak
Avatar billede hagbardph3 Nybegynder
15. oktober 2003 - 15:53 #1
devshed har en rimelig dybdegående artikel omkring arrays:

http://www.devshed.com/Server_Side/PHP/ArrayManip/page1.html
Avatar billede alphine Nybegynder
17. oktober 2003 - 14:59 #2
desværre