Avatar billede josephine4 Nybegynder
14. oktober 2003 - 16:19 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Installation af free BSD på WinXP m.m.

Hej,

Kan man vha. Partition Magic lave en partition man kan installere free BSD på ? Og kan man så fra WinXP partitionen downloade og udpakke free BSD til den anden partition.
Avatar billede andersbramsen Nybegynder
14. oktober 2003 - 18:14 #1
Hvis du kører NTFS på din XP, så kan du godt se den fra BSD..men ikke skrive til den..så vidt jeg ved
Har du da partineret alt din plads til din XP?
Avatar billede josephine4 Nybegynder
14. oktober 2003 - 18:57 #2
Ja, jeg har NTFS på hele disken ! Var det dumt gjort ?
Avatar billede andersbramsen Nybegynder
14. oktober 2003 - 19:05 #3
Hej igen! *S*
Nej dumt og dumt..det er jo bare et valg man tager...
Hvis du nu kun skulle kører Xp..så var det et udemærket valg...
Rent faktisk hvis jeg var dig..så ville jeg finde en gammel HD og så Installerer en FreeBSD på den...så er der også mindre som kan gå galt..ved ikke hvor meget du har rodet med BSD ? og XP ?`
Men ud fra dit profilnavn..er det da total fedt at hører en pige som leger med BSD *S*
Avatar billede skwat Praktikant
15. oktober 2003 - 01:08 #4
Det er ikke helt sådan det fungere, du downloader iso eller floppyerne, hvorefter du bare installere som alle andre OS'er.
dvs.
Brug partition magic til at lave lidt fri plads.
installere
Når du kommer til bootloader spørgsmåler, svare du easy loader.
når du så booter din maskine i fremtiden vil der stå
F1: ?????
F2: FreeBSD

Hvor ????? er din winXP, easyloader er ikke i stand til at læse alt :) Men det virker.
Avatar billede andersbramsen Nybegynder
15. oktober 2003 - 07:20 #5
Oki..jeg havde misforstået spørgmålet så...
Troede at du ville have mulighed for f.eks at kunne skrive til BSD partitionen fra XP og vice versa..og det vil give lidt problemer..Specielt at skrive til en NTFS fra BSD..
Avatar billede skwat Praktikant
15. oktober 2003 - 11:55 #6
Endnu mere den anden vej, der findes 'mig bekendt' ikke en ufs driver til windows.

Det jeg plejer at gøre er at lave en shared fat partion til formålet.
Avatar billede josephine4 Nybegynder
15. oktober 2003 - 16:47 #7
Jeg vil prøve med PM ! Jeg vil gerne have det der ligner UNIX mest muligt, og det har jeg hørt er BSD !
Avatar billede andersbramsen Nybegynder
15. oktober 2003 - 18:23 #8
Jamen så er BSD også det tætteste du kommer, og BSD nok den er er nemmest at kommer igang med tror jeg da...JEg startede selv med FreeBSD..men der er jo også netBSD og openBSD, men tror at den mest brugervenlige er FreeBSD...
Ja, den bedste måde er nok at lave en Fat. Bare husk at den har du igen Sikkerhed på! Held og lykke
Avatar billede skwat Praktikant
16. oktober 2003 - 10:42 #9
Den der har sagt det til dig er klog!