Avatar billede ohrt Nybegynder
14. oktober 2003 - 15:16 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

2x windows XP på LAN/switch

Vi har to XP'er, som gerne skulle kunne kunne bruges til at spille lidt sammen, udveksle dokumenter mm.
MEN, vi kan ikke pinge hinanden.

Vi har samme IP-range (192.168.0.1 og 2). Vi har samme subnet (255.255.255.0). Vi har deaktiveret samtlige firewalls. Vi er medlem af samme Workgroup.

Han kan se mine delte mapper, men har ingen adgang til dem. Jeg kan ikke se hans.
Avatar billede ohrt Nybegynder
14. oktober 2003 - 15:24 #1
...det er XP prof'er begge to.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. oktober 2003 - 15:24 #2
I kan jo starte med at lave, netværks disketten, og installere den på begge maskiner.
åben netværksteder..i venstre hjørne..opret et mindre hjemme....og følg vejl..O)
Avatar billede bjuhl Nybegynder
14. oktober 2003 - 15:24 #3
Prøv at oprette en ny bruger på begge PC'er med samme brugernavn og password.
Avatar billede morten_leth Nybegynder
14. oktober 2003 - 15:26 #4
lige lidt ekstra til bjuhl.... det er skal være det i logger ind med lokalt på jeres egne pc'er...
Avatar billede squashguy Nybegynder
14. oktober 2003 - 15:26 #5
når du ikke kan pinge, er det på computernavn eller ip?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. oktober 2003 - 15:27 #6
husk at dele noget..
Og man evt. bruge Dxdiag, til at se om det virker..under netværk.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. oktober 2003 - 15:29 #7
skriv ipconfig..
der er en oversigt..:O)

men der nemst at bare sætte den til automatisk ip adr..
Avatar billede kenp Novice
14. oktober 2003 - 15:35 #8
http://kenp.frac.dk/exp/netvaerk.htm

prøv denne hurtige guide.
Avatar billede ohrt Nybegynder
14. oktober 2003 - 15:41 #9
Et par kommentarere:
bartfreak: Netværksdisketten indeholder mig bekendt ikke andet end den almindelige netværksopsætning. Men vi har prøvet det.
bartfreak: Ny bruger - det er prøvet uden held. Vi logger ikke på med password.
squashguy: Ping: Det er IP, som ikke virker.
bartfreak: Vi har delt noget ud. Og automatisk IP - det holder vel ikke, hvis vi skal kunne finde hinanden på LAN. Der er jo ingen DHCP på LAN.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. oktober 2003 - 15:41 #10
mine og i billeder..O)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. oktober 2003 - 15:42 #11
sorry..O)
mine ord i billeder..*G*
Avatar billede ohrt Nybegynder
14. oktober 2003 - 15:43 #12
Her er ipconfig. Som I kan se, har jeg to kort - ét (top), så jeg kan lave LAN, og ét (bund), så jeg kan snakke med jer..!

Ethernet adapter Local Area Connection (top):

        Connection-specific DNS Suffix  . : opasia.dk
        IP Address. . . . . . . . . . . . : 80.161.22.179
        Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
        IP Address. . . . . . . . . . . . : fe80::226:54ff:fe0a:fb25%4
        Default Gateway . . . . . . . . . : 80.161.22.1

Ethernet adapter Local Area Connection (bund):

        Connection-specific DNS Suffix  . :
        IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.0.2
        Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
        IP Address. . . . . . . . . . . . : fe80::20c:6eff:fe19:7878%7
        Default Gateway . . . . . . . . . :

Tunnel adapter Teredo Tunneling Pseudo-Interface:

        Connection-specific DNS Suffix  . :
        IP Address. . . . . . . . . . . . : fe80::5445:5245:444f%6
        Default Gateway . . . . . . . . . :

Tunnel adapter 6to4 Tunneling Pseudo-Interface:

        Connection-specific DNS Suffix  . : opasia.dk
        IP Address. . . . . . . . . . . . : 2002:50a1:16b3::50a1:16b3
        Default Gateway . . . . . . . . . : 2002:c058:6301::c058:6301
                                            2002:836b:213c::836b:213c

Tunnel adapter Automatic Tunneling Pseudo-Interface:

        Connection-specific DNS Suffix  . :
        IP Address. . . . . . . . . . . . : fe80::5efe:192.168.0.2%2
        Default Gateway . . . . . . . . . :

Tunnel adapter Automatic Tunneling Pseudo-Interface:

        Connection-specific DNS Suffix  . : opasia.dk
        IP Address. . . . . . . . . . . . : fe80::5efe:80.161.22.179%2
        Default Gateway . . . . . . . . . :
Avatar billede ohrt Nybegynder
14. oktober 2003 - 15:46 #13
bartfreak: Jeg går ikke gennem en hub, som du foreslår med linket.
Avatar billede ohrt Nybegynder
14. oktober 2003 - 15:51 #14
Undskyld - det var til kenp
Avatar billede kenp Novice
14. oktober 2003 - 15:57 #15
nu står der i min guide du ikke skal bruge disketten ;) men har du læst det hele jg har skrevet i den lille guide?
Avatar billede ohrt Nybegynder
14. oktober 2003 - 16:18 #16
Tilsyneladende var det ZoneAlarm, der ikke blot skulle stoppes, men HELT afinstalleres.
I hører nærmere, hvis det ikke løste sagen.
Hvis der er nogen, der mener, at jeg skylder dem points, så besvar venligst.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. oktober 2003 - 16:24 #17
det virker her, med automatisk ip..??
Avatar billede nicoladen Nybegynder
15. oktober 2003 - 10:55 #18
Det er dumt at fjerne Zonealarm.

Du kan gå ind på hver computers zonealarm og give specifik adgang for de to computere.

Dvs. 192.168.0.1 skal have specifik adgang til 192.168.0.2 og omvendt.

Der er ingen grund til at droppe sikkerheden pga. det her ;)