Avatar billede rikke_iversen Nybegynder
09. oktober 2003 - 17:54 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

links i Lotus Notes database

Jeg har oprettet et hotspot Resourse Link i et frameset. Jeg vil gerne have at der ved tryk på link ændres indhold i to andre frames. Jeg har sat Value i Contens til "computed", men ved ikke hvilken formel, der skal indsættes i "Edit Formula"-feltet for at dette fungerer.
Frame1 = top, skal altså ændres til én værdi og frame2 = main, skal ændres til en anden værdi, når man trykker på link.
Avatar billede casper_skovgaard Nybegynder
21. oktober 2003 - 14:59 #1
det skal nok gøres med javascript. Men så skal du have url'erne på det som skal åbnes, her er et eksempel:

"java script:window.open('top', 'top?openform'); window.open('main', 'main?openform');"

her åbnes top formen i top framen og main formen i main framen
Avatar billede rikke_iversen Nybegynder
21. oktober 2003 - 15:30 #2
OK, jeg må indrømme, at jeg nok ikke er for skrap til dette. Vil du guide mig igennem, hvor jeg skal indtaste de forskellige ting i forbindelse med oprettelse af HotSpot Link?
Hvor indtaster jeg f.x. javascript? Skal Type = URL?
Avatar billede casper_skovgaard Nybegynder
21. oktober 2003 - 17:55 #3
og jeg må nok indrømme at jeg har svaret lidt for hurtigt:) Skal dette virke i en browser eller en Notes klient?
Avatar billede rikke_iversen Nybegynder
21. oktober 2003 - 18:39 #4
Ja, helt ærligt... ;-)
Det skal virke i en Notes Klient
Avatar billede casper_skovgaard Nybegynder
21. oktober 2003 - 21:56 #5
:)

hvis du laver et action hotspot kan du bruger følgende formula:

@SetTargetFrame("top");
@Command([OpenPage]; "page1");
@SetTargetFrame("main");
@Command([OpenPage]; "page2")
Avatar billede rikke_iversen Nybegynder
22. oktober 2003 - 12:10 #6
OK, men hvor skal jeg skive den ind henne? Hvis den skive ind i Hotspot linket som computed value, under formulas, får jeg af vide ved aftestning at:
"@Commands and other UI functions are not allowed in this context".

Men som sagt, er jeg jo ikke så skrap til det...
Avatar billede casper_skovgaard Nybegynder
22. oktober 2003 - 12:55 #7
Du skal oprette et Action hotspot, ikke et Hotspot link.
Avatar billede rikke_iversen Nybegynder
22. oktober 2003 - 13:08 #8
Jamen nu virker det jo - du er en sveske :)

Du har ærligt fortjent dine point. Øhh, jeg kom vist til at give dig dem tidlige. Du har fået dem ikk'?
Avatar billede casper_skovgaard Nybegynder
22. oktober 2003 - 13:50 #9
nej du har givet dem til dig selv :)

du kan oprette et nyt spørgsmål som hedder "point til casper", så svarer jeg på det.
Avatar billede rikke_iversen Nybegynder
22. oktober 2003 - 14:03 #10
Jamen, hvor det kører for hende...