Avatar billede mrcorex Nybegynder
02. januar 2001 - 12:38 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Nyt koncept på eksperten.dk?

Nu har jeg været i gang med eksperten.dk et stykke tid. Jeg synes at Eksperten.dk er god. Jeg har brugt den mange gange til at få svar. Super! MEN....

Jeg har haft et \"feedback\" på systemet og synes at debat\'en var fin, fin. MEN....

Jeg har efterhånden set at mange brugere af eksperten.dk er kommet med mange fine idéer og debat\'en har været fin, fin. MEN....

Eksperten.dk mangler lidt mere end det er nu. andreas_admin og hvem der nu ellers er med har simpelthen så travlt at de er nødt til at spise brugerne af med et svar som hedder nogenlunde som dette. \"Ja, fint. Kom med et nedskrevet forslag, så skal jeg se hvad jeg kan gøre\". Dette er IKKE en negativ kritik af menneskerne bag Eksperten.dk. I har simpelthen for meget af lave. Hvad med at lave nogle CoAdmins eller noget i denne stil? Hvad med at dele de opgaver ud som et job, hvor man kan tjene points. Ligesom jeg kan udlove 100 points til en opgave, hvad med at I, på Eksperten.dk\'s vegne, udlovede 1000 points til at få løst en opgave.

Lidt á lá OpenSource.
Avatar billede mrcorex Nybegynder
02. januar 2001 - 12:40 #1
Grundtlæggende mener jeg at menneskerne bag Eksperten.dk skal til at bruge tid på at tænke i nye baner, da Eksperten.dk er ved at stige dem over hovedet. Ydermere bør der være kategorier hvor man kan diskutere teorier og ikke support-opgaver.
Avatar billede mrcorex Nybegynder
02. januar 2001 - 12:51 #2
Et eksempel på at andre kunne hjælpe til var at få lavet en LANGT BEDRE søge-routine end der er nu!!!!
Avatar billede mpj Nybegynder
02. januar 2001 - 13:26 #3
JA.. vi er et par stykker!:

http://www.eksperten.dk/spm/40663
Avatar billede mrcorex Nybegynder
02. januar 2001 - 13:37 #4
Okay, jeg havde ikke holdt øje med at der var andre.

Men så lad mig spørge: Reagerer admin så????
Avatar billede mpj Nybegynder
02. januar 2001 - 13:42 #5
Nej... der sker IKKE en skid!

Avatar billede tdaugaard Nybegynder
02. januar 2001 - 13:55 #6
Jeg skrev en mail til admin vedr. 40663 og de skrev at de skulle nok kigge på det..
Avatar billede mpj Nybegynder
02. januar 2001 - 17:15 #7
Nå... har du OGSÅ skrevet en mail!

LOL så får de to!
Avatar billede mrcorex Nybegynder
02. januar 2001 - 17:23 #8
En anden MEGET GOD facilitet kunne være at man kunne få et upload-link som man kunne uploade en fil (selvfølgelig med begrænsninger) som KUN drejede sig om det aktuelle spørgsmål og som blev auto-slettet efter en måned eller noget i den retning?

Jeg kunne finde på flere idéer, men ved egentlig ikke om det bliver værdsat. Eksperten.dk burde have et link der hedder \"Fremtidige tiltag\" hvor lige netop ens forslag får en tommel-up eller en tommel-down med følgende forklaring.
Avatar billede aller Nybegynder
02. januar 2001 - 17:54 #9
Jeg støtter ideen om co-admins, som det ses på mange forums rundt omkring. Det kunne jo være de 2-3 (4-5?) der den 31.12.00 havde flest point i hver kategori, som kunne stå for denne funktion.(Hvis de da vil..)

Kim.

PS: Forresten synes jeg at man lige skal slappe af, når man venter på svar fra admins. De er jo nok travle personer, så hav lidt tålmodighed... :)
Avatar billede mpj Nybegynder
02. januar 2001 - 21:42 #10
Ja... men det kan da ikke være rigtigt at samtlige mails mærket \"TIL ADMIN\" og forslag i kategorien \"Eksperten.dk : forslag\" IKKE bliver besvaret!

Det har vel stået på i hmmm 1-2 måneder!
Avatar billede aller Nybegynder
02. januar 2001 - 22:09 #11
Nej, og det er vel også derfor det kunne være en god idé at \"ansætte\" nogle personer, personer som alligevel \"opholder\" sig på Eksperten hele dagen, til at kunne svare på klager, e-mails, etc etc og hvad der end måtte være.

Kim.
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2001 - 23:06 #12
Ikke så dum en idé aller
Avatar billede aller Nybegynder
02. januar 2001 - 23:12 #13
sæfølig ikke :p

Kim.
Avatar billede mrcorex Nybegynder
02. januar 2001 - 23:25 #14
Hvem skal betale ham?
Avatar billede aller Nybegynder
03. januar 2001 - 10:50 #15
Hvem siger der skal være betaling?
Hvis en person, som har fået meget hjælp fra Eksperten\'s andre brugere, ikke vil hjælpe dem som har laver Eksperten gratis (kunne være 1-2 dage om ugen, hvis der \"ansættes\" nok) - så er det efter min mening lidt dårligt :)

Kim.
Avatar billede aller Nybegynder
03. januar 2001 - 10:55 #16
corex >>

\"Jeg kunne finde på flere idéer, men ved egentlig ikke om det bliver værdsat\"

Jeg tror virkelig det bliver værdsat. Enhver, som står bag et site af Ekspertens størrelse (traffik, etc etc) er glad for ALT den feedback, som brugerne end måtte have - positivt som negativt. Uden de ideer, som brugere er kommet med igennem tiderne, tror jeg ikke at Eksperten ville være så stor i dag ;)

Kim.
Avatar billede mrcorex Nybegynder
03. januar 2001 - 10:58 #17
--->aller

Jamen så hælder jeg da ud ligeså snart jeg kommer på flere idéer.
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
04. januar 2001 - 13:27 #18
Hej med jer alle>> Jeg tager så absolut kritikken til efterretning, og de forslag som kommer ind bliver enten lagt på en \"to-do\"-liste, eller færdigdebateret i det aktuelle spørgsmål. Den liste vokser hurtigere, end vi kan følge med lige nu, det må jeg erkende. Jeg er dog ikke helt enig i, at der ikke er blevet svaret fra vores side de seneste 1-2 måneder. Jeg har været væk, og Jacob har derfor siddet alene med tingene i de sidste 14 dage.

Når vi svarer kort på nogen forslag, er det fordi de ikke er gennemtænkt nok. Det er meget nemt at komme med nogen supergode forslag, hvilket mange af jer gør, men det tager tid at gennemtænke det, så det fungerer i praksis, og ikke mindst lave det. Vi forsøger så godt vi kan, og synes egentlig selv vi hænger meget godt med.

Vi sidder 2 mand fuld tid med Eksperten, men er tvunget til at egne mere tid på økonomien nu. Indtægterne fra bannere har været svingende, og hvis sitet skal overleve og vokse til noget bedre, skal økonomien altså hænge sammen. Bl.a. derfor alle vores opfordringer om klik, da kampagnerne i overvejende grad er blevet klikbaseret. Vi skal også have en ny server, som kan håntere trafikken, og ikke mindst en søgefunktion, som fungerer ordentligt. Det har vi svaret på mange gange, og det tager også tid at gentage !

Slutteligt vil jeg lige understrege at ALLE nye idéer værdsættes meget, selvom vi ikke når at lave dem omgående. Eksperten skal udvikles ud fra jeres ønsker og holdninger, og det forsøger vi efter bedste evne.

Slut herfra :)

Andreas
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
04. januar 2001 - 13:35 #19
Hovsa !

Vedr. co-admins har vi indtil videre ikke benyttet os af det, men må med kritikken i dette spørgsmål, tage det op til fornyet overvejelse. Vi har været afventende, af frygt for at miste forbindelsen, hvis andre end os selv, skal læse og besvare den dialog som kommer fra jer.

Det jeg tror er det største klagepunkt er selve det tekniske udviklingstempo, som dog er vanskeligt at ændre, da det kræver at vi skal ansætte nogle programmører, eller lade nogen vi overhovedet ikke kender, få adgang til source osv. Det første er ikke aktuelt p.t. grundet økonomi, og det sidstnævnte, har vi ikke fået nogle seriøse henvendelser omkring. Lad dette være en opfordring, hvis der sidder nogen som fysisk vil sidde med os i KBH., og deltage i udviklingen af nogle af de nye komponenter, på en mere eller mindre fast basis ! Vi har ikke penge til at tilbyde andet, end muligheden for at bruge det som reference.

Det skulle vidst være det hele, ser frem til at høre fra jer :)
Avatar billede mrcorex Nybegynder
04. januar 2001 - 13:44 #20
Hej Andreas_admin.

Dejligt at du svarer. Og jeg forstår fuldt ud det med økonomien. Det skal jo hænge sammen. Netop derfor burde I måske begynde at arbejde sammen med nogle co-admins. I kunne jo så sidde og styre slagets gang og derved får sagt det sidste ord.

Jeg har tænkt på flere ting til Eksperten.dk som kunne være gode at have. Jeg har nævnt et par stykker her. Jeg ved godt at der er andre som også har nævnt nogle idéer.

Der er flere som meget gerne vil hjælpe og komme med et færdig koncept, integreret ind i Eksperten.dk, men, grundet teknisk manglende viden om Eksperten.dk, er det ikke muligt. Så meget mere er det måske vigtigt at i får nogle co-admins, som vil dedikere deres tid til at hjælpe.
Avatar billede mrcorex Nybegynder
04. januar 2001 - 13:46 #21
Hey, jeg havde lige postet min tidligere kommentar og i mellemtiden kom andreas_admin også med sin. :-)

Sorry, andreas_admin. Jeg havde ikke set den.
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
04. januar 2001 - 15:29 #22
corex>> Helt fint, jeg venter spændt på, om nogle er klar til et co-admin job !