Avatar billede scheff Nybegynder
04. oktober 2003 - 21:22 Der er 25 kommentarer

Start problemer med XP

Jeg har en computer som har en meget mærkelig opførelse. Nogen gange vil den slet ikke tage imod strøm, andre gange starter den op hvor man kan vælge fejl sikrettilstand, når 27 sek så stopper den og fryser fuldstændig. Nogen gange kan man godt komme ind i windows men så fryser den også totalt i windows!!! Er der nogen der ka hjælpe mig med dette problem?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
04. oktober 2003 - 21:28 #1
kan være dine ram..??
siger den nogen beep´s..?
Har du checket for virus..??
Check alle ledninger, støvsug den.
Avatar billede scheff Nybegynder
04. oktober 2003 - 21:31 #2
den er lige blevet formateret og den siger igen beep's uden over det i starten. Alle ledninger sidder som de skal.
Og der er ingen støv i den overhovedet.

Der er 1024 DDR PC2700 ram
Avatar billede bartfreak Nybegynder
04. oktober 2003 - 21:34 #3
fint så er det udelukket..O)
har du prøvet en sfc /scannow  ..?
som scanner systemfiler og gendanner hvis istykker.
Avatar billede scheff Nybegynder
04. oktober 2003 - 21:37 #4
hmm..! nøø men det er lidt svært når den fryser ik..?
Hvis du har en måde til hvordan man ka scanne den  så ka jeg da lige prøve.!
Avatar billede bartfreak Nybegynder
04. oktober 2003 - 21:38 #5
husk at have xp-cdén i..O)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
04. oktober 2003 - 21:39 #6
tror godt man kan i fejlsikret tilstand, ellers må du lave en repair..?
Avatar billede scheff Nybegynder
04. oktober 2003 - 21:40 #7
har prøvet repair...! den hjalp ikk
Avatar billede bartfreak Nybegynder
04. oktober 2003 - 21:42 #8
har du prøvet at ressete bios..?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
04. oktober 2003 - 21:43 #9
el. blot at "load default settings".i bios..?
Avatar billede scheff Nybegynder
04. oktober 2003 - 21:43 #10
det har jeg så godt nok ikke prøvet men tror du det hjælper da?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
04. oktober 2003 - 21:44 #11
det må jo næsten være et hardware problem, når du har lavet en repair..osv..??
Avatar billede scheff Nybegynder
04. oktober 2003 - 21:47 #12
ja det er som at stræmforsyningen ikke har nok Strøm for jeg har 2 hardiske i kølere med lys og sådan noget pis og brænder og osv.! for den, starter op i under 1 sek og så lukker den igen...!
Avatar billede tewee Nybegynder
04. oktober 2003 - 21:48 #13
Har du prøvet at overclocke den ??? Det er nogle gange grunden til at den ikke vil starte...
Avatar billede scheff Nybegynder
04. oktober 2003 - 21:49 #14
ved jeg jo ikke om firmaet har gjort for fik den meget billigt
Avatar billede bartfreak Nybegynder
04. oktober 2003 - 21:49 #15
hvis du tror det...så tag nogle at tingene fra.??
Avatar billede scheff Nybegynder
04. oktober 2003 - 21:52 #16
den vil gerne starte men stadig kun engang imellem... hvis jeg piller den ene hardisk ud vil den slet ikke starte...
Avatar billede bartfreak Nybegynder
04. oktober 2003 - 21:55 #17
prøv at ressette din bios..tag battriet ud..el find den rigtige jumper tit er det jp4-5.
Og husk at gen danne bios bagefter..altså auto detecte drev i standarindstillinger
Avatar billede scheff Nybegynder
04. oktober 2003 - 21:56 #18
okey
Avatar billede scheff Nybegynder
04. oktober 2003 - 21:57 #19
jeg prøver lige 2 sekunder
Avatar billede tewee Nybegynder
04. oktober 2003 - 22:02 #20
Du behøver ikke at sætte den til at søge efter den, du kan bare sætte den til at søge automatisk når du starter den!

*Krydser finder for at det virker* HEHE
Avatar billede bartfreak Nybegynder
04. oktober 2003 - 22:47 #21
håber det virker..??
Avatar billede redexcerpt Nybegynder
04. oktober 2003 - 23:38 #22
Det lyder som om din PSU er for lille... Hvormange enheder trækker den...??
Avatar billede dizaster Nybegynder
05. oktober 2003 - 03:12 #23
Først villle det være en god idé hvis vi kune få nogle flere specifikationer fra dig. Såsom bundkort type, cpu, psu størrelse osv. Dette ville hjælpe os med at indkredse dit problem betydeligt :-)

Men har selv haft det problem 2 gange med 2 forskellige systemer, og af 2 forskellige grunde.

Første gang var det kombinationen af et A7V bundkort kombineret med en 1600+ XP processor. Disse to hardware ting kombineret med min windows Xp gjorde at systemet konstant gik ned. (Dette var med en final version kort efter udgivelsen) Siden er dette blevet rettet.

Anden gang var det min egen psu der stod for tur. Den var blevet overophedet, så selve stikket monteret på bundkortet var blevet svedent. Det var gået ud over en enkelt ledning, og det var nok til at den kun kunne trække mit bundkort og cpu alene. Hvis jeg sluttede en harddisk til tændte den ca. 2 sek. og slukkede igen. Samtidigt lød det som at harddisken var stået af, da den stod og tændte og slukkede hurtigt efter hindanden.

Prøv endvidere at tjekke din temperatur på din cpu (Kan du oftest gøre i din BIOS). Hvis den ikke er kølet godt nok, kan det resultere i overophedning, og din maskine vil fryse efter kort tid.

Håber at du kan bruge ovenstående til en nærmere fejlfinding af dit problem :-)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
05. oktober 2003 - 10:32 #24
Avatar billede scheff Nybegynder
05. oktober 2003 - 10:45 #25
Jeg finder lige ud af hvilket bundkort det er, det er en 2400XP cpu. jeg tror selv det er min psu som er stået af, den er på 300W.
Enheder der sider en kølere med Lys i 2 hardiske, brænder,cdr,2 lydkort.! det der bios noget der hjalp ikke...