Avatar billede tkl0983 Nybegynder
02. oktober 2003 - 08:38 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Script der kan skelne imellem ip'er

Jeg har et problem, jeg har tre lokaler med 3 printere, jeg har 140 brugere og de går imellem de 3 lokaler.

i mit logon script ville jeg  så gerne have at scriptet selv installere printeren i det pågældene lokale udfra computerens ip.

er der nogen der kender noget til det?
mvh

tkl
Avatar billede jensendk Nybegynder
02. oktober 2003 - 08:42 #1
Hvilken platform gør du det på? Unix? Windows? Novell? Banyan? 3Open? Lantastic?
Avatar billede tkl0983 Nybegynder
02. oktober 2003 - 08:55 #2
jeg har en 2000 server, clienterne er xp'ere.
Avatar billede somaliomar Praktikant
02. oktober 2003 - 09:00 #3
Når du skriver script hvad er det så du mener? Windows' batch eller WSH-script? Hvordan ser dit nuværende script ud?
Avatar billede hsm Nybegynder
02. oktober 2003 - 09:03 #4
Kixtart er glimrende til formålet. Kig på http://kixtart.org/
Her kan du finde programmer og manualer til Kixtart. Og det er helt gratis.
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
02. oktober 2003 - 10:00 #5
jeg vil også sige kixtart.
bruger det selv til at skelne mellem ip'er
Avatar billede tkl0983 Nybegynder
02. oktober 2003 - 13:14 #6
det er i bat'filen

kixtart har jeg hørt skulle være sløvt, og hvis jeg kan undgå det ville jeg gerne det
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
02. oktober 2003 - 13:30 #7
for det første er kixtart ret hurtigt

for det andet tror jeg ikke det er muligt at lave med almindelig bat fil programmering.
Avatar billede bertelbrander Praktikant
02. oktober 2003 - 22:55 #8
Det er ikke svært at skelne mellem IP'er i et batch script, jeg ved dog ikke hvordan du vil instalere en printer fra en bat-fil.
Hvordan har du tænkt dig at finde ud af hvilke IP'er der skal mappes til hvilken printer?
Avatar billede hsm Nybegynder
03. oktober 2003 - 11:54 #9
Hvorvidt du øsnker at anvende Kixtart eller ej er jo selvfølgelig op til dig, men Kixtart kan med 5 - 10 linier løse netop det problem du skitserer her.

Mht. Kixtarts hastighed, så kan jeg sige at de eneste problemer jeg har oplevet hvad det angik, var med udviklingsversioner. Ikke de oficielle.

Og en sidste ting: på den url jeg angav i mit første svar er der også et utrolig godt forum, hvor du kan få hjælp til at hvad der har med Kixtart og gøre. Jeg vil næsten tro at hvis du poster en besked om hvordan du løser det her problem, så har du et færdigt script i aften :o)