Avatar billede visto Professor
28. september 2003 - 22:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Glidende farveskift på afgrænset område

Jeg har et område på en hjemmeside, et rektangulært felt, som lige nu er ensfarvet. Jeg ønsker at farven skal glide gradvist fra en farve, fx rgb(49,126,36), til en anden, fx rgb(109,184,85).

Jeg har Paint Shop Pro 7.04 til min rådighed.

Hvordan løser jeg opgaven?

Aktuelt er den ensfarvede farve defineret ved en CSS-kode:

<style type="text/css">
body
{
background-color: RGB(49,126,36)
}
</style>

Visto
Avatar billede dytti Novice
28. september 2003 - 22:11 #1
Jeg kender ikke PSP, men kan du ikke lave en rektangel og udfylde den med gradient tool (gem som jpg), og så ligge den som baggrund i den celle som mangler farve.
Avatar billede dytti Novice
28. september 2003 - 22:13 #2
Eller ogå kan du dele feltet op i f.eks. 10 celler og gi' hver celle en anden farve.

Der er garanteret en lettere måde, kender den bare ikke
Avatar billede visto Professor
28. september 2003 - 22:38 #3
til dytti: Gradient tool?
Jeg forstår ikke hvad du mener med "den celle som mangler farve". Jeg tænker på feltet som ét billede. Men måske det ikke er muligt?
Den med de 10 felter kan jeg godt se, men så bliver overgangen trinvis og ikke glidende, med mindre man laver virkelig mange felter, og så bliver det nok alligevel ikke helt glidende.
Avatar billede lange Nybegynder
29. september 2003 - 00:18 #4
Hvis du ikke ved hvordan du laver et billede med flydende farveovergang i PSP, så kan du formentligt få hjælp i http://www.eksperten.dk/kat/234
Avatar billede visto Professor
29. september 2003 - 09:31 #5
til lange: ja, det er jo klart et spørgsmål til en anden kategori - sorry. Jeg skifter dertil og må beklageligvis afslutte her uden at acceptere svar. Igen: jeg beklager at jeg har oprettet spørgsmålet under den forkerte kategori.
Avatar billede dytti Novice
23. oktober 2003 - 11:39 #6
Er det mon ikke snart tid til at lukke spørgsmålet?

Folk vil gerne have feedback, når de har hjulpet.
Avatar billede visto Professor
23. oktober 2003 - 13:19 #7
Jeg mente at jeg havde kommenteret hvad der kunne kommenteres.
Men jeg er blevet belært om at man, hvis svaret ikke accepteres, giver points til sig selv. Mærkelig procedure, men det gør jeg så.
>dytti: hvis der er noget du ønsker kommenteret yderlige, må du lige lade mig det vide.
Jeg fandt i øvrigt løsningen på mit problem i spørgsmålet:
http://www.eksperten.dk/spm/407376
Avatar billede visto Professor
23. oktober 2003 - 13:20 #8
Nå, glemte så at give Svar