Avatar billede nixx Nybegynder
28. september 2003 - 17:23 Der er 11 kommentarer

harddiske ikke udnyttet fuldt ud

Hej
jeg har købt mig en western digital special 200gb og en segate barracuda 160gb... men de kan begge kun udnyttes 130gb.. hva skyldes det ? er det harddiskene eller motherboard ?? kan det ændres på en måde ??
jeg har et asus p4s800 bundkort og jeg har opdateret bios.

på forhånd tak..
Avatar billede fromsej Praktikant
28. september 2003 - 17:32 #1
Styresystem?
Hvis det er XP, skal du opdatere med SP1
Avatar billede nixx Nybegynder
28. september 2003 - 17:36 #2
det er xp.. men jeg har sp1, har sp1a
Avatar billede fromsej Praktikant
28. september 2003 - 17:37 #3
OK, hvad siger din BIOS til dem?
Avatar billede nixx Nybegynder
28. september 2003 - 17:39 #4
hva mener du ?.. kan godt sige det med det samme jeg har har nada forstand på bios... men hvis du tænker på hva den siger om harddiskene.. så er de fundet og står til at være det som de skal altså 8mb cache og henholdsvis 200 & 160gb
Avatar billede fromsej Praktikant
28. september 2003 - 17:45 #5
Det var det jeg ville vide.*S*
http://www.seagate.com/support/disc/drivers/discwiz.html Install til Seagate
http://www.seagate.com/support/seatools/ Diagnose tool til seagate
http://support.wdc.com/download/ lidt forskelligt til WD
Tjek desuden dine jumpersettings.
Avatar billede nixx Nybegynder
28. september 2003 - 17:47 #6
ok takker... prøver ad
Avatar billede abdulla_jensen Nybegynder
28. september 2003 - 17:48 #7
de skal formateres til ntfs filsystemet ikke fat32 som de højest sandsynligt er nu, fat32 understøtter ikke mere en tror nok det er ca.132gb
Avatar billede fromsej Praktikant
28. september 2003 - 17:52 #8
Fat32 understøtter op til 2 Terabyte.
Avatar billede abdulla_jensen Nybegynder
28. september 2003 - 17:52 #9
hvilket filsystem er dine hd´er i?
Avatar billede nixx Nybegynder
28. september 2003 - 17:53 #10
de er også ntfs så det er ikke det... jeg kan ikke engang formatere dem til fat32...
Avatar billede abdulla_jensen Nybegynder
28. september 2003 - 17:55 #11
hvis det havde været maxtor diske, så skulle du hente maxblast 3 på deres hp, ved ikke om de andre firmaer laver noget lignende...