Avatar billede nomiz Nybegynder
29. december 2000 - 14:08 Der er 72 kommentarer og
1 løsning

Nu må der gøres noget!!

Brugere som er totalt inaktive ligger bare og tjener 5 point om dagen, og optager top 10 pladser for os som \'kæmper\' for det! Se bl.a. http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=Fuzzy
- Han har ligget i halvandet år nu og har ikke lavet en hylende fis. Men alligevel har han over 3000 point.. Er det ikke lidt for dårligt? Hvorfor bliver der ikke lavet end slet-inaktive-brugere.. ?

/vh
Simon
Avatar billede nomiz Nybegynder
29. december 2000 - 14:08 #1
top10, og top12, men de optager ihvertfald placeringer!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
29. december 2000 - 14:16 #2
DEt er jo ikke sikkert de han er inaktiv, men at han kun SØGER information her og ikke spørger/svarer
Avatar billede kjalle Nybegynder
29. december 2000 - 14:17 #3
nomiz >< tror ikke de gider gøre noget ved det, se:

http://www.eksperten.dk/spm/39660
Avatar billede tommyf Nybegynder
29. december 2000 - 14:19 #4
Det er rigtige få dem af vejen... så kan jeg komme én plads længere op.

Ej, hvis man ikke kan overhale dem der får 5 point om dagen (ligesom en selv) må det jo betyde at man bruger flere point end man tjener og så er der jo alligevel ikke de store chancer ;o)
Avatar billede kjalle Nybegynder
29. december 2000 - 14:30 #5
tommy >< så læs i det mindste mit indlæg ? Ellers vil jeg give dig og td ret .... Der er mange der kun søger info ....
Avatar billede zhatten Nybegynder
29. december 2000 - 14:31 #6
Jeg kan ikke se grunden til de skulle væk, alle os andre tjener jo også 5 points om dagen, så det går lige op.

- Zhatten
Avatar billede tommyf Nybegynder
29. december 2000 - 14:39 #7
Kjalle>>> Jeg har læst dit indlæg det handler om at man kommer længere op i de forskellige kategorier ved at acceptere sit eget svar. Det har da ikke noget med dette spørgsmål eller min kommentar at gøre?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
29. december 2000 - 16:08 #8
nomiz>> hvilke top10 lister er det du mener alle de passive brugere ligger på?

du kommer fandme ik på nogen top10 uden at besvare spm
Avatar billede vandhunden Nybegynder
29. december 2000 - 16:28 #9
cyberesben >> det passer ikke, man skal have været oprettet i 3805 dage, for at komme på top10. hehe...
Avatar billede tommyf Nybegynder
29. december 2000 - 16:45 #10
Vandhunden>>> Og hvis man så lokker alle sine vnner til at oprette en bruger og forære alle sine point til sig for et eller andet man har lavet uden for eksperten så hjælper det også.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
29. december 2000 - 17:02 #11
tommyf>> nu er vi ovre i snyd
vandhunden>> er du dum? tror du ikke der er nogen der på de 3800 dage har fået flere point end dig som er passiv? om et par år er der nok over 100.000 point på 1. pladsen

da jeg i sin tid kom på top10 var det med 1200 point, og da jeg fik 1.pladsen var det med 4200 point, og jeg blev slået ved 27000 point
Avatar billede kjalle Nybegynder
29. december 2000 - 17:11 #12
tommy >< hvid du nu læste det grundigt igennem, er der andre der har givet links til det med at komme på top 10 uden svar ..
Avatar billede kjalle Nybegynder
29. december 2000 - 17:13 #13
cyberesben >< uhm, Micky er på top 10 under WinME faktisk ligger han nr 1 !!!! Han har svaret på sit eget \'spm\' og er da på en måde passiv inden for WinME
Avatar billede tommyf Nybegynder
29. december 2000 - 17:21 #14
Snyd, vil det sige at det her er snyd?:
http://www.eksperten.dk/spm/4671    23/09 1999 20:41:35

Giver 299 ikke aftalt over eksperten og har aldrig benyttet eksperten siden.

http://www.eksperten.dk/spm/21644    26/07 2000 00:30:39
Har ikke noget med eksperten at gøre, vi andre fik ikke en chance for at løse problemet
Avatar billede fcs Novice
29. december 2000 - 17:42 #15
Jeg lavede for en måneds tid siden et forslag omkring de 5 daglige point. Læs mere på http://www.eksperten.dk/spm/38163 og giv en kommentar
Avatar billede nomiz Nybegynder
29. december 2000 - 19:03 #16
Cyberesben>> Må vi så lige få en ref. på http://www.eksperten.dk/spm/4671??!
Avatar billede nomiz Nybegynder
29. december 2000 - 19:08 #17
Cyberesben, jeg har set et par tilfælde hvor ting som dette blev kaldt snyd! - Man må da ikke sådan handle med point, uden for eksperten!! - Og er ham \'til\' ikke også lige lovlig inaktiv, syntes du? Er det måske en du har oprettet?! - Nej, det ville jeg ikke tro om dig, men jeg siger det bare, altså!
Avatar billede okay Nybegynder
29. december 2000 - 19:08 #18
hvis admin sletter alle som er inaktive, så vil der KUN værre 100 personer tilbage !!!!
Avatar billede nomiz Nybegynder
29. december 2000 - 19:08 #19
okay>> Nej, det er forkert, der vil være ca. 8000.. Det er mit bud!
Avatar billede okay Nybegynder
29. december 2000 - 19:16 #20
det synes jeg ik, jeg ser altid det samme personer som svarer....de fleste som jeg ik kender opretter spm... ;)
Avatar billede tommyf Nybegynder
29. december 2000 - 19:17 #21
Nomiz>>> Det tror jeg gerne.
Avatar billede nomiz Nybegynder
29. december 2000 - 20:53 #22
okay, så prøv at gå ind i nogle af de andre kategorier som du ikke er på.. Se f.eks. audio, o.s.v. det er forsk. mennesker, der er her!

/vh
Simon
Avatar billede nomiz Nybegynder
29. december 2000 - 21:29 #23
cyberesben... Måtte vi få en forklaring på dette:
http://www.eksperten.dk/spm/4671

/vh
Simon
Avatar billede tommyf Nybegynder
29. december 2000 - 21:36 #24
Nomiz>>> Det behøver vi da ikke. Han har indrømmet det er snyd.
Citat af Cyberesben da jeg sagde at man kunne få sine venner til at oprette sig og give en point for noget der ikke har noget med eksperten at gøre \"tommyf>> nu er vi ovre i snyd\"
Avatar billede vandhunden Nybegynder
29. december 2000 - 22:09 #25
cyberesben >> skal jeg forstå det sådan at du siger at jeg er passiv?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. december 2000 - 01:50 #26
vandhund> jeg har ik sagt at du var passiv,
ang. spm 4671 kan jeg ærligt talt ikke huske det, jeg mener det var noget med et JS til en spejderside, hvor jeg hjalp dem over email efter at de havde lavet et spm uden at få svar... men herregud, det er 1½ år siden og jeg har besvaret over 500 spørgsmål!!!!

well jeg ved ikke om den person jeg hjalp oprettede en bruger blot for at give mig point eller hvad

nomiz>> så længe der rent faktisk er sket en ydelse og nogen har hjulpet andre, er det OK at give point, well ring til \"til\" og bed ham vise det script jeg gav ham, jeg kan sgu ikke huske det OK?
Avatar billede tommyf Nybegynder
30. december 2000 - 01:52 #27
\"så længe der rent faktisk er sket en ydelse og nogen har hjulpet andre, er det OK at give point\"

Nææææ, det skal være sket VIA eksperten, ikke noget man har aftalt over ICQ eller email.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. december 2000 - 01:56 #28
well og se lige på http://www.eksperten.dk/spm/21644 der er en forklaring!

jeg synes fandme det er for lamt at I pludselig er ude efter alt og alle fordi de har flere point en Jer... har I overvejet om vi måske har været aktive i den tid hvor I ikke var herinde?

kig på de spm jeg har besvaret, 95% er oprettet mellem forår og efterår 1999, og det er der jeg har tjent mine points, jeg gider ik høre på folk der har ondt i røven over at jeg har været hurtig til at komme med det rigtige svar!

i øvrigt gider jeg ikke diskutere mere herinde!
Avatar billede tommyf Nybegynder
30. december 2000 - 02:00 #29
*Hvor synd tingene går ham imod*
Det er da ikke iorden, vi andre havde ikke en chance for at besvare det. Så sent som i aftes hjalp jeg nogle med at finde passwordet til deres email, skal jeg så også bede dem oprette sig og give mig 300point?
Eller når jeg hjælper nogle af mine venner med deres matamatik skal de så også oprette sig og give mig 300point?

Det har ikke NOGET med eksperten at gøre så hvofor drage eksperten ing i det?
Avatar billede tommyf Nybegynder
30. december 2000 - 02:07 #30
\"I øvrigt mener jeg ikke top10 skal vise hvem man skal regne med at få hjælp fra, well, jeg er da blevet kontaktet både 10 og 20 gange af den ene lamer efter den anden som har haft spørgsmål eller som spurgte om jeg ikke kunne skaffe et warez program eller lave et script eller noget... men er ideen med eksperten ikke at man opretter et SPM og så kan ALLE komme og hjælpe? jo sgu! også er det det lidt lige meget om det er åge eller oluf der står øverst på top10!\"

Citat CyberEsben: www.eksperten.dk/spm/40663

Nemlig ALLE skal have en chance for at besvare spørgsmålet og det er jo ikke så let når der kun er én der kender det.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. december 2000 - 02:43 #31
tommyf>> du er virkelig glad for at diskutere med mig hva! kan du ik ringe til mig på 22422444 så kan vi snakke uden at jeg skal bruge kræfter på at skrive

ang. dit indlæg kl 02:00:11 så vil jeg bare sige at jeg mener at det var et problem som de spurgte om på eksperten, men der kom intet svar - senere blev jeg kontaktet af henning manden og hjalp ham med scriptet, kvit og frit! men tja han var glad for at få hjælp og sagde at der lå 100 points til mig herinde, så jeg er jo ikke dum vel!

har du aldrig gjort din ven en tjenste og han har gjort dig en anden? det er faktisk ulovligt, i følge skattereglerne, og hvis du ikke stopper dit pis, pusser jeg skatteministeren på dig!!!

j/k

men ok har du tænkt dig at jeg skal gøre rede for de 4-500 spm jeg har besvaret? og skal mine 9 kolleger på den store top10 gøre det samme? få dig dog en seriøs hobby!!!

hvor længe vil du have ondt i røven over det?

i øvrigt, ja du kan sgu godt få lov at se det skide script jeg fik de 299 point for, hvis jeg gider! og alle HAVDE sgu fået mulighed for at svare, men det var der ingen der gjorde, så han kontaktede mig, og jeg var venlig og hjalp!

er du snart færdig! koncentrer dig om dit eget! brug dog din tid på at lærer PHP eller noget andet, i stedet for at diskutere
Avatar billede apollo69 Nybegynder
30. december 2000 - 02:51 #32
KAN VI SÅ FÅ KAMMERTONEN.

Tilbage til emnet.

nomiz> Ku man ikke afskaffe de daglige 5 point og istedet få 5 point ved banner klik. På den måde står man ikke bare og tjener point, men vi som bruger eksperten dagligt går ikke glip af de 5 point.
Det giver måske også lidt flere banner klik.

Efterhånden har jeg mistet overblikket over dette ?´s emne, så det var bare en side kommentar.
Avatar billede tommyf Nybegynder
30. december 2000 - 03:03 #33
Øhhh, hvordan skulle jeg kunne vide at hans server var nede?
www.eksperten.dk/spm/21644

Jeg har en hobby, at se dig modsige dig selv gang på gang er da næsten komisk.
Avatar billede apollo69 Nybegynder
30. december 2000 - 03:11 #34
Forslag:
\"tommyf vs. cyberesben kategorien\"
Avatar billede tommyf Nybegynder
30. december 2000 - 03:12 #35
Desuden har jeg ikke meget lyst til at betale en skyhøj pris, som det nu engang koster at ringe til en mobiltelefon, bare for at høre dig modsige dig selv igen.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. december 2000 - 03:22 #36
apollo>> nej, det er ik godt, det laver eksperten til en pengemaskine, og desuden er det jo ikke en konkurrence i hvor mange bannere man kan klikke på, men det handler om at være flittig og dygtig!

er det ikke bedre at hædre flittighed og dygtighed end at hædre en der er god til at klikke på bannere?

tommyf>> tja prøv at læse \"tage kontakt med nogen som kunne låse min server op. \"

LÅSE OP var nøgleordet! det vil sige at den har været låst, altså med et password.

men for helvede hvor er det ligegyldigt! du kan vel med din superintelligens regne ud hvad der er sket, en person (mig) har hjulpet en anden person (marc) og derfor giver marc point til mig

BLAND DIG DOG UDEN OM! DU SKAL NOK OVERLEVE! HAR DU MISTET NOGET? KAN DU IKKE SOVE I NAT?

hvad helvede er dit problem? - ring til mig så vi kan klare det uden at jeg skal skrive!

Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. december 2000 - 03:24 #37
brug dog din tid på at lave www.123ferie.dk bedre, pænere design/grafik, lav det i PHP med en database eller noget! det får du mere ud af en at sidde og være gnaven og genere folk herinde!
Avatar billede tommyf Nybegynder
30. december 2000 - 03:26 #38
Nope, vil hellere lave det i ASP
Avatar billede tommyf Nybegynder
30. december 2000 - 03:27 #39
Og tak fordi du deltog i undersøgelsen :-)
Avatar billede apollo69 Nybegynder
30. december 2000 - 03:36 #40
cyberesben> Det drejer sig ikke om at være god til at klikke på bannere, man skal ikke være særlig god for at klikke EN gang om dagen.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. december 2000 - 03:43 #41
tja men hvorfor skulle man det? er man en bedre bruger fordi kan klikker på bannerne?

hvis eksperten er en pengemaskine: ja

men hvis eks. er et forum hvor man hjælper hinanden, ja så er det sgu bedre at få point for at være dygtig og flittig, og at få lidt at holde sig kørende på!
Avatar billede apollo69 Nybegynder
30. december 2000 - 10:57 #42
Det er ikke det jeg mener.
Se på spørgsmålet.
Avatar billede apollo69 Nybegynder
30. december 2000 - 11:24 #43
\"men hvis eks. er et forum hvor man hjælper hinanden, \"
Se hvad du skriver.
Vi hjælper andre HER og ikke over email.
Er du ikke efterhånden bare negetiv over alt og alle?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. december 2000 - 11:45 #44
Vi har alle vores irritationsmomenter, idéer og forslag til hvordan det hele kan gøres bedre. Men stadig skal vi jo alle stadig væk et eller andet sted bare glæde os over at Admin og co overhovedet har lavet et (stadig) gratis forum for os hoveder.

/Nikolaj
Avatar billede apollo69 Nybegynder
30. december 2000 - 12:08 #45
Jep
Avatar billede vandhunden Nybegynder
30. december 2000 - 12:12 #46
Tag en slåskamp og lad os få jeres strid afgjort.

Forslag:
At man kun får point (de 5) for de dage man har haft logget ind på eksperten. På den måde vil de flittigste tjene point, og det vil på ingen måde være iloyalt overfor dem der har bannere på siden.
Avatar billede fcs Novice
30. december 2000 - 12:25 #47
Hele diskutionen omkring de fem daglige point har været taget tidligere og jeg synes egentlig at vi kom frem til en løsning som tilgodeser alle brugere af eksperten (se http://www.eksperten.dk/spm/38163) Jeg mener selv at det er en glimrende løsning, men læs selv debatten igennem og kom med Jeres ændringer!
Avatar billede emileej Nybegynder
30. december 2000 - 17:46 #48
Hey!

Enig med nomiz OG fcs, men der bør være en ordning med, at man får en advarsel via email, hvor man kan vælge, at slette brugeren (hvis man nu har glemt, at man har været på eksperten).

Tjaaa... det er et svært problem, hvor det er meget nemt, at få det til at gå ud over uskyldige, der ikke sidder på eksperten hver dag (som mig *gG*)...

E-)mil
Avatar billede nomiz Nybegynder
30. december 2000 - 18:03 #49
Jamen, jeg syntes stadig ikke at det kan være rigtigt at cyberesben ikke erkender at det er SNYD det han har lavet! Det er jo imod reglerne! Det er SNYD! Fy!

/vh
Simon
Avatar billede emileej Nybegynder
30. december 2000 - 19:56 #50
Næ næ næ næ næ det må vi ikke... :)

Lad være med, at slette ham, men sæt hans point ned i stedet, og infør flg. regel:

En advarsel via email, ved 600 point eller en andet, og ellers sletning!

Hvis man svarer på advarslen / klikke på et elle andet link i advarslen, stoppe de 5 point pr. dag, men bruger bliver ikke slettet...

E-)mil
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. december 2000 - 20:06 #51
nomiz>> jeg synes du skal hive alle de 796 brugere i retten som har fået point for noget hvor de ikke hat kommunikeret direkte igennem eksperten - ring hvis du vil diskutere videre, jeg gider ikke her
Avatar billede emileej Nybegynder
30. december 2000 - 20:25 #52
>>cyberesben

Vi prøver jo bare, at optimere eksperten.dk... :)

E-)mil
Avatar billede tommyf Nybegynder
30. december 2000 - 20:54 #53
cyberesben>>> Du er utrolig optaget af at vi skal ringe til dig... ud over det er utrolig dyrt vil jeg ikke få andet ud af det end hvis jeg ringede til Carlbergs liline for ølsjuskere (grove ord uden indhold).
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. december 2000 - 21:09 #54
jeg vil bare ikke bruge min juleferie på at sidde her og taste bogstaver ind, det er nemmere at snakke verbalt!
Avatar billede emileej Nybegynder
30. december 2000 - 21:26 #55
(30/12 2000 21:09:34)-(29/12 2000 14:08:51) == en hel juleferie??

:)

E-)mil
Avatar billede nomiz Nybegynder
31. december 2000 - 13:42 #56
I promised you a comment to this shit and eeh, here goes:

tsk tsk..
Avatar billede eagleeye Praktikant
02. januar 2001 - 14:02 #57
Alle får jo 5 point om dagen, så når man er med flytter det jo ikke på nogen placering. Problemmet er jo bare at nogen er kommet med for 1-2 år siden.
For et par dage siden læsete jeg et forslag som gik ud på at man fik 5 point om dagen så længe man lå unnder 1000 point for der ikke skal gå inflation i pointne.

Det med at man kan acceptere sine egne spørgsmål og få point for det, burde være mulig at lave om.
Avatar billede vandhunden Nybegynder
02. januar 2001 - 15:44 #58
Nej, man skal have lov til at acceptere sine egne spm og få point tilbage, de skal bare ikke stå under tjente point...
Avatar billede emileej Nybegynder
03. januar 2001 - 18:00 #59
enig med vandhunden, men den med de 1000 point lydder serdeles godt (hvis man har så mange, bør man kunne klare sig selv - jeg mener: se bare på mine point) :))

E-)mil
Avatar billede nomiz Nybegynder
09. januar 2001 - 16:33 #60
Ja, det lyder som en god idé det med at stoppe de 5 point om dagen for os som har over 1000 point.. Og, ja det kræver at kunne styre sine point.. Se bare på http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=baunsgaard&i1=0&i2=0&i3=0&i4=0&i5=0&i6=0&i7=0&i8=1&i9=0&i11=0 som et godt eksempel!
Avatar billede fcs Novice
09. januar 2001 - 17:02 #61
Til dem der er interesserede i debatten om point-inflation og de 5 gratis point pr. dag er linket: http://www.eksperten.dk/spm/38163
Avatar billede nomiz Nybegynder
07. februar 2001 - 17:51 #62
lukket
Avatar billede apollo69 Nybegynder
07. februar 2001 - 17:56 #63
Åbent
Avatar billede cyberesben Nybegynder
07. februar 2001 - 18:33 #64
spasser
Avatar billede apollo69 Nybegynder
07. februar 2001 - 19:13 #65
Er du bare dum eller ikke ret gammel?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
08. februar 2001 - 03:49 #66
det samme spørger jeg dig om
Avatar billede apollo69 Nybegynder
08. februar 2001 - 10:11 #67
Er der noget galt med dig, sådan rent mentalt,
for så vil jeg da bære over med dig og dit
pladder som du altid fyrer af.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
08. februar 2001 - 17:10 #68
der er sgu intet pladder der overgår at skrive \"åbent\" når en anden skriver \"lukket\" fordi et spm lukkes
Avatar billede apollo69 Nybegynder
08. februar 2001 - 17:21 #69
Mange skriver et eller andet som ikke har noget
med noget at gøre når de sidder og keder sig lidt.
Og jeg sad og kedede mig der.
Det er ikke grund nok til at reagere som du gør,
der ligger noget andet bag. Måske noget i din
barndom.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
08. februar 2001 - 17:38 #70
du tror ikke at jeg havde det på samme måde som du lige beskrev, da jeg skrev \"spasser\"?

prøv at være lidt mindre nærtagende
Avatar billede tommyf Nybegynder
08. februar 2001 - 17:41 #71
*host*
Avatar billede apollo69 Nybegynder
08. februar 2001 - 17:59 #72
Jeg skrev jo ikke spasser eller fede nar vel.

Og det er jo generelt at du svinger om dig sure
opstød. Og nej, jeg gider ikke og ringe til din
mobiltelefon, eller hvad du ellers kan finde på.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
08. februar 2001 - 18:09 #73
da jeg skrev spasser var det med samme useriøsitet som da du skrev åbent

du skrev for at drille, det samme gjorde jeg... forstået?