Avatar billede hlund Nybegynder
25. september 2003 - 21:08 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan kan man så lave et linjeskift uden at lave et nyt punkt.

Hvordan kan man så lave et linjeskift uden at lave et nyt punkt. I punktopstilling uden af bruge skift+enter
Avatar billede htm Nybegynder
25. september 2003 - 21:12 #1
Kan klares med enter efterfulgt af backspace, kender ikke andre.
Avatar billede grinderslev Praktikant
25. september 2003 - 21:13 #2
Tror jeg ikke at man kan, da punktformatering gælder for et afsnit og et nyt afsnit markeres med et enter.
Avatar billede hlund Nybegynder
25. september 2003 - 21:18 #3
hmm.. Tjaa klare det med punktformatering med underindeling..
tak for rådene.

Nå men nu vil jeg rette det sidste af mit speciale de næste par dage og på mandag aflevere.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. september 2003 - 21:18 #4
Dit forslag, htm, bevirker at den "ikke-nummererede" tekst ikke bliver
en del af punktopstillingen, hvilket man kan se hvis man ændrer egenskaber
(margin, indrykning) på den.
Avatar billede htm Nybegynder
25. september 2003 - 21:19 #5
erikjacobsen >> Hmm ja det kan godt være, har ikke lige tjekket konsekvenserne af det.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. september 2003 - 21:22 #6
Men man kan da få det til at ligne. Men man kan også meget med papir og
limstift, så det er vel bare et spørgsmål om hvor langt man vil gå.

Minder mig om, *g*, engang jeg havde kopieret en forside, men en stor
overskrift diagonalt over siden. "Hvordan har du lavet det i Word?".
"Saks, limstift og kopimaskine". Det tog lige lidt tid inden den blev
forstået. ;)
Avatar billede hlund Nybegynder
25. september 2003 - 22:06 #7
*g* :D
Avatar billede kado Nybegynder
25. september 2003 - 22:18 #8
Prøv med Shift + Return

/kado
Avatar billede jkrons Professor
25. september 2003 - 23:23 #9
hlund-> Hvad er det du ønsker at opnå siden du ikke kan bruge Skift+enter?
Avatar billede hlund Nybegynder
26. september 2003 - 10:09 #10
j.krons->

hvis man bruger skift+enter og man skal til at starte en ny sætning på ny linje så strækkes den sidste linje ud over hele siden.

Hvilket ser tåbeligt ud hver der kun er
Fire              ord            i              sætningen.
Avatar billede jkrons Professor
26. september 2003 - 13:12 #11
Jeg tror kun du kan undgå det ved at bruge Skift-Enter, og så undlade lige margener.
Avatar billede jkrons Professor
26. september 2003 - 13:15 #12
Ellers selvfølgelig slå punktopstilling til og fra - og så "lege lidt med" indrykning af teksten.
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2003 - 21:45 #13
En (af mange)ofte oversete faciliteter i Word findes under Funktioner->Indstillinger->Kompatibilitet. Herunder, at man kan sætte et "flueben" i afkrydsningsfeltet: "Udvid ikke bogstavmellemrum på linjer, der slutter med SKIFT+ENTER"